Eisenmann einddemper

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Eisenmann einddemper

Bericht door knoopa » 09 jul 2019, 10:19

Ik ben van plan om binnenkort een Eisenmann einddemper te kopen maar ik had wat vragen over de montage hiervan. Ik weet dat het ideale zou zijn om de demper op de originele pijp te lassen maar aangezien ik uiteindelijk een complete uitlaat met spruitstuk en sport cats wil zou ik nu liever niet willen lassen. Is het mogelijk om de demper met klemmen te monteren? Zitten er pijpjes op de demper en past dit qua diameter op de originele uitlaat? Een andere optie zou nog zijn om het achterste deel van de soundpipe erbij te pakken, maar dan weer de vraag past dit gewoon op de originele uitlaat en moet dit gelast worden of kan het ook met klemmen?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Eisenmann einddemper

Bericht door dw70 » 09 jul 2019, 10:43

De betere uitlaten, waaronder deze hebben de beste pasvorm. Kwaliteit heeft zijn prijs.

Ik heb nog nooit gelast en tussenstukken nooit nodig gehad. Het wordt uitsluitend geklemt. (Ook nooit pasta hoeven gebruiken, het past uitstekend). Dit heb ik gedaan met AC Schnitzer, Supersprint en Sebring uitlaten.

Eisenmann valt daar ook onder.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Re: Eisenmann einddemper

Bericht door knoopa » 09 jul 2019, 10:54

Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon de originele demper eraf zagen/slijpen en de nieuwe erover schuiven? En dat is dan volledig luchtdicht voor de APK? Bij mijn vorige auto (Fiesta ST) waren de aftermarket uitlaten namelijk altijd groter in diameter dan de standaard uitlaat dus daar moest je altijd tot aan de cat vervangen of een custom oplossing verzinnen. Bij Supersprint zie ik ook op de foto dat er klemmen opzitten maar van Eisenmann kan ik geen foto vinden waarop dit te zien is.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Eisenmann einddemper

Bericht door dw70 » 09 jul 2019, 11:01

Had je een sebring op de ST gezet had deze gewoon gepast. :)

De oude uitlaat verwijderen, nieuwe eroverheen. Goede producenten weten wat de originele buitendiameter is.

Kan me niet voorstellen dat Eisenmann gelast is. Niet iedereen heeft een lasapparaat.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Re: Eisenmann einddemper

Bericht door knoopa » 09 jul 2019, 13:25

Dat zou kunnen, bij de ST zie je vooral veel Milltek en Mongoose uitlaten dus Sebring heb ik niet echt naar gekeken toen. Bedankt voor de informatie, ik heb het voor de zekerheid ook nog even bij een leverancier nagevraagd maar ik had ook nog een foto gevonden waar hij weliswaar op de soundpipe zat maar daar zag je wel duidelijk dat hij erop geschoven zat dus als de diameter hetzelfde is zou dat goed moeten komen.

Dan alleen nog kijken of ik voor de 70mm of 76mm eindpijpjes ga, voor de 76mm moet de bumper aangepast worden had ik begrepen dus dat is minder maar het staat wel net iets mooier.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”