Vervangingsveer voorzijde F11

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
m.h.
Berichten: 888
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Vervangingsveer voorzijde F11

Bericht door m.h. » 28 okt 2023, 06:49

Voor een vriend met een F11 met een standaard chassis zit ik met het volgende: hij wil graag de voorkant een paar centimeter verlagen. En niet al te veel inleveren op comfort.

Nu dacht ik het volgende, een standaard vervangingsveer nemen voor een F11 die voorzien is van een m-pakket. Deze staat een paar cm lager en hiervoor is ook gewoon een Bilstein B4 demper voor te krijgen.

Alleen als ik al zie hoeveel verschillende soorten vervangingsveren er zijn van Sachs met verschillende lengtes kom ik er niet uit welke ik daarvoor zou moeten bestellen.
Iemand die bekend is met de BMW systemen om aan het juiste OEM-nr te komen?

Bij verschillende BMW-dealer onderdelen sites werkt (toevallig) de pagina van de voorveren niet :s normaal is dat mijn hulp...

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Vervangingsveer voorzijde F11

Bericht door Edward » 28 okt 2023, 10:49

Om dat te achterhalen is in ieder geval wat basale informatie nodig. Welke motorisering? En ja, en soms is er geen info meer. Zal je het via andere wegen moeten doen. Achterveren voor een E46 Compact zijn ook niet meer te achterhalen. Daarnaast kan je altijd Eiback Pro-Kit voor laten plaatsen. Niet extreem laag zoals Eibach Sportline.

m.h.
Berichten: 888
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: Vervangingsveer voorzijde F11

Bericht door m.h. » 28 okt 2023, 17:43

Vergeten ja, een 525d met de n47 motor.

Ja die heb ik gezien, maar is de eibach prokit ook niet een stuk stijver als origineel?

Aanbod is er genoeg voor de F11 zelfs verschillende merken waaronder eibach en sachs

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”