Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Pff dat wordt een rondje schema zoeken denk ik.
Blauwe stekker auto 6 draden ( welke kleuren hebben deze)
Zwarte stekker 1 draad rood wit ( = spanningsvoerende kabel)
Paarse stekker 2 draden ( kleuren? )
Witte stekker aantal draden en welke kleuren ?
Bouwjaar van jou auto, was een 320 met motor ........
Bouwjaar nieuwe motor ? en is een N52B30
Blauwe stekker auto 6 draden ( welke kleuren hebben deze)
Zwarte stekker 1 draad rood wit ( = spanningsvoerende kabel)
Paarse stekker 2 draden ( kleuren? )
Witte stekker aantal draden en welke kleuren ?
Bouwjaar van jou auto, was een 320 met motor ........
Bouwjaar nieuwe motor ? en is een N52B30
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Misschien handig om te melden ivm me kabelboom probleem :
Motor kabelbomen (2st) zijn van Amerikaanse 328i (automaat)
Kabelboom van bak is van handgeschakelde Engels voertuig
Mijn auto was een 318i uit 2006 handgeschakeld n46b20b
Kabelboom motor (2st) 328i 2008-2011 n52b30a
Kabelboom handbak 125i 2008 n52b30a
Motor kabelbomen (2st) zijn van Amerikaanse 328i (automaat)
Kabelboom van bak is van handgeschakelde Engels voertuig
Mijn auto was een 318i uit 2006 handgeschakeld n46b20b
Kabelboom motor (2st) 328i 2008-2011 n52b30a
Kabelboom handbak 125i 2008 n52b30a
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Pinout:
Witte stekker vanaf transmissie kabelboom wit/grijs wit wit/paars - geel rood wit/blauw geel/groen andere kant stekker 1x wit 3x oranje
Nr op stekker 7 552 183-04 8
Andere kant stekker 73443 2
Blauwe stekker vanaf auto :
Pin 1 wit/grijs pin 2 grijs/paars pin3 zwart (dik) pin 4 groen/rood
Pin 7 rood/wit pin 6 groen/wit
Witte stekker vanaf transmissie kabelboom wit/grijs wit wit/paars - geel rood wit/blauw geel/groen andere kant stekker 1x wit 3x oranje
Nr op stekker 7 552 183-04 8
Andere kant stekker 73443 2
Blauwe stekker vanaf auto :
Pin 1 wit/grijs pin 2 grijs/paars pin3 zwart (dik) pin 4 groen/rood
Pin 7 rood/wit pin 6 groen/wit
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Hier gaan de draden heb van jou huidige auto.
Morgen kijk ik even naar de andere stekker, is wel even wat uitzoek werk.
Nu bedjes tijd kerel.
Morgen kijk ik even naar de andere stekker, is wel even wat uitzoek werk.
Nu bedjes tijd kerel.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Enorm bedankt voor het zoekwerk
, ben benieuwd of hier iets van te maken is
, ben benieuwd of hier iets van te maken is
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Deze week ook niet stil gezeten, maar ivm met de late dienst niet zo heel veel kunnen doen.
Nieuw schakelmechanisme gemonteerd
Nieuwe baksteun gemonteerd
Nieuwe lagers in de cardan as gemonteerd
Brandstofleiding aangesloten
Subframe achteras gedemonteerd
Subframe 330i achteras gespoten ( zwart )
Onderkant auto in tectyl gezet ( deels )
Andere kabelboom voor motor besteld.
Nieuw schakelmechanisme gemonteerd
Nieuwe baksteun gemonteerd
Nieuwe lagers in de cardan as gemonteerd
Brandstofleiding aangesloten
Subframe achteras gedemonteerd
Subframe 330i achteras gespoten ( zwart )
Onderkant auto in tectyl gezet ( deels )
Andere kabelboom voor motor besteld.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Timo's Projectje
Als je de cardan as gedemonteerd voor het Tussenas lager hebt, moet deze op exact de zelfde manier weer gemonteerd worden. Normaal te herkennen aan 2 witte puntjes aan elke zijde van de as. ( geef tip alleen voor het geval je dit over het hoofd heb gezien)
De centrale moer in het midden moet met locktide vast.
Verder goed bezig hoor.
Lange cursus dag gehad nu net weer op de kamer dus geen tijd gehad om naar schema te kijken.morgen middag ritje naar huis = 12 uur rijden.
De centrale moer in het midden moet met locktide vast.
Verder goed bezig hoor.
Lange cursus dag gehad nu net weer op de kamer dus geen tijd gehad om naar schema te kijken.morgen middag ritje naar huis = 12 uur rijden.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Hey, geen probleemDaytonawim schreef: ↑03 okt 2019, 23:15 Als je de cardan as gedemonteerd voor het Tussenas lager hebt, moet deze op exact de zelfde manier weer gemonteerd worden. Normaal te herkennen aan 2 witte puntjes aan elke zijde van de as. ( geef tip alleen voor het geval je dit over het hoofd heb gezien)
De centrale moer in het midden moet met locktide vast.
Verder goed bezig hoor.
Lange cursus dag gehad nu net weer op de kamer dus geen tijd gehad om naar schema te kijken.morgen middag ritje naar huis = 12 uur rijden.
De cardan as heb ik niet uit elkaar gehaald heb alleen de centreer lagers vervangen aan beide zijde
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Even een kleine update,
Er word nog druk gewerkt aan de auto.
Achteras van de 330i is geplaatst, remmen zijn aangesloten & de diff is geplaatst
.Helaas was de cardan as die ik gekocht had niet de goede ( van automaatbak ), dus nu een goede besteld.
Morgen wordt olie voor de versnellingsbak ( 75w80 ) en voor de diff ( 75w90 ) geleverd.
Ook verwacht ik de kabelboom voor de motor morgen of overmorgen.
Er word nog druk gewerkt aan de auto.
Achteras van de 330i is geplaatst, remmen zijn aangesloten & de diff is geplaatst
.Helaas was de cardan as die ik gekocht had niet de goede ( van automaatbak ), dus nu een goede besteld.
Morgen wordt olie voor de versnellingsbak ( 75w80 ) en voor de diff ( 75w90 ) geleverd.
Ook verwacht ik de kabelboom voor de motor morgen of overmorgen.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Update,
Gister kabelboom binnen gehad, ziet er al stukken beter uit.
Helaas moet ik gasklephuis vervangen ivm ouder type stekker.
Beetje soldeer werk gehad maar dat is goed gekomen.
Pakking olie pijl sensor is binnen.
Klem airco ook.
Morgen verwacht ik de cardan.
Dme & cas zou klaar liggen.
Let’s go
Gister kabelboom binnen gehad, ziet er al stukken beter uit.
Helaas moet ik gasklephuis vervangen ivm ouder type stekker.
Beetje soldeer werk gehad maar dat is goed gekomen.
Pakking olie pijl sensor is binnen.
Klem airco ook.
Morgen verwacht ik de cardan.
Dme & cas zou klaar liggen.
Let’s go
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Oke,
Dme en cas zijn terug.
Deze aangesloten om te testen maar lijkt niet goed gegaan te zijn.
Sleutel zit vast in contact nu en wil er niet uit.
Dme wordt gezien door Inpa & flashen met winkfp lukt ( Bimmerlabs No Maf Flash succes )
Maar in Ncs Expert zie ik de Msv70 niet, wel ziet die de oude dme in ncs expert maar uiteraard kan ik die niet bereiken.
Als ik foutcodes uitlees zie ik de EWS foutcode staan dus denk dat het niet goed gedaan is.
Wat heeft de persoon gedaan, De isn van mijn oude bosch dme gekopieerd en geschreven op de Siemens Msv70.
Aangezien de isn dan het zelfde is als die van mijn huidige cas & sleutels zou de auto moeten starten lijkt mij.
Starten heb ik niet geprobeerd ( aangezien er nog olie in me motor moet en koelvloeistof & de stuurpomp is nog niet aangesloten ) daarom maar alleen contact aan gedaan.
Huidige foutcodes DME : 2CFB
2D09
2F44
2FA3
2FA4
Hier wat screens :
Dme en cas zijn terug.
Deze aangesloten om te testen maar lijkt niet goed gegaan te zijn.
Sleutel zit vast in contact nu en wil er niet uit.
Dme wordt gezien door Inpa & flashen met winkfp lukt ( Bimmerlabs No Maf Flash succes )
Maar in Ncs Expert zie ik de Msv70 niet, wel ziet die de oude dme in ncs expert maar uiteraard kan ik die niet bereiken.
Als ik foutcodes uitlees zie ik de EWS foutcode staan dus denk dat het niet goed gedaan is.
Wat heeft de persoon gedaan, De isn van mijn oude bosch dme gekopieerd en geschreven op de Siemens Msv70.
Aangezien de isn dan het zelfde is als die van mijn huidige cas & sleutels zou de auto moeten starten lijkt mij.
Starten heb ik niet geprobeerd ( aangezien er nog olie in me motor moet en koelvloeistof & de stuurpomp is nog niet aangesloten ) daarom maar alleen contact aan gedaan.
Huidige foutcodes DME : 2CFB
2D09
2F44
2FA3
2FA4
Hier wat screens :
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 10:15
Re: Timo's Projectje
Even vanuit gaan dat de isn succesvol is...wat zegt inpa uif/aif (volledig overzicht met modules en vinnummers)?
Gezien het feit dat daar unkown vin staat in het laatste inpa plaatje...?
Probeer mee te denken...en evt helpen in zovere ik weet van dme swaps en codering/programming.
Petje af voor je project...
Gezien het feit dat daar unkown vin staat in het laatste inpa plaatje...?
Probeer mee te denken...en evt helpen in zovere ik weet van dme swaps en codering/programming.
Petje af voor je project...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht