Butterfly valve vastgeroest

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Butterfly valve vastgeroest

Bericht door knoopa » 26 jun 2019, 10:37

Het viel me al een tijdje op dat de klep in mijn uitlaat altijd dicht stond als de auto uit stond terwijl ik altijd had begrepen dat die dan open zou moeten staan. Nu ging ik van de week even kijken of ik hem open kon zetten voor wat meer geluid maar nadat ik de vacuum slang losgemaakt had kreeg ik geen beweging in de klep.

Ik heb er toen wat kruipolie op gespoten en er met een schroevendraaier en hamer op staan rammen maar er gebeurde nog steeds weinig. Uiteindelijk is de klep aan de rechter kant wat gebogen en staat hij wel een klein stukje open maar ik zou hem graag helemaal open willen. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Butterfly valve vastgeroest

Bericht door dw70 » 26 jun 2019, 16:42

carburateur reiniger dagelijks even spuiten. Laat het wel los. Geen wd40.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
knoopa
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011, 15:24

Re: Butterfly valve vastgeroest

Bericht door knoopa » 27 jun 2019, 11:32

Vandaag weer even bezig geweest, ik dacht eerst dat de klep zelf was vastgeroest maar het blijkt het mechanisme te zijn waardoor hij zou moeten draaien. Ik ben ondertussen zover dat de klep enigszins over het mechanisme kan bewegen dus nu rammelt hij de hele tijd. De beste oplossing lijkt me om de klep gewoon doormidden te breken en eruit te halen maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”