Ook met gewoon rechtuit rijden. Heb ik geprobeerd, was geen succes met een EDC onderstel.
m.h. F11 N47
Re: m.h. F11 N47
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: m.h. F11 N47
Oke we zijn +4000km verder. Op vakantie geweest naar Italië en hier in NL wat rond gereden.
Eerlijk gezegd ben ik zéér positief verrast over het effect na het plaatsen van de Bilstein B6 op de achteras. Ja ze zijn sportiever, in mijn ervaring op enkele momenten duidelijk stijver maar nooit hard.
Extra info over mijn auto: origineel onderstel met 18 inch Michelin banden GEEN runflat.
Voordelen die ik ervaar:
- demping over de gehele veerweg constant. De doorslag na het afrijden van een drempel is hiermee opgelost.
- veel minder overhellen op de op- en afritten snelweg/op vakantie in de bergen.
- zijwind gevoeligheid zeer sterk gereduceerd
Nadelen:
- bij meerdere korte oneffenheden (niet de dwarsriggels daar doet de B6 het keurig) achter elkaar voel je duidelijk dat de dempers stijver zijn. Hier in NL nog niet echt storend geweest maar in Italië op langdurig slechte wegen is het wel wat meer aanwezig.
- zoals verwacht en anderen ook aangaven. Auto is uit balans, vooras tov achteras.
Moet ook wel zeggen dat ik een paar weken geleden een nekoperatie heb ondergaan dus k was wat gevoeliger als anders...
Kans is zeer groot dat ik op de vooras ook B6 ga monteren. Ik ga voor ik definitief de keuze maak nog wat rijden maar ben erg positief.
Voor montage was ik sceptisch, dacht dat een B6 veel te hard zou zijn.
Eerlijk gezegd ben ik zéér positief verrast over het effect na het plaatsen van de Bilstein B6 op de achteras. Ja ze zijn sportiever, in mijn ervaring op enkele momenten duidelijk stijver maar nooit hard.
Extra info over mijn auto: origineel onderstel met 18 inch Michelin banden GEEN runflat.
Voordelen die ik ervaar:
- demping over de gehele veerweg constant. De doorslag na het afrijden van een drempel is hiermee opgelost.
- veel minder overhellen op de op- en afritten snelweg/op vakantie in de bergen.
- zijwind gevoeligheid zeer sterk gereduceerd
Nadelen:
- bij meerdere korte oneffenheden (niet de dwarsriggels daar doet de B6 het keurig) achter elkaar voel je duidelijk dat de dempers stijver zijn. Hier in NL nog niet echt storend geweest maar in Italië op langdurig slechte wegen is het wel wat meer aanwezig.
- zoals verwacht en anderen ook aangaven. Auto is uit balans, vooras tov achteras.
Moet ook wel zeggen dat ik een paar weken geleden een nekoperatie heb ondergaan dus k was wat gevoeliger als anders...
Kans is zeer groot dat ik op de vooras ook B6 ga monteren. Ik ga voor ik definitief de keuze maak nog wat rijden maar ben erg positief.
Voor montage was ik sceptisch, dacht dat een B6 veel te hard zou zijn.
Re: m.h. F11 N47
Onlangs preventief de luchtbalgen vervangen.
Ik was net optijd zoals op de foto te zien is.


Ik heb wederom voor airsus gekozen. Prijs kwaliteit verhouding is prima naar mijn mening.
Verder geprobeerd de xenon lampen te vervangen door het luikje in de wielkast. Maar dat is onmogelijk.
Dat wordt de bumper demonteren, en dan ineens laten spuiten evenals de motorkap. En de Koplampen polijsten
Ik was net optijd zoals op de foto te zien is.


Ik heb wederom voor airsus gekozen. Prijs kwaliteit verhouding is prima naar mijn mening.
Verder geprobeerd de xenon lampen te vervangen door het luikje in de wielkast. Maar dat is onmogelijk.
Dat wordt de bumper demonteren, en dan ineens laten spuiten evenals de motorkap. En de Koplampen polijsten
Re: m.h. F11 N47
Onlangs het koelsysteem aangepakt. De EGR klep en koeler waren al geruime tijd bij mij verwijderd. Echter heel het koelsysteem (op de koeler na) hiervan was nog onnodig aanwezig. Enige wat hier voor nodig is om het te verwijderen zijn 3 kunststof blinddoppen 11531439134. Één zijde kan hiermee niet afgedopt worden maar hiervoor heb ik een inox m16 bout gebruikt omwikkeld met wat teflontape.

Oplijsting van de werkzaamheden:
- Waterpomp vervangen
- Aux elek waterpomp interieur (achter wielkuip LV) vervangen (regelmatig een massafout aanwezig)
- Slangenboom incl klep en elektrische waterpomp van EGR systeem verwijderd.

Hierdoor is er lekker veel sleutelruimte ontstaan rondom de multiriem.


Oplijsting van de werkzaamheden:
- Waterpomp vervangen
- Aux elek waterpomp interieur (achter wielkuip LV) vervangen (regelmatig een massafout aanwezig)
- Slangenboom incl klep en elektrische waterpomp van EGR systeem verwijderd.

Hierdoor is er lekker veel sleutelruimte ontstaan rondom de multiriem.
