Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Timo's Projectje

Bericht door Daytonawim » 29 sep 2019, 15:21

Pff dat wordt een rondje schema zoeken denk ik.

Blauwe stekker auto 6 draden ( welke kleuren hebben deze)
Zwarte stekker 1 draad rood wit ( = spanningsvoerende kabel)

Paarse stekker 2 draden ( kleuren? )
Witte stekker aantal draden en welke kleuren ?

Bouwjaar van jou auto, was een 320 met motor ........
Bouwjaar nieuwe motor ? en is een N52B30
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 29 sep 2019, 16:56

Misschien handig om te melden ivm me kabelboom probleem :

Motor kabelbomen (2st) zijn van Amerikaanse 328i (automaat)

Kabelboom van bak is van handgeschakelde Engels voertuig


Mijn auto was een 318i uit 2006 handgeschakeld n46b20b
Kabelboom motor (2st) 328i 2008-2011 n52b30a
Kabelboom handbak 125i 2008 n52b30a

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 30 sep 2019, 12:27

Pinout:

Witte stekker vanaf transmissie kabelboom wit/grijs wit wit/paars - geel rood wit/blauw geel/groen andere kant stekker 1x wit 3x oranje

Nr op stekker 7 552 183-04 8
Andere kant stekker 73443 2

Blauwe stekker vanaf auto :
Pin 1 wit/grijs pin 2 grijs/paars pin3 zwart (dik) pin 4 groen/rood
Pin 7 rood/wit pin 6 groen/wit

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Timo's Projectje

Bericht door Daytonawim » 30 sep 2019, 22:46

Blauwe stekker


Afbeelding

Afbeelding
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Timo's Projectje

Bericht door Daytonawim » 30 sep 2019, 22:46

Hier gaan de draden heb van jou huidige auto.

Morgen kijk ik even naar de andere stekker, is wel even wat uitzoek werk.

Nu bedjes tijd kerel.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 01 okt 2019, 02:35

Enorm bedankt voor het zoekwerk
, ben benieuwd of hier iets van te maken is

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 01 okt 2019, 08:45

Thanks voor dat zoekwerk, denk dat dit een enorme ramp wordt tenzij ik een kabelboom van het zelfde jaar als mijn auto koop.

Deze afbeelding is van de stekker die uit mijn auto komt :

Afbeelding

En deze is van de N52k motor :



Afbeelding

Denk niet dat dit aan elkaar te verbinden is eigenlijk.

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 03 okt 2019, 22:02

Deze week ook niet stil gezeten, maar ivm met de late dienst niet zo heel veel kunnen doen.

Nieuw schakelmechanisme gemonteerd
Nieuwe baksteun gemonteerd
Nieuwe lagers in de cardan as gemonteerd
Brandstofleiding aangesloten
Subframe achteras gedemonteerd
Subframe 330i achteras gespoten ( zwart )
Onderkant auto in tectyl gezet ( deels )

Andere kabelboom voor motor besteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Timo's Projectje

Bericht door Daytonawim » 03 okt 2019, 23:15

Als je de cardan as gedemonteerd voor het Tussenas lager hebt, moet deze op exact de zelfde manier weer gemonteerd worden. Normaal te herkennen aan 2 witte puntjes aan elke zijde van de as. ( geef tip alleen voor het geval je dit over het hoofd heb gezien)
De centrale moer in het midden moet met locktide vast.

Verder goed bezig hoor.

Lange cursus dag gehad nu net weer op de kamer dus geen tijd gehad om naar schema te kijken.morgen middag ritje naar huis = 12 uur rijden.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 04 okt 2019, 06:34

Daytonawim schreef: 03 okt 2019, 23:15 Als je de cardan as gedemonteerd voor het Tussenas lager hebt, moet deze op exact de zelfde manier weer gemonteerd worden. Normaal te herkennen aan 2 witte puntjes aan elke zijde van de as. ( geef tip alleen voor het geval je dit over het hoofd heb gezien)
De centrale moer in het midden moet met locktide vast.

Verder goed bezig hoor.

Lange cursus dag gehad nu net weer op de kamer dus geen tijd gehad om naar schema te kijken.morgen middag ritje naar huis = 12 uur rijden.
Hey, geen probleem
De cardan as heb ik niet uit elkaar gehaald heb alleen de centreer lagers vervangen aan beide zijde

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 06 okt 2019, 15:55

Even een kleine update,

Er word nog druk gewerkt aan de auto.

Achteras van de 330i is geplaatst, remmen zijn aangesloten & de diff is geplaatst
.Helaas was de cardan as die ik gekocht had niet de goede ( van automaatbak ), dus nu een goede besteld.
Morgen wordt olie voor de versnellingsbak ( 75w80 ) en voor de diff ( 75w90 ) geleverd.
Ook verwacht ik de kabelboom voor de motor morgen of overmorgen.

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 10 okt 2019, 07:45

Update,

Gister kabelboom binnen gehad, ziet er al stukken beter uit.
Helaas moet ik gasklephuis vervangen ivm ouder type stekker.
Beetje soldeer werk gehad maar dat is goed gekomen.
Pakking olie pijl sensor is binnen.
Klem airco ook.
Morgen verwacht ik de cardan.
Dme & cas zou klaar liggen.


Let’s go

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 12 okt 2019, 18:37

Oke,

Dme en cas zijn terug.
Deze aangesloten om te testen maar lijkt niet goed gegaan te zijn.
Sleutel zit vast in contact nu en wil er niet uit.
Dme wordt gezien door Inpa & flashen met winkfp lukt ( Bimmerlabs No Maf Flash succes )
Maar in Ncs Expert zie ik de Msv70 niet, wel ziet die de oude dme in ncs expert maar uiteraard kan ik die niet bereiken.
Als ik foutcodes uitlees zie ik de EWS foutcode staan dus denk dat het niet goed gedaan is.
Wat heeft de persoon gedaan, De isn van mijn oude bosch dme gekopieerd en geschreven op de Siemens Msv70.
Aangezien de isn dan het zelfde is als die van mijn huidige cas & sleutels zou de auto moeten starten lijkt mij.
Starten heb ik niet geprobeerd ( aangezien er nog olie in me motor moet en koelvloeistof & de stuurpomp is nog niet aangesloten ) daarom maar alleen contact aan gedaan.

Huidige foutcodes DME : 2CFB
2D09
2F44
2FA3
2FA4

Hier wat screens :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Timothydevisser
Berichten: 123
Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15

Re: Timo's Projectje

Bericht door Timothydevisser » 13 okt 2019, 20:04

Een kleine inkijk op wat er allemaal bij komt kijken hahahhaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Timo's Projectje

Bericht door ehombie » 13 okt 2019, 21:22

Even vanuit gaan dat de isn succesvol is...wat zegt inpa uif/aif (volledig overzicht met modules en vinnummers)?
Gezien het feit dat daar unkown vin staat in het laatste inpa plaatje...?

Probeer mee te denken...en evt helpen in zovere ik weet van dme swaps en codering/programming.

Petje af voor je project... ;)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”