Mark, E46 1.6TI Compact

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
MadnessMark

Mark, E46 1.6TI Compact

Bericht door MadnessMark » 26 feb 2022, 08:41

Hallo ik ben Mark en woon in het oosten des lands en ben vrachtwagenchauffeur, sinds kort rijd ik een BMW E46 1.6TI Compact met M badges op het stuur, dorpel, pook en bij de voetsteun links en de velgen, M-bumper voor(ronde verstralers) en achter(M-onderstel?)........wie kan mij daar meer over vertellen?
Er mankeert wel het een en ander aan de wagen zoals de storing wat betreft de airbag bij de bijrijdersstoel (bekend probleem las ik ergens) en de luchtmassa meter geeft af en toe melding dat er iets niet klopt (de vorige eigenaar heeft met het luchtfilter zitten rommelen en een after-market open air luchtfilter erop gezet) en de ruitenwisser staat verkeerd waar ik het probleem moet zoeken bij de motor zelf na diverse punten te hebben nagelopen. Maar tot nu toe mag ik niet klagen wat betreft het rijden, het is m'n eerste BMW in de 28 jaar dat ik sturen mag.
Het eerste wat ik gekocht had was een OBD2 scanner en die heeft mij tot nu toe 2x uit de brand geholpen (de foutcode met de luchtmassa meter dus) aangezien mijn ouders vroeger met een Opel Vectra óók het probleem hadden, zodoende dat ik dus weet waar ik het moet zoeken.

ik ga het meemaken met wat ik kan repareren op de P aangezien ik midden in het dorp woon in een appartement.....dus sleutelen moet ik bij een kameraad doen die wél de ruimte heeft.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leen op 04 mar 2022, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast aan forum format.

Locksmidv8

Re: betreft mijzelf...

Bericht door Locksmidv8 » 26 feb 2022, 10:30

Welkom Mark,
Hier zijn gelukkig meerderen met een E46
Altijd wel iemand met goede tips
Veel succes !

Edward

Bericht door Edward » 27 feb 2022, 20:25

Welkom!

Er is héél leuk mee te rijden... ;)

Afbeelding

Afbeelding

MadnessMark

Bericht door MadnessMark » 06 mar 2022, 12:09

Locksmidv8 schreef: 26 feb 2022, 10:30 Welkom Mark,
Hier zijn gelukkig meerderen met een E46
Altijd wel iemand met goede tips
Veel succes !
Dank je!

MadnessMark

Bericht door MadnessMark » 06 mar 2022, 12:11

Edward schreef: 27 feb 2022, 20:25 Welkom!

Er is héél leuk mee te rijden... ;)

Afbeelding

Afbeelding
Zo langzamerhand word het zeker wel leuker ja, de laatste achterwiel aangedreven auto die ik had was een B Ascona ......iets met een tijdje geleden 8)
Maar voor de rest plakt hij op de weg en strakke besturing... fijne wagen!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”