Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
jaap noord
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2018, 23:56

Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door jaap noord » 09 mei 2018, 10:02

Goedemorgen, het wordt toch eens tijd mijzelf even voor te stellen. Zoals mijn gebruikersnaam als zegt; ik heet dus Jaap en kom uit het noorden des lands, ben 53jaar jong, en heb op 31december mijn eerste BMW ooit gekocht. Heb jaaaaaaren Saab gereden, (hahaha) maar met 3 sleutel objecten voor de deur ben je uiteindelijk het sleutelen soms wel eens behoorlijk zat. De kids zijn de deur al uit, dus op zoek naar iets jonger, minder kilometers en kleiner, lees lichter, want betaal immers al genoeg aan de staat!! Op het Saabforum zitten ook een aantal BMW rijders, op die manier maar eens bij BMW gekeken en uitgekomen.
Wel een leuke zoektocht, en er zijn veel verschillende uitvoeringen. Wij (mijn eega en ik) vonden de 1serie wel aantrekkelijk om te zien, maar 2é hands ook met veel kilometers. Affijn om een lang verhaal toch iets in te korten; onze 1 komt uit Italie, is Alpine Weis, met 90K aantoonbaar(ja dat kan ook uit Italië) op de teller, en is gebouwd in Duitsland december 2010.
Ik heb hem(laten) importeren, dat scheelt toch een aantal K euro!!!!! Heb er ook 2 oudere saabjes op in kunnen ruilen.
Verder zit er een sport onderstel onder, 6bak, lederen sport stuur en verder niet zoveel bijzonders. Wat ik nog niet helemaal begrijp, maar daar zullen jullie ongetwijfeld een antwoord op hebben, is de motorisering. Volgens het VIN en motorcode zou hier een 2.0 liter blok in zitten met 1600cc vermogen!!?? Motorcode uit mn hoofd iets met B16A en nog iets.
Vond wel zoiets terug via internet met geleverde motorisering etc. Maar wat moet ik mij hier bij voorstellen?? Bestaat het überhaupt?? Of is het softwarematig geknepen?? Ben benieuwd naar jullie reacties. Maar 1ding is zeker, wat rijd en stuurt de BMW fantastisch, ligt als een blok op de weg, en stuurt als een kart.
Hier zal ik het voorlopig maar even bij laten.
Met vriendelijke groeten; Jaap

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door Jeremy » 09 mei 2018, 20:46

Van harte welkom op ons forum Jaap! Dat klinkt als een goeie overstap, al moet ik zeggen dat ik de mooie Saab cabrio's met dit weer stiekem ook wel kan waarderen.

Ook gaaf om te horen hoe je aan je 1-serie bent gekomen, dat is een mooi en bijzonder verhaal! We zijn benieuwd naar foto's van jouw nieuwe aanwinst. Voor het uploaden van foto's wijs ik je graag door naar de Foto-upload uitleg.

Voor vragen, suggesties en/of opmerkingen kun je altijd iemand van het team benaderen.

Groetjes,
Jeremy
BimmerPortal Team

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door mieske90 » 14 mei 2018, 15:24

Welkom Jaap,

YESSS! weer een 1-serie rijder erbij :gekdoen:
Over je motor, een 116i met een 2.0l blok is software en hardware matig geknepen.
Goed om te horen dat je wagen goed bevalt, heerlijke wagens zijn het zeker ;)

Foto's van je wagen zien we hier graag ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je 1-serie een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:


jaap noord
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2018, 23:56

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door jaap noord » 14 mei 2018, 16:35

Bedankt voor de reacties.
Foto's volgen nog, als de rdx, M spoilerset er onder en op zit. Deze ligt nu bij de spuiter.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door mieske90 » 14 mei 2018, 18:17

We zijn benieuwd :ja:
Een 1-serie met M-pakket zien ik altijd graag ;)
Afbeelding
Volgende evenement:


Easy Rohler
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 dec 2015, 00:09

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door Easy Rohler » 25 jun 2018, 01:19

Welkom Jaap! Zit de spoilerset er al op? De N43 motor is gewoon een 2.0 liter motor...

jaap noord
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2018, 23:56

Re: Jaap noord. 1 serie N43 en dan nog wat........

Bericht door jaap noord » 09 sep 2018, 15:57

Nog even terug komen op de laatste reactie (wel zo netjes).
Jazeker , de RDX set zit er op en er onder , ook in de juiste kleur (alpineweis). Ziet er mooi uit, nét even weer anders dan standaard.
De foto's komen nog een keer, kom er gewoon niet aan toe om ze te maken en te plaatsen.
Ben namelijk zzpér in de installatietechniek, en dat is momenteel giga druk, daarnaast probeer je ook nog een "normaal" gezinsleven te leiden, dus tel maar uit. Was er inderdaad al achter dat het een 2 liter blok is die elektronisch en mechanisch is geknepen; toch eens iets aan veranderen denk ik, maar ook dat zal ietwat langere termijn werk worden.
Ben nu aan het zoeken voor een juiste Cruise Control bediening, kom er nog niet uit met de nummers. Nieuw gaat het iets van €5-6oo kosten, dat is me toch iets ter duur. Heb ook al zitten denken aan een aftermarket CC zoals John Gold, die zijn toch iets goedkoper. Maar goed eerst op zoek naar een goede tweedehandse, mochten jullie iets weten, geef dan aub een gil. :ja:
Maar zoals eerder al gezegd; de foto's volgen nog!!!!!!!!

groetjes; Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”