Probleem stuur electra

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Probleem stuur electra

Bericht door Unionviking799 » 25 jun 2018, 12:32

Gisteren na dat ik me auto neer gezet had en deze grondig gewassen had. Bleef me knipperlicht op het dashboard hangen. (Branden knipperend) dus ik ging er van uit, dat de hendel lam was en dat die aan vervanging toe is.
Wat mij op viel als ik me knipperlicht de andere kant op zetten branden die buiten de auto ook zo als het hoort. Dus ik probeer me groot licht is uit. Jip die deed het zo als het hoofd. Maar niet op het dashboard daar ging geen lampje branden. Onder Tussen was het knipperen van het lampje op me dashboard uit gegaan.
Daarbij kwam nog is bij dat ik de muziek zachter wilde zetten via me stuur. Om alles is beter te bekijken.

Je kent het muziek zachter zetten omdat je het beter wil zien of begrijpen lol.

Maar die werkte nu ook niet meer.
Ik onderweg op de snelweg in het donker naar huis. begint me bocht verlichting aan te gaan pffff.
Zit er een rat in me dashboard dacht ik nog.

Ik naar de pompstation eerst de stekkers van me bocht verlichting er afgetrokken.

Na een hoop geklooi bij de pomp deed alles het weer. Dus ik dacht hey het zit in de stekkers op het stuur.

Vandaag weer naar me werk. Wat blijkt dat alles weer zo het probleem voordeed weer begon. Weer alle kabels na gekeken bij het stuur. Maar nu reageerde niks meer zo als de avond er voor. Plus ik kan de kofferbak/deuren niet open of sluiten met de sleutel.
Ik ben radeloos. Wie kan me op de juiste weg helpen!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Probleem stuur electra

Bericht door Dutchie » 25 jun 2018, 12:41

Heb je toevallig onder de motorkap gespoten? klinkt als nat geworden electronica...
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: Probleem stuur electra

Bericht door Unionviking799 » 25 jun 2018, 13:10

Dutchie schreef:Heb je toevallig onder de motorkap gespoten? klinkt als nat geworden electronica...
Nee niet onder de motorkap gespoten. Heeft iemand het draadboom schema?
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: Probleem stuur electra

Bericht door Unionviking799 » 25 jun 2018, 22:52

Het word van kwaad tot erger. Ga een nieuwe spanningsregelaar bestellen. Hopen dat het dan over is!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

DennisJ
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2018, 18:49

Re: Probleem stuur electra

Bericht door DennisJ » 26 jun 2018, 08:51

Niet zomaar alles vervangen. Is je laadspanning meer dan 14v? Dan wel vervangen

Unionviking799
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2018, 10:21

Re: Probleem stuur electra

Bericht door Unionviking799 » 26 jun 2018, 09:45

DennisJ schreef:Niet zomaar alles vervangen. Is je laadspanning meer dan 14v? Dan wel vervangen
DennisJ schreef:Niet zomaar alles vervangen. Is je laadspanning meer dan 14v? Dan wel vervangen
Als ik mijn contact aan zet begint de dynamo geluid te maken. Wat de vermoeden opwekt dat de spanninggerelaar kapot is.

Ik som op wat er afgelopen rit allemaal wel en niet deed.
Dakraam moest helemaal open met de knop vast. 5 min later deed die weer normaal.
Start de auto zijn allebij me achterlichten kapot. Zo als het dashboard unit aangeeft. Ga je kijken doen ze allebij het vrolijk nog.
Dashboard verlichting wil niet aan. Na 5 min loop. Dashboard verlichting aan.
Auto wil niet meer op slot met de afstandsbediening.
Dashboard verlichting gaat niet meer uit.
Cruisecontrol werkt soms wel soms niet.
Storingslampje versnellingsbak gaat branden.
Knipperlichten blijven hangen op het dashboard als je ze gebruikt. Maar de knipperlichten buiten de auto zijn wel uit.

Je kan me een hoop wijs maken. Maar van een perfecte auto in 24uur alles was er op een BMW zit stuk gaat. Dat geloof ik niet. Het is geen Renault.

Dus ja ik heb een spanningswisselaar besteld. Als die het niet is . Zit er wel een nieuwe op. Zo be it.




@Dennis

Hoe zou jij het oplossen. Wat mij verteld word is dat BMW rare storingen gaat geven als de spanningsregelaar flipt.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”