Edjes BMW E91 - 2006

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
eddepet
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2010, 20:30
Locatie: Uden

Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door eddepet » 17 mar 2018, 13:39

Was ik bezig met een heel verhaal te typen, foto's erbij te zetten gaat de deurbel. DHL aan de deur met een zeer leuke bestelling voor mijn andere hobby. Afijn laptop aan de kant doos aannemen, de huiskamer weer in lopen zit onze kat op mijn laptop. Heel mijn verhaal weg :( Kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik zal mijn auto ook maar in de showroom zetten, lijkt me leuk om het bij te houden hoewel er denk ik weinig zal veranderen. Maar je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Mijn auto is dus een BMW 320 E91 automaat met ruim 252.000 km aan ervaring in de kleur A34 Arktis metallic. In 2006 is deze nieuw geleverd door BMW Den Haag (zit op de Donau) en is zijn leven begonnen als lease object. De bestuurder woonde denk ik in Amsterdam of omstreken want in zijn lease periode was hij in onderhoud bij BMW Amsterdam. Daarna heeft hij nog wat eigenaren gehad en ik ben nu de trotse bezitter van deze mooie beemer. De vorige eigenaar heeft hem ingeruild tegen een Opel Corsa omdat hij wat kleiners en zuinigers wou.
Af fabriek is hij geleverd met xenon, zonnescherm voor de achterportierruiten, bekerhouders, CCC, navigatie professional, sport onderstel en een afneembare trekhaak. Verder staan er nog twee wazige opties op de afleverbon zoals niet rokers pakket en opberg pakket.
Uiteraard is hij ook voorzien van de gebruikelijke zaken zoals cruise control, automatisch dimmende binnen spiegel koplamp verstelling etc etc. En niet te vergeten de heerlijk zittende sportstoelen, althans ik denk dat het sportstoelen zijn.
FOTOTIJD :ja: :ja:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste bestelling voor de BMW is al gedaan. Wij mannen zijn soms net kleine kinderen en van de raarste dingen kunnen we echt vrolijk worden.

Afbeelding

En dit ziet er leuker uit dan zo'n saai wit lampje :whistle:



Oja en hier kwam DHL mee aan de deur

Afbeelding

De Titanic van hout :amen: Wordt 1,35 meter lang en de komende jaren heb ik hier mijn handen vol aan :ja:
Laatst gewijzigd door eddepet op 19 jun 2018, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Edwin

whiteage
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:24

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door whiteage » 21 mar 2018, 20:26

Welkom hier,

Leuke touring met genoeg opties. Die lampjes heb ik ook de :///m: variant. Moet zeggen het staat erg leuk. Overdag zie je er niets van. Maar in de garage en als het donker is :duimen:
eat,, sleep,, drive BMW

Rico40
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 jan 2012, 18:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door Rico40 » 21 mar 2018, 21:40

Zoals ik al eerder zei leuke auto en het BMW Logo bij voor portieren zit er bij mij ook op, ik heb ook lichtpakket waarbij er lampjes in de potierhendels zitten ziet er leuk uit als het donker is!

Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
eddepet
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2010, 20:30
Locatie: Uden

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door eddepet » 17 aug 2018, 20:57

BMW maakt rijden geweldig.....................maar nu even niet :nee:

Afgelopen dinsdag op weg naar huis vond ik hem ineens een beetje zwaar sturen. Even later een vieze lucht van (verbrand) rubber, enkele momenten later gevolgd door een lampje dat de dynamo niet werkte, accu lampje dat ging branden evenals de lampjes van de koelvloeistof en de olie. Ik dacht iets heel lelijks wat ik hier maar niet neer zal zetten. Gelukkig was ik een kleine 600 meter van huis dus de laatste meters heel voorzichtig aan naar huis. Auto geparkeerd, douchen, eten en toen even de motorkap open getrokken. Mijn vermoeden bleek juist te zijn want de multiriem was veranderd in een bord zwarte spaghetti. Na wat overleg thuis waar we hem zouden laten maken toch maar besloten om de (dure) dealer te bellen. Gelijk gevraagd voor een verse APK en een onderhoudsbeurt, hij staat er immers toch. Woensdagochtend hebben ze hem netjes opgehaald met een aanhanger en in de namiddag kwam er een telefoontje. Hij was/is toch in iets minder goede technische staat als we gedacht hadden. Oke de multiriem was dus bekend waarmee ook alle aanverwante artikelen vervangen worden maar twee schokbrekers die lekken en (overmatig) olielekkage op diverse plekken was minder. Dat laatste is trouwens in erge vorm een APK afkeur (was nu nog niet het geval) dus dat zou er volgend jaar ook aan komen. Zucht..........dat gaat serieus geld kosten. Toch hebben we besloten om hem te laten maken omdat we het een verschrikkelijk fijne en mooie auto vinden.
We schrokken alleen van de prijs van de schokbrekers, er zit namelijk een sport (M) onderstel onder. Maar goed als alles weer gemaakt is kunnen we er hopelijk weer even tegen, al weet je het met auto's maar nooit.

Geschatte kosten bij de dealer.
Multiriem + alle rollen en aanverwante onderdelen 650 euro
Alle olielekkage verhelpen 1000 euro
Schokbrekers (rondom) 1700 euro
En dan nog de APK kosten en nieuwe filters en olieen

Al met al een stevig bedrag maar voor de rest was hij in zeer goede conditie.

Tipje mijnerzijds
Vervang bij aanschaf voor de zekerheid de multiriem. Het kan je een paar 100 euro schelen.

Afbeelding

Afbeelding

En daar gaat hij dan, op naar de chirurg :zwaai:

Afbeelding

Hopelijk is hij woensdag weer inzetbaar want dat Frans hok wat ik van mijn zus mag lenen ben ik nu al helemaal zat :ja:
Groeten Edwin

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door Daytonawim » 17 aug 2018, 22:34

Dat is niet zo mooi kerel...

Dat is een heel flink bedrag bij elkaar.

Maar zijn die schokbrekers van goud of zo, volgens mij kost een setje originele M dempers incl btw rondom 916 euro.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Gebruikersavatar
eddepet
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2010, 20:30
Locatie: Uden

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door eddepet » 18 aug 2018, 07:44

Hoi Wim
Heb jij toevallig (heel) vroeger een Chrysler Daytona shelby gehad?

Even op je vraag over de schokbrekers. Aan de voorkant kosten ze 283,19 per stuk
Achter kosten ze 170 euro per stuk. Nu weet ik niet of ze alleen de schokbrekers vervangen of dat ze ook de aanbouwonderdelen mee pakken. Ikzelf ben nogal een zeurpiet wat dat aangaat en zie het liefst het hele pakket vervangen worden, gewoon alles fris en nieuw. Maandag eens even langs wandelen om te kijken hoe de patient erbij staat.
Ik was wel vergeten bij te zetten dat alles inc btw en montage is. En de dealer is best wel prijzig met zijn uurloon.
Groeten Edwin

Daytonawim
Berichten: 854
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door Daytonawim » 18 aug 2018, 10:54

Jij mag nooit meer raden Edwin :gekdoen:

Nu de hamvraag hoe weet jij dat ?

:on:

Als ze idd rubbers e.d en mogelijk een paar veren wisselen, ja dan loopt het idd wel vlot op.
Maar dat ga je met rijden wel goed merken.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986

Gebruikersavatar
eddepet
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2010, 20:30
Locatie: Uden

Re: Edjes BMW E91 - 2006

Bericht door eddepet » 18 aug 2018, 11:50

Hoi Wim
Ik heb vroeger een witte Chrysler Daytona shelby gs turbo 2 gehad en eventjes lid geweest van het forum. Helaas was daar een bestelbus achterop gereden toen ik voor het verkeerslicht stond te wachten en na bijna 1 jaar was het feestje over. Je zag ze vrijwel nooit rijden en er waren altijd mensen die vroegen wat dat voor een auto was. Ik vond (en vind) het wel leuk om in iets te rijden wat je zelden ziet. Helaas zijn dat soort auto's tegenwoordig vrij prijzig of je komt erg lastig aan onderdelen.

Ik weet nog dat ik toendertijd een kleine Nokia telefoon had die uit mijn broekzak gleed na het instappen. Hij kwam precies tussen de stoel en de middeconsole terecht waar ik net niet bij kon. Geen nood even de elektrische stoel naar voren en de telefoon pakken, dat ging niet. Dan maar de stoel naar achteren en toen ik er bijna bij kon was het krak. Telefoon kapot :bang: Ik heb enorm van die auto genoten en ben naderhand in Hilversum naar een blauwe ??? wezen kijken maar die zag er echt niet uit.
Groeten Edwin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”