Scherpnokkenas

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Lex-e46
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:21

Scherpnokkenas

Bericht door Lex-e46 » 22 jul 2018, 12:05

Heeft iemand ervaring/advies over het leggen van een scherp nokkenas, ik heb een tracktool en vroeg me af of een scherp nokkenas veel vermogen/koppel extra geeft. Moet je dan de in en uitlaat nokkenas vervangen. En hoeveel graden moet je dan nemen.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Scherpnokkenas

Bericht door Dutchie » 23 jul 2018, 15:31

Ik zou altijd een set van beide nokkenassen nemen. Met andere nokkenassen kun je ook meer toeren gaan draaien, en zorgt vaak wel voor behoorlijk wat winst, echter is een M50 inlaatspruitstuk wel aan te raden, dan ga je zeker veel merken :)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Lex-e46
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:21

Re: Scherpnokkenas

Bericht door Lex-e46 » 23 jul 2018, 15:55

Met een m50 spruitstuk ben ik al bezig. Vooral ook omdat ik de brandstof druk ga verhogen en eens ga kijken wat dat gaat doen :whistle:

stege123
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:10

Re: Scherpnokkenas

Bericht door stege123 » 27 jul 2018, 14:44

@Lex-e46. Wat bedoel je met een scherp nokkenas?? Een ander profiel dan standaard?? Wat voor motor ga je die nokkenassen inzetten?? Heb je een budget?? Nokkenassen van schrick kosten al gauw 1000 euro de twee, en reken daar de pakkingen enz. maar bij. Ik kan je prima adviseren, maar moet dan wel wat meer gegevens hebben.

Lex-e46
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:21

Re: Scherpnokkenas

Bericht door Lex-e46 » 27 jul 2018, 15:07

Ik heb een m54b25 motor, ik heb al bekeken wat het me gaat kosten. Alleen wat zou de vermogens winst zijn en ik weet ook het stationair toerental gaat een stuk hoger liggen
Maar wat gebeurt er met de lampda waarde en zo.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”