Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sedan!!

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door FaTaLiTy » 24 jul 2018, 08:07

Sterkte ermee!

Zo leer je je wagen tenminste wel (nog harder) waarderen als je eenmaal weer mag rijden ;)
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 27 jul 2018, 02:46

Bedankt voor jullie toffe berichten :duimen:

Ik gun dit niemand, daarom wil ik wel duidelijk maken, al lijkt het zo rustig op de weg altijd blijven opletten want in een scherpe bocht op de snelweg kan het ineens totaal veranderen kneem voort wel wat gas terug bij een bocht en zeker met 50 ton alsk weer terug op de vrachtwagen zit :duim: ;)

Update!

T gaat hier echt de goede kant , afgelopen maandag wask met me zoontje aant stoeien wel rustig aan natuurlijk haha tot die maf me plotseling begon te kietelen onder me voeten :emo: T kietelde enorm heb ik altijd slecht tegen gekunt haha :rolf: , na in de deuk te hebben gelegen was ik natuurlijk een beetje in shock want een week daarvoor voelde ik nog amper wat bij de doktor, ben dus wat gaan pikken in me benen met een pen en schok me echt de pleuris, begon nog net niet te janken van blijschap dat ik het super goed voelde! :o :gekdoen:

De dokter gaf al aan dat dit wss werdt veroorzaakt doordat ik zo lang in het gips heb gezeten en dat t mijn benen zich aanpaste aan de situatie. Heeft die toch gelijk gehad denk ik :amen:

Ben hier echt zo gigantisch blij mee was toch wel ff bang dat dit nooit meer zou terug komen al heb ik aventoe zo'n grote bek maar in zo'n situatie was mijn mond en hart in eens heel klein :ja: , t gaat nog steeds niet zoals het hoort maar kan al wel korte stukjes weer zelfstandig lopen, en samen met de fam de hond uitlaten heerlijk eindelijk van die stomme bank af, heel de dag stil zitten is echt t vreselijkste wat je kan overkomen naast tandpijn natuurlijk dat overtreft hahaha :emo: , en natuurlijk kon ik het ook niet laten om ff iets aan de 5 te doen was echt heerlijk om weer dat geratel te horen van mijn hazet dop sleutel en de bijhorende doos met doppen naast me te hebben liggen, in plaats van een afstandbediening zappen tot je een ons weegt met al die reclame zooi van tegenwoordig haha, in een eigenwijze bui, en in die bui zit ik eigelijk altijd :whistle: heb ik dus alle 4 de style 32's eraf gedraait en 4 splinter nieuwe Bridgestone Potenza's laten lepelen die ik eigelijk altijd laat lepelen onder me wagen's top banden daarna heb ik zelf weer gemonteerd, zodat ik straks met dat wisselende weer in het najaar hier kan wisselen tussen deze set en de super nette opgeknapte rc090 breedset die klaar ligt in de loods, en met smart staan te wachten om lekker te glimmen onder de dikke 540i :W Nog eff geduld en ik ben hopelijk weer helemaal de oude :gekdoen: :duimen:

Ik geloof er zeer zeker in dat als je positief blijf altijd alles goed komt no matter what.

Fijne dag allen, en de groeten van die maffe brabantse bmw liefhebber natuurlijk :driving: :zwaai:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door FaTaLiTy » 27 jul 2018, 09:12

Mooi dat het de goede kant op gaat met je ;)
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door jwbakkenes » 29 jul 2018, 23:03

Snel weer de ouwe worden, goed dat het zo is afgelopen met het ongeluk. Had serieus een stuk beroerder kunnen zijn met je.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 31 jul 2018, 01:24

jwbakkenes schreef:Snel weer de ouwe worden, goed dat het zo is afgelopen met het ongeluk. Had serieus een stuk beroerder kunnen zijn met je.
Dat komt wel goed :duimen:

Had zeker anders kunnen aflopen, gelukkig dat het zo gegaan is toch wel mijn nachtmerrie om in een rolstoel te belanden al kun je daar zeker ook wel oud mee worden natuurlijk.

Update,

Het lopen gaat nog steeds een beetje moeizaam maar stukje bij stukje gaat t wel vooruit, heb eindelijk wel groen licht gekregen om weer te mogen rijden al doe ik dat nog niet dagelijks na een uurtje rijden voelt t alsof ik aan een stuk door ben gereden naar spanje :emo:

Toch heb ik het niet kunnen laten om me neus ff op de parking bij de wekelijkse burgerking meet hier in de omgeving te laten zien, jeugd maatje van me tegengekomen uit mijn geboorte stad arnhem, die toch maar eindelijk eens zijn rijbewijs heeft gehaald na zoveel jaar haha :gek:

Jammer genoeg rijd ie natuurlijk geen bmw maar en frans coupé geval, maarja who care's als hij er zelf maar blij mee is maakt dat niks uit toch :duimen: Al heeft ie gelukkig zijn ogen al wel gericht op een e46 Coupé met een dikke 6 cilinder als opvolger wanneer ie wat rij ervaring heeft, van mijn 540i genoot ie zeker toen ik hem er een proef rondtje mee liet rijden, zo erg zelf's dat ie er van bang van werdt toen ie em een kickdown gaf en t vermogen los voelde komen wat natuurlijk meer dan t dubbele is als die 406 Coupé die hij zelf rijd, en dat pinneke van de toerenteller tegen het pinnetje zag komen bij de 7k in combi met het gescheeuw uit de uitlaat :gekdoen: :rolf:

Toch blijf ik zelf erg nieuwsgierig, wat zou ie nou leveren op papier? Mijn gevoel en overtuiging zegt zeker dat ie over de 300 pk levert, deze wagen is echt stukken sneller en dan bedoel ik ook echt sirieus sneller, een andere stock e39 540i met een automaat die ik ook bekeken heb voor ik deze tegenkwam, hield t geweld op bij 6,5k en schakelde ie over naar de volgende versnelling, deze vliegt tegen de 7k aan en gaat dan nog vrolijk door alsof t niks is.. :devil:

Toch paar fototjes gemaakt met een oude aardappel (s4 dingen :'( ) op een locatie die natuurlijk veel te donker is in de avond uren, maarja ach t gaat om het idee toch haha 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kweet t het zilvere geval is niet bmw gerelateerd maarja hij is er trot's op dusja posten die hap haha :duimen:

Nog wat info na heel lang denken heb ik toch besloten om em meer hobby matig te gaan rijden hoe moeilijk ik deze beslissing ook vindt er komt dus weer een bmw bij voor het dagelijkse leven, omdat ik zeker wil zijn van de staat van de 540 en em natuurlijk klaar wil hebben voor de meetings heb ik hem zakelijk opgenomen in mijn bedrijf die ik naast mijn truckers leven run wat natuurlijk ook heel voordelig rijden is met een youngtimer.. De auto heeft hard zijn onderhoud nodig die al geplant stondt, ook wil ik alles toch eens goed van dichtbij bekijken en bijwerken repareren waar nodig denk dus maar dat ik in de komende tijd elk boutje en moertje aangeraakt heb, van drempels houd ie jammer niet al lijkt hij niet eens heel laag op de foto's maar toch gaat dat dus meestal gepaard met een hoop geschaaf en herrie bij een hoge drempel zal me niks verbazen dat de dorpels en het carterpan daar natuurlijk goed onder lijden en dat vindt ik zonde tis niet de bedoeling dat hij onder me kont vandaan roest en wil dat dus voorkomen en natuurlijk omdat ze schaar's worden en gigantisch in waarde aan het stijgen zijn gun het em simpel weg niet om om de sloop te belanden zoals de meeste al geindigd zijn uit 96, tis gewoon een heerlijke en prachtige nette auto die t verdiend om vertroeteld te worden en bewaard te worden in de staat waar hij nu in verkeerd al heeft ie al meer als 380k op de klok staan wat ik ook echt super gaaf vindt ben zelf wel fan van hoge km standen, bmw's kunnen dat tenslotte makkelijk aan met goed onderhoud en goede originele castrol olie en een baasje die weet hoe ie een bmw uit die tijd moet behandelen ,op naar de half miljoen op de teller denk ik dan zo dat moet lukken! we gaan lekker door met knutselen, met natuurlijk oem part's en de looks waar we naartoe gaan werken, geniet er al van om er naar te kijken en te luisteren naar die lekkere roffelende 8 cilinder en zo nu en dan eens een rondtje mee te rijden en de meetings af te gaan dat is wat zo'n prachtige wagen verdient,Tis niet te doen om er je passie en onderhoud in te stoppen als je em dagelijks rijd en al helemaal niet met die fijne jaloerse deurgooiende mensen die tegenwoordig totaal geen respect meer hebben voor andermans spullen, voor mij is het gewoon een issue omdat ik er enig sinds afhankelijk van bent dus kan em simpelweg niet helemaal uit elkaar kan draaien, na lang twijfelen tussen een e39 530i touring en een e36 touring heb ik toch een strakke avus blauwe e36 328i touring uit 1997 met een handbak! Gekocht in duitsland ik weet het alweer een e36, ik weet niet wat het is ik heb gewoon iets raars met de e36, dit type was tenslotte ook mijn eerste bmw die ik kocht, waar ik ook de techniek heb leren kennen en ervaren heb uit die tijd draai ze bekant met me ogen dicht uit elkaar en weer in elkaar zonder moeite, toch best bijzonder hoe gehecht je kan raken aan een bepaald model/type, maarja we gaan beetje off topic heb deze harde roest vrije touring voor een kei nette prijs van eerste eigenaar kunnen overnemen met ook een leuke hoge km stand van 340k op de, de m52b28 loopt nog steeds fluister stil als een naaimachine zonder rare bij geluiden of een schuddend blok onder de kap, goed bijhouden is de clue bij alle bmw motoren! zo heeft ie ook alle denkbare opties die mogelijk waren onder andere een compleet m pakket en natuurlijk een schuif kantel dak, deze ga ik dus rijden als ie zijn platen en apk heeft gekregen natuurlijk, een plus is gewoon dat deze een standaard verlaging heeft en wel alle hoge drempels accepteerd hier in de buurt, foto's hiervan volgen natuurlijk in een ander topic die ik ga aanmaken as donderdag gaan we em halen met de auto transport trailer..

Wees niet bang dit project gaat zeker niet stil vallen, de situatie veranderd alleen van daily naar een hobby wagen die meer vertroeteld gaat worden en lekker droog kan staan en zo nu en dan mij en de andere youngtimer liefhebbers een glimlach op t gezicht geeft, als hij lekker staat te glimmen op een meeting of gespot wordt met een mooi cruise ritje waar zo'n 8 cilinder 5er absoluut zelf ook van geniet om die liters 98 weg te slurpen zoals mijn kids ranja weg zuipen, dat is wat ie gewoon verdient naar mijn mening zeker na zoveel ervaring op de weg gelukkig heeft ie weer een goed baasje gevonden na zijn vorige baasjes die em ook goed verzorgt hebben, driving one of the best timeless looking 5er bmw is just an passion, i just love it :gekdoen: :duimen:

Fijne dag allen, Mijn ritme is helaas nog steeds ingesteld op t vrachtwagen leven dus uitslapen zit er voor mij niet in haha :emo:

Greet's Bamiee :driving: :popcorn:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 21 aug 2018, 03:00

Update!!

Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met het demonteren van de 540i, natuurlijk komt hij weer in elkaar maar wil hem compleet uit elkaar hebben gehad zodat ik de techniek van de e39 serie goed in de realiteit kan leren kennen en alles netjes kan bijwerken en repareren waar dat nodig is. t mooie is dat ik het dan straks kan gaan toepassen in mijn bedrijf naast t trucken, waar ik naartoe wil gaan werken zodat bmw liefhebbers bij mij in mijn werkplaats die momenteel verbouwd en uitgebreid wordt er komen 5 bruggen/werkplaatsen bij en daar dan lekker zelf kunnen prutsen/sleutelen met mensen om hun heen die kennis en een grote passie hebben voor bmw's, en zo de sleutelaars wat bij kunnen leren en bij kunnen staan wanneer nodig, dit kost me natuurlijk een rib uit mijn lijf som's moet je risico's durven nemen met je centjes waar je meer dan hard voor gewerkt hebt, zo kan ik ook van de vrachtwagen af en doen waar ik goed in ben en een passie voor heb, ik hoop zo mijn kennis en liefde te kunnen delen met andere liefhebbers voor een eerlijke prijs inclusief gereedschap en een brug, mocht je interesse hebben of vragen hebben hoor ik dat natuurlijk graag, dit is mijn droom en ik hoop dit succesvol te maken via bimmerportal die ik natuurlijk dan ook wel zou willen sponsoren als t allemaal loopt zoals ik het in mijn hoofd heb alhoewel ik wel verwacht dat er vraag naar is dit t idee is dan ook puur bmw gerelateerd!

Maarja nu gaan we toch echt weer ff ontopic,
tijdens t prutsen aan de 540i heb ik toch helaas wel wat roest plekken gevonden op de dorpels van t schuren over de drempels en dan voornamelijk aan de achterzijde van de dorpels, en natuurlijk aan de binnenkant van t achterspat bord aan de bestuuderskant een paar blaasjes zoals ik eigelijk al wel verwacht had wat natuurlijk een veel voorkomende issue is bij alle bmw's uit begin/midden jaren 90, ik las er gewoon nieuwe dorpels in om zeker te zijn dat t roesten niet terug komt aangezien t behoorlijk beschadigd en gedeukt is aan de onderkant van de dorpels aan de achterzijde, t spatbord werk ik ook meteen bij t valt iig nog erg mee op t oog, een paar blaasjes aan de binnenkant van t spatbord aan de bestuurders achterzijde die nog niet losgelaten hebben, finger's crossed dat het niet terug komt na het behandelen, anders wordt t spatbord eruit slijpen en een nieuw spatbord erin lassen en hopen dat t netjes wordt :rolf: Maar ik ga daar niet vanuit dat t door gaat roesten omdat t echt minimaal is, ik denk zelf dat t persoonlijk al een keer behandeld/gespoten is en een spatbord vervangen is aan de achter bijrijders kant omdat die totaal geen roest of wat dan ook vertoond en er totaal ander anti roest tectyl aan de binnenkant van het scherm zit.. Maybe toch een keer schade gehad t zal me niks verbazen! :ja: Maarja ach blijkbaar hebben ze t aan die kant beter gedaan als aan de bestuurders kant want daar zitten de blaasjes..

Wat momenteel al van de wagen is gedemonteerd:

Motor + bak, uitlaat en de aandrijf as naar de diff
Interieur
deuren + motorkap en de achterklep die ook 2 roest blaasjes vertoond net boven de nummerplaat maar is goed te fixen :duim:

Helaas had ik me telefoon thuis laten liggen dus heb hier dan ook geen foto's van kunnen maken, maar een beetje leesvoer is natuurlijk ook goed, teminste ik hou zelf wel van lezen :rolf:

Maargoed ontopic,

We beginnen bij de motor,

Toch wat zweet plekjes aangetroffen die ik natuurlijk weg wil hebben, zo ga ik de ketting krukas en nokkenas keringen aan beide kanten vervangen voor de zekerheid t blok ligt er tenslotte toch uit dus valt dan prima te doen pak daarbij natuurlijk ook de reparaties mee die al geplant stonden voor mijn ongeluk.. Dus de carter ontluchting compleet vervangen de kleppen deksel pakkingen en o ringen bij de bougie gaten, aangezien hij een walm geeft met starten wanneer hij naar voren hangt of schuin geparkeerd staat, een veel voorkomend probleem bij de m62b44 motoren zonder de (tu) Technical update(Vanos), simpele uitleg is dat hij dan olie weg lekt via de pakkingen van de bougie gaten wat naar een tijdje staan natuurlijk in de verbrandings kamer's terecht komt en verbrand wordt tijdens het starten heb absoluut geen last van olie verbranden tijdens het rijden :duimen:

Ook komt natuurlijk de nieuwe schroefset eronder, en de m5 rem klauwen, m5 rem schijven + aftermarked rem blokken die ik over heb kunnen nemen wat gewoon nieuw spul is,dat gaat natuurlijk als een tierelierremmen al doet hij dat nu ook al maar ach een beetje upgraden is nooit verkeerd toch? :duimen: de rc090 breedset kom er ook meteen onder, met een beetje geluk zit hij voor de winter nog in elkaar en kan ik nog een paar meeting's bezoeken met de 540i :ja:

Volgende update zal ik wel wat foto's maken als ik het natuurlijk niet vergeet :'(

Greet's,

Bamiee.. :driving: :driving: :popcorn:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 29 aug 2018, 00:30

Update!!

Ff een weekje totaal geen tijd gehad, t lopen gaat behoorlijk goed, vrijwel nergens last meer van alleen als ik me wat te veel ingespannen en te lang gelopen op mijn benen gestaan heb maarja dat is logisch natuurlijk das puur een kwestie van tijd..

Eindelijk de sleutels gekregen van ons nieuwe huis, vandaar dat er even momenteel niet zo veel gebeurd aangezien t huis even voor gaat, volgende week woensdag gaan we erin als alles optijd klaar is geklust :duimen:

Wel gaat er wat veranderen aan de setup van de 540i namelijk een swap van automaat naar een manuele 6 bak waar ik natuurlijk eigelijk niet op kan wachten tot t erin ligt :gekdoen: Trof op de sloop waar ik ff wat spul moest halen voor een maat een schade e39 540i aan die goed verstoppertje aant spelen was onder een plastic zijltje, gelukkig ook een 96er model en alles was nog aanwezig op de motor na! Zou dus zo moeten passen zonder problemen kabel zooi pak ik ook mee want dat is iig ook anders als bij een automaat, was daar eigelijk niet eens om spullen voor mijn eigen auto te halen maar voor de e36 325i sedan van een maatje van me maar kon die kans niet laten liggen, aangezien mijn voorkeur eigelijk toch al uit ging naar een handgeschakelde 540i en dat ding toch weg stondt te roesten onder een zijl had ik een super laag bod gedaan op de complete aandrijf lijn omdat ik de staat niet van buiten af kan bepalen al had hij op de teller maar 150k staan maarja dat ding stond er volgens hun al meer dan 5 jaar! Dus gaf een redelijk bod van 300 euro zo dat er ook evt wat ruimte over blijft voor revisie mocht er iets toch aangordt zijn, dus t was meer zo van take it our leave it voor dit neem ik het zonder kijken mee of t staat hier nog jaren weg te rotten, compleet setje dus pedalen, bak aandrijf as van de bak naar de diff, kabel boom, en de oem sper differentieel die onder de auto zat, weet niet of de ratio's verschillend zijn bij een sper voor automaat of handbak anders ligt hij straks mooi als reserve op de plank voor als de andere kapot draait, kan er iig weinig over vinden schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn een automaat met een fabrieks af sper! Ze gingen na lang babbelen uit eindelijk akkoord met mijn bod want ze wouden er veel meer voor hebben maar als je mij niet kan aantonen hoe de staat is ga ik die gok niet nemen en zeker niet als het meer als 5 jaar stil gestaan heeft, ze demonteren het ook nog voor me mag ook wel als je er al ruim 8 jaar klant bent :amen: :gekdoen:

Zodra het verhuizen achter de rug is pak ik de boel weer op en gaan we em weer opbouwen! :duim:

Greets,

Bamiee de brabantse bmw gek :driving:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
Toink
Berichten: 418
Lid geworden op: 16 jun 2012, 21:58

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door Toink » 31 aug 2018, 18:49

Lekker bezig met je 540 dus. Zal wel goed gaan bevallen met een handbak. Iets minder cruiser maar met een mooie uitlaat wel een heerlijk geluid.

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 01 sep 2018, 04:58

Toink schreef:Lekker bezig met je 540 dus. Zal wel goed gaan bevallen met een handbak. Iets minder cruiser maar met een mooie uitlaat wel een heerlijk geluid.
Daar ben ik niet bang voor, dit gaat zeker goed bevallen aangezien je lekker zelf kan bepalen in welke versnelling je zit :amen:

Dat op en omlaag schakelen is echt een nadeel bij deze automatische bakken, ten eerste super traag en nog doet de bak lekker waar ie zelf zin in heeft en schakeld dus gewoon op en terug als je de pook een seconden of 10 niet aangeraakt hebt wat ik wel jammer vindt :nee: Verder rijd t wel echt super relaxed met zo'n automatische bak, denk da ik het stiekem nog best ga missen na de swap al vindtk t roeren en zelf bepalen echt wel lekkerder aanvoelen :devil:

Toch nog onverwacht een paar foto's gekregen van een maat die een echte mazda mx3 v6 gek is, maar ook bmw's zeker waardeerd en overweegt om een handgeschakelde e39 530i 6 pitter als daily naast zijn mx3 1.8 v6je aan te schaffen wat ik wel tof vindt natuurlijk, een raar weetje en totaal niet bmw gerelateerd maar vindt t zelf best bijzonder dus meld t gewoon haha, de mx3 v6 gebaseerd op de mx5 alleen dan voorwiel aangedreven, werdt geleverd met de kleinste 6 cilinder ooit gemaakt in een productie wagen, raar maar waar t rijd ook echt wel lekker, vanwege het lage gewicht natuurlijk, van 0 naar 100 in 7.5 seconden gemeten met een app op de tel tot 2x toe das best rap voor zo'n klein autotje! En dat met net minder dan 130pk geperst uit een atmosferisch 1.8 6 cilindertje knap hoor :duim:

Maar goed we gaan weer ontopic deze foto's zijn begin van de zomer gemaakt, ik sta hun vaak bij met het sleutelen bij hun op t werk waar ze gebruik kunnen maken van de brug en gereedschap, ze willen t graag zelf leren om lekker te prutsen aan hun eigen auto, maar wel met iemand erbij die hun tips kan geven en kan laten zien hoe je t moet uitvoeren in de praktijk, mooi toch om zo lekker te prutsen met je beste maatjes en hun in t diepe kan gooien tot ze geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn, na een hoop gevloek en geklooi spring ik ze dan bij en laat ik het zien, daarna draai ik het gewoon weer uit elkaar en mogen ze het zelf doen, dat is precies de manier hoe ik het wil gaan doen met de doe het zelf leer garage die ik ga openen, natuurlijk kun je hier ook gewoon terecht en lekker je eigen ding doen t bij springen is puur een stukje service, de werk ruimte's in mijn lood's zijn bijna klaar voor gebruik, als je goed kijkt in de eerste foto zie je aan de rechterkant van die koel trailer een boston groene e36 318is sedan staan van weer een andere maat, waar ik bij heb gestaan om alle rubber's naar flex te vervangen inclusief een setje nieuwe draagarmen en stangetjes, en zijn diff vast te lassen hij wil graag driften wat opzicht prima gaat met een 318is al was ik zelf voor een 320i gegaan wel zwaarder maar zeker sterker motorisch koppel curve gezien als je wilt driften met een laag budget, hij heeft helaas geen geld voor een sper diff die gewoon prijzig zijn, dan maar een welded diff lekker goedkoop en weinig werk als je t goed doet, daarna lekker stuiteren tijdens t in parkeren of korte bochtjes maken maar wel meteen die achterkant dwars als je vlink gas geeft, been there and done that haha :gekdoen: hij is weer blij iig en kan lekker zijn bandjes op gummen :duimen:

Zelf vrij weinig aan me auto gedaan die dag, op t wassen kleien en waxen en vloeistoffen vullen na dan waar die zeker van genoten heeft hij glimde als een malle op de eerste foto :rolf: op de 2de foto was er niks meer van te zien, helemaal dof van de zomer vliegjes en zand/stof, na een ritje naar de jumbo :emo: :rolf:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien, is het gewoon lekker oem en schoon onder de motorkap, zo was ie al toen ik hem ging bekijken en ophaalde, niet dat het brand schoon is ofzo zo her en der zit er echt wel wat vettig's en wat zweet plekjes, veel oudere auto's met enorme km standen worden vaak zo grondig gereinigd onder de kap dat het bijna nieuw oogt, ik krijg dan al meteen vraag tekens? Wat overigens vaak ook gedaan wordt om, olie en vloeistof lekkage's te verbergen, ik ben er iig niet zo fan als hoge km stand guru haha, als alles te schoon is en zeker niet bij een dikke 540i met meer dan 3 en halve ton die gewoon gebruikt is door alle eigenaren waar ie voor gemaakt is en dat is rijden, Die horen wel te zweten doen ze allemaal, moet natuurlijk niet zo erg zijn dat de liter castrol olie die je gister erin gegooit hebt de volgende morgen weer op je oprit ligt haha :gek: Zelfs het originele filterhuis zat er nog op gaaf! En dus niet zo'n warme lucht lever een hoop vermogen in filter, wat je vaak ziet bij de afgetrapte wagen's die meestal in bezit zijn geweest van personen die t eigelijk nie kunnen betalen kwa onderhoud.
Wat ook bijzonder is dat het visco fan kap op de radiateur zelfs nog helemaal heel en origineel fabrieks af is best fijn als je de complete historie bezit van de auto, 9 van de 10x zijn ze kapot geslagen door een loskomende/afbrekende visco fan wat ook een idicatie is van slecht onderhoud! Op de goed verstoppertje spelende chip tuning, aftermarket nokkenassen en uitlaat spruitstukken na, is alles gewoon lekker oem wat ik natuurlijk als liefhebber echt kei vet vindt :duimen:

Wat een heerlijke auto, besef zelfs nu nog steeds niet helemaal dat ik nu een auto in mijn bezit heb die destijds nieuw meer dan 150 duizend gulden heeft gekost bij de dealer, waar vroeger in mijn jonge jaren al die directeuren van grote bedrijven, en personen met veel gulden's op de bank in rondt reden, zelfs nu voelt het nog steeds heel chique om in zo'n wagen te mogen rijden, zeker kwa opties wat toen in die tijd al beschikbaar was en zeker bij veel wagens van nu nog steeds mee kan komen kwa luxe en afwerking op een goede navi na, hoofdjes op het terras of als je door het centrum rijd gaan nog steeds om als je voorbij komt gereden en ze dat lekkere gerommel en gescheeuw uit de uitlaat horen komen :love: Krijg ook heel veel duimpjes bij het stoplicht van andere bmw rijders die een stuk moderner rondt cruisen, een keer maakte er zelfs een man een opmerking na het openen van zijn bijrijders raam, van ruilen met een grote duim en een grote lach op zijn gezicht? En die reed t nieuwste model 5er :ja: Dat is toch gaaf terwel dit een wagen is uit midden jaren 90, zo tijdloos zijn de lijnen van de e39 dat menig persoon dit nog steeds een serieus dikke auto vindt in ano 2018! :duimen:

Kan niet wachten tot dat hij weer in elkaar zit en weer kan brullen, en natuurlijk nog meer plezier gaat geven met de 6 bak erin gelepeld :gekdoen:

Een grote glimlach gaf ie me de eerste dag al, meteen verliefd na een kwartierke rijden laat vrouwke lief t maar nie lezen anders wordt t slapen op de bank voor unne maand haha :rolf: grapje zij is ook helemaal om, terwel ze er niet in durfte te rijden, na 1x rijden wat ook de eerste keer bmw voor haar was raar maar waar ze durfte wou nooit rijden in een van mijn bmw's :rolf: was dus die angst ineens weg en ze reed nog goed door ook met een bmw met vermogen valt ook best relaxed mee te rijden, ben benieuwd of ze er nog in durft te rijden met de 6 bak dadelijk, haha :duimen: :driving:

Afbeelding

Ik hou jullie op de hoogte, we zijn op schema met het nieuwe huis, dus des te sneller kan ik weer lekker sleutelen aan de 540i!

Greets,

Bamiee :zwaai: :driving:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 07 sep 2018, 01:18

Ha mede e39 liefhebbers,

Voor de liefhebbers heb ik 2 filmpjes geupload op youtube die wel eens willen horen hoe ie klinkt denk, die ik heb gekregen van een ritje naar een meeting waar ik een klein sprintje trok op de snelweg was overigens niet eens volgas klinkt na mijn mening een stuk minder luid als dat t in de praktijk doet meschien ligt t aan de microfoon van de telefoon? die daarna was ergens op een parking waar die maat van me stondt met zijn mx3 met wat lui met auto's, en natuurlijk vroeg om een paar keer gas te geven naja vooruit dan maar daar hoor je em wel ff goed scheeuwen haha :whistle: Alleen krijg ik ze niet toegevoegd hier ze laden namelijk niet na het gebruiken van de youtube functie hier op t forum blijf een fout melding houden..

Klik gewoon ekkes op t linkie net zo makkelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=Y_DBCObFXzg

https://www.youtube.com/watch?v=mwswj2BdOww

Voor mij alleen maar een duwtje in de rug om de auto weer snel op de weg te hebben, we zijn inmiddels over in t nieuwe huis enigste wat nog gedaan moet worden is de voortuin gelukkig heb ik een bedrijf ingehuurd die de achter tuin en de voortuin doet en hoefk t nie zelf te doen haha, waarschijnlijk kan ik dit weekend alvast gaan beginnen aan de koet's om de nieuwe dorpel's er in te lassen en te spuiten in de cabine scheelt als je een spuiter hebt als buurman bij je loods, en natuurlijk de overige (roest) plekjes waar ik me aan irriteer daarna wordt alles in een goede tectyl gezet aan de onderzijde :duimen:

Fijn weekend alvast voor iedereen,

Groeten bamiee :duimen: :driving:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
Toink
Berichten: 418
Lid geworden op: 16 jun 2012, 21:58

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door Toink » 08 sep 2018, 09:00

Heerlijke 8cilinder, als hij klaar is zet hem maar bij mij voor de deur haha.

Veel succes met de afbouw.

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 08 sep 2018, 18:28

Tnx maat! haha dat zal niet zo snel gebeuren denk ik maar een keer een rondje ruilen sta ik altijd voor open natuurlijk :tong: de e39 540i is toch wel een van mijn favoriete bmw's die waarschijnlijk nooit meer weg gaat! Vindt ze eigelijk nog bijzonderder als een m5 omdat t eigelijk al bloed snel is voor een auto met op papier maar 286pk in de praktijk meestal een stuk meer, de aanschaf prijs en running kosten zijn gewoon veel lager, kietel dit blok maar eens met een compressor of supercharger dan ben je die m5 territorium met 2 vingers in de neus voorbij en dan nog ben je goedkoper uit, alles kan kapot maar die non vanos v8tjes zijn echt oersterk en degelijk :W

Die z4 van jou is ook prachtig, dat zal vast ook gaan als een kanon!! :driving: :popcorn:

Een auto die waarschijndelijk ook wel een keer erbij komt is zo'n eerste generatie z4 Coupé ook erg apart en bijzonder, helemaal met zo'n dikke m motor met individuele throttle bodies onder de kap!

Tnx, dat gaat wel lukken, ben toevallig net onderweg naar t hok :gekdoen:

Groeten,

Bamiee de bmw gek :driving:
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door Marcel RSD » 10 sep 2018, 09:43

bamiee schreef:kietel dit blok maar eens met een compressor of supercharger dan ben je die m5 territorium met 2 vingers in de neus voorbij
:s
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door FaTaLiTy » 10 sep 2018, 12:19

bamiee schreef: Het verbruik valt me erg mee voor 8 cilinder sta er best verbaast van, zit momenteel op gemiddeld 9.4 liter per 100 km wat echt niet slecht is voor een 8 cilinder en daarbij gaat dat gas natuurlijk ook best regelmatig naar de bodem :duimen:
De volgende BMW die ik aan zal schaffen zal ook minimaal een 6 pitter zijn.
Heb tot nu toe 2 E36 316i's gehad en een E46 318i maar allemaal rond de 1 op 10.
M'n pa rijdt een Audi (Ja, vloeken in de kerk ik weet het) A4 B6 met een 3.0 V6 en die rijdt ook netjes 1 op 10.

Stel dat ik dan met een 6 pitter 1 op 8 rij neem ik dat graag voor lief...
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

Gebruikersavatar
bamiee
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:42
Locatie: Schijndel

Re: Bamiee is back met een hele dikke Cosmos zwarte 540i sed

Bericht door bamiee » 12 sep 2018, 00:41

Marcel RSD schreef:
bamiee schreef:kietel dit blok maar eens met een compressor of supercharger dan ben je die m5 territorium met 2 vingers in de neus voorbij
:s
Niet mee eens marcel? mag best hoor we hebben allemaal onze eigen mening toch :duimen:

Volgens wat google zoek werk is dat toch helaas wel de realiteit er zijn zat topic's te vinden die meer dan 450pk op de wielen zetten met dyno grafieken erbij vergeet niet dat je met een compressor/charger je vermogen al vrijwel instan't hebt een 540i heeft zowiezo al een stuk meer vermogen in lage toeren zo rondt de 2500rpm begint die van mij sirieus al te sleuren, een m5 doet dat een heel stuk later, die draaien een stuk meer toeren en geeft zijn vermogen een heel stuk later, die houden daar ook van, de topics die ik gelezen heb gebruikten allen een m62b44 met stock internals,en die gaan toch echt wel wat verder als een stock m5 en nog was de aanschaf inclusief de bolt on's veel goedkoper :whistle: Tuurlijk een e39 m5 is gaaf technisch/motorisch gezien als je een ruime portemonnee hebt, maar wat bied de e39 m5 meer aan opties tov een goed uitgeklede 540i? Die tenslotte meer dan de helft goedkoper zijn, en met een handbak en sper stock zijn ze niet veel langzamer, een m5 doet hooguit een seconde sneller naar de 100 en ze hebben beide een vmax van 250 standaard tuurlijk zal die uitlopen.. Een heel groot verschil is er niet, op de m5 badge's onderstel een uitgeboorde m62b44 motor met andere cilinder koppen een dubbele vanos, hele scherpe nokkenassen, andere zuiger's en een ander krukasje/drijfstangen en wat itb's derop geknutseld, ze hebben idd een pk of 100 meer stock die pas net voor de rev limiter vrij komen, ze zijn ook iets lichter maar niet zoveel waar je van zegt wow, iets betere look's stock, als je een 540i m sport hebt, haal de 540i badge er maar af verwissel de tellerbak met die van een m5,gooi em iets omlaag en plaats 2 pijpen erbij aan de andere kant en menig persoon zal t verschil niet zien zolang je de motorkap niet open maakt, kwa interieur bied een m5 ook niks meer op een suède bekleding optie en wat badge's na dan, verder ist gewoon niet meer als een e39 5er caroserie met een verbeterd onderstel/remmen en een aangepaste m62b44 motor,en een tellerbakje wat hogere snelheden en rpm's op de teller aangeeft.. Maar rij t blok maar eens kapot van zo'n m5 dan mag je toch echt wel vlink je portemonnee open trekken zeker een duizendje of 2 en half/3 voor een goed blok en dan zit ie er nog niet eens in, terwel je voor een hondertje of 8/9 een goed compleet blok hebt voor een 540i en ook klaar bent als je em er zelf in hangt ;) Dusja wat geeft meer bang voor je gespaarde centjes? Je houd tenslotte ook nog eens een leuk budget over voor serieuze vermogens upgrades denk aan een supercharger/compressor of een leuk custom builde'd motor met een turbo, zelfs dan ist nog steeds goedkoper als een m5 als je t zelf allemaal opbouwt, voor mij een hele makkelijke keuze, ik kies de 540i zeker over de belachelijk dure m5 wat eigelijk niet meer dan een geupgrade 540i is in mijn ogen, als je echt +12k wilt betalen voor een m5 inclusief de gok dat er geen verborgen dure (M) reparaties nodig zijn aan de motor of onderstel, spendeer ik liever zo'n 4,5k voor een nette 540i waar ik dus op dat moment al ruim 8k overhoud voor leuke performance upgrade's en onderhoud, in het dagelijkse leven in nederland waar ge toch nie harder als 130 mag :emo: doet een m5 echt niet veel meer als een goedkope 540i naja die ene seconden sneller naar de 100 bij t stoplicht, en zit wat sneller op de 250 dan :ja: Je houd jezelf echt goed voor de gek, de 4.4tjes zonder vanos kunnen heel veel hebben als je t netjes warm rijd en laat afkoelen, geloof me.. :amen: :driving:
Laatst gewijzigd door bamiee op 12 sep 2018, 05:11, 54 keer totaal gewijzigd.
E36 323i Coupé 1997 - sold
E39 528iA Sedan 1999 - Sold
E36 325i Coupé 1992 - Sold
E36 316i Touring 1998 -Swap m52b28
E46 330i Touring 2003 - Sold
E39 540iA Sedan 1996 - 6bak swap!
E36 328i Touring 1997 - Daily
Binnenkort open Bamiee's 90s bmw garage.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”