Ik kreeg een 30E9 melding ( Nox kat ageing) en ik wou kijken wat de vervuiling was.
tot mijn verbazing was dat maar 52 ppm of mg, dus dan zou hij niet vervuild moeten zijn.
Zou er desondanks er zo weinig vervuiling in zit toch zo'n melding komen?
Ik zat namelijk te denken dat er misschien een lambasonde vervuild is, die dan denkt dat het heel vuil is.
Wat zou ik verder kunnen doen of achter de oorzaak van die melding te kunnen komen?
Misschien handig om erbij te zetten, het voelt tijdens het rijden alsof er tot 2.5k toeren weinig vermogen (iig geen 272) in zit en daarboven kickt ineens een turbo in zeg maar ( maar die heb ik niet want N53)
Tijdens het verder neuzen in INPA, zag ik ineens uitlaatgasrecirculatie voor N53 en ik zag dat mijn sensor spanning op 0.4
v staat, waar volgens mij 0.5V minimaal is ( zie bijlage)
ik dacht dat zon EGR klep alleen voor diesels waren, maar online vind ik er ook voor benzine motoren.
Weet iemand hier iets meer van, wat dit systeem is/ hoe het werkt?




