SMG II swap naar handschakel
Re: SMG II swap naar handschakel
Sinds je en tevreden klant bent, zou je nog even het bedrijf willen vernoemen waar je het uit hebt laten voeren?
altijd handig voor mede SMG rijders die de wens ook hebben, of gaan krijgen in de toekomst...
altijd handig voor mede SMG rijders die de wens ook hebben, of gaan krijgen in de toekomst...
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Dit heb ik laten doen bij Andre van Arkel in Geldermalsen.FabianS54 schreef:Sinds je en tevreden klant bent, zou je nog even het bedrijf willen vernoemen waar je het uit hebt laten voeren?
altijd handig voor mede SMG rijders die de wens ook hebben, of gaan krijgen in de toekomst...
Re: SMG II swap naar handschakel
hey CJ !
hoe bevalt de swap tot dusver?
ondertussen ben ik met Van Arkel in contact geraakt over exact dezelfde vraag.
Ik zou graag jou ervaring horen, eventueel dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hij biedt mij €2600,- voor de Swap, totaalprijs.
Graag info, waar rekening mee te houden, ervaringen, etc?
alvast bedankt voor je reactie.
hoe bevalt de swap tot dusver?
ondertussen ben ik met Van Arkel in contact geraakt over exact dezelfde vraag.
Ik zou graag jou ervaring horen, eventueel dingen waar ik rekening mee moet houden?
Hij biedt mij €2600,- voor de Swap, totaalprijs.
Graag info, waar rekening mee te houden, ervaringen, etc?
alvast bedankt voor je reactie.
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Ha Fabian,
Bevalt prima. Andre is echt een aanrader. Je brengt letterlijk je M3 daarheen en krijgt hem terug in een handbak. Hij regelt alles en netjes. Zelfs met cruise control etc.
Aanrader! Ja absoluut, hij levert echt vakmanschap.
2600 is een mooie prijs.
Persoonlijk...ik mis de SMG. Persoonlijk vind ik het zwaar schakelen, koppelingpedaal is zwaar en voelt erg mechanisch.
Voordeel is dat je geen COG/SMG angst meer hebt, omdat de bak steeds in storing treedt.
Je hoeft bij Andre nergens rekening mee te houden, je hoeft alleen het bedrag te betalen...thats it. Ik kreeg het koppelingspedaal, codering, stuur, pook etc. alles!
Hopelijk heb je hier wat aan.
Bevalt prima. Andre is echt een aanrader. Je brengt letterlijk je M3 daarheen en krijgt hem terug in een handbak. Hij regelt alles en netjes. Zelfs met cruise control etc.
Aanrader! Ja absoluut, hij levert echt vakmanschap.
2600 is een mooie prijs.
Persoonlijk...ik mis de SMG. Persoonlijk vind ik het zwaar schakelen, koppelingpedaal is zwaar en voelt erg mechanisch.
Voordeel is dat je geen COG/SMG angst meer hebt, omdat de bak steeds in storing treedt.
Je hoeft bij Andre nergens rekening mee te houden, je hoeft alleen het bedrag te betalen...thats it. Ik kreeg het koppelingspedaal, codering, stuur, pook etc. alles!
Hopelijk heb je hier wat aan.
Re: SMG II swap naar handschakel
Hey,
Thanks!
Ik belde André net, in diezelfde zin omschreef hij het wel ja.
toch altijd even angstig, maar hij garandeerde mij dat er een originele M3 handbak onder komt met 6 verzetten.
verder inderdaad met pookje, hoesje, stuur.
Mijn SMG is dus afgelopen zondag in de Soep gegaan. Pomp kapot.
nieuwe pomp € 2.600,- inkoop + €500,- inbouw (duurder dan Handbak Swap ), of een gebruikte / gereviseerde pomp van €750,-. + €500,- inbouw.
bij een gebruikte pomp alleen het risico dat je een week later weer staat.
Mijn SMG is getuned dus schakelde wel geweldig, maar die angst van stilstaan wil ik eigenlijk ook niet nog een keer.
Hiervoor heb ik altijd handbakken gereden, dus ik denk dat ik niet lang nodig heb om te wennen.
keus is gemaakt denk ik.
Groet
Fabian
Thanks!
Ik belde André net, in diezelfde zin omschreef hij het wel ja.
toch altijd even angstig, maar hij garandeerde mij dat er een originele M3 handbak onder komt met 6 verzetten.
verder inderdaad met pookje, hoesje, stuur.
Mijn SMG is dus afgelopen zondag in de Soep gegaan. Pomp kapot.
nieuwe pomp € 2.600,- inkoop + €500,- inbouw (duurder dan Handbak Swap ), of een gebruikte / gereviseerde pomp van €750,-. + €500,- inbouw.
bij een gebruikte pomp alleen het risico dat je een week later weer staat.
Mijn SMG is getuned dus schakelde wel geweldig, maar die angst van stilstaan wil ik eigenlijk ook niet nog een keer.
Hiervoor heb ik altijd handbakken gereden, dus ik denk dat ik niet lang nodig heb om te wennen.
keus is gemaakt denk ik.
Groet
Fabian
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Klopt, dus je hebt een complete swap, en geen omgebouwde. Ik heb om jou zelfde reden de swap gedaan. Succes het is meteen een hele andere auto.FabianS54 schreef:Hey,
Thanks!
Ik belde André net, in diezelfde zin omschreef hij het wel ja.
toch altijd even angstig, maar hij garandeerde mij dat er een originele M3 handbak onder komt met 6 verzetten.
verder inderdaad met pookje, hoesje, stuur.
Mijn SMG is dus afgelopen zondag in de Soep gegaan. Pomp kapot.
nieuwe pomp € 2.600,- inkoop + €500,- inbouw (duurder dan Handbak Swap ), of een gebruikte / gereviseerde pomp van €750,-. + €500,- inbouw.
bij een gebruikte pomp alleen het risico dat je een week later weer staat.
Mijn SMG is getuned dus schakelde wel geweldig, maar die angst van stilstaan wil ik eigenlijk ook niet nog een keer.
Hiervoor heb ik altijd handbakken gereden, dus ik denk dat ik niet lang nodig heb om te wennen.
keus is gemaakt denk ik.
Groet
Fabian
Re: SMG II swap naar handschakel
Goede tip! Deze zit er nu bij mij sinds 3 weken in en schakelt weer feilloos! Vervangen is ook niet teveel moeite. Kan vanaf de bovenkant. Airbox, xenon voeding etc los en je bent er.
Na 17 jaar vond de SMG Pomp het niet meer leuk om te werken en was het tijd voor vervanging. De elektromotor van de pomp stond op het punt om te bezwijken dus bij Burkhart in Duitsland een nieuwe besteld. Deze is inmiddels vervangen.
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Als je daar toch al bezig bent. Tip: neem ook meteen het schonen van de gasklephuis mee en ICV. En om het nog beter te maken...vervang de plastic radiator slangen, die worden broos na 160k+.
Het meeste tijd was ik kwijt aan het verwijderen en installeren van de airboxklemmen. Tip om daarvoor een slangenklemtang te huren/kopen.
Het meeste tijd was ik kwijt aan het verwijderen en installeren van de airboxklemmen. Tip om daarvoor een slangenklemtang te huren/kopen.
Re: SMG II swap naar handschakel
Ik was ook op de hoogte van die Burkhart setjes.
Ook daarover weer gemengde berichten gelezen.
de gedachte dat ik me daar nu (met een handbak) nooit geen zorgen meer om hoef te maken en ook stiekem een beetje dat ik straks weer een handbak heb gaf mij de doorslag.
Het sleutelen kan ik helaas niet zelf, het zijn dus vooral de manuren die bij mij aantikken.
Als je het allemaal zelf kan doen is een Burkhart setje een slimme keus.
Ook daarover weer gemengde berichten gelezen.
de gedachte dat ik me daar nu (met een handbak) nooit geen zorgen meer om hoef te maken en ook stiekem een beetje dat ik straks weer een handbak heb gaf mij de doorslag.
Het sleutelen kan ik helaas niet zelf, het zijn dus vooral de manuren die bij mij aantikken.
Als je het allemaal zelf kan doen is een Burkhart setje een slimme keus.
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Het Burkhart setje is inderdaad een slimme keuze...als de SMG motor het probleem is. Echter als er een drukprobleem is, heeft het veel verschillende oorzaken. Vaak is de SMG motor wel de oorzaak, dan is dit setje echt ideaal. Je kan zelf de motor vervangen, zonder de airbox eraf te halen.
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
Re: SMG II swap naar handschakel
Dat is natuurlijk te controleren door de auto uit te lezencjjvisserM3 schreef:Het Burkhart setje is inderdaad een slimme keuze...als de SMG motor het probleem is. Echter als er een drukprobleem is, heeft het veel verschillende oorzaken. Vaak is de SMG motor wel de oorzaak, dan is dit setje echt ideaal. Je kan zelf de motor vervangen, zonder de airbox eraf te halen.
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
Re: SMG II swap naar handschakel
Momenteel is hij onder handen, gisteren begonnen. (bij v. Arkel)cjjvisserM3 schreef: @ Fabian, heb je al je swap gedaan?
denk dat ik hem volgende week dinsdag / woensdag op kan halen.
vanmiddag val ik even bij hem binnen om de voortgang te bekijken.
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
Klopt, maar is niet specifiek genoeg. Als je de error No pressure (switch on time) krijgt, weet je nog steeds niet of het een lekkage betreft, kapotte motor, pressure accumulator, relay of actuators zijn. Deze onderdelen kunnen apart of gecombineerd de oorzaak zijn...en het zijn allen geen goedkope onderdelen, dat je even vervangt...(behalve de relay).boink schreef:Dat is natuurlijk te controleren door de auto uit te lezencjjvisserM3 schreef:Het Burkhart setje is inderdaad een slimme keuze...als de SMG motor het probleem is. Echter als er een drukprobleem is, heeft het veel verschillende oorzaken. Vaak is de SMG motor wel de oorzaak, dan is dit setje echt ideaal. Je kan zelf de motor vervangen, zonder de airbox eraf te halen.
@ Fabian, heb je al je swap gedaan?
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: SMG II swap naar handschakel
FabianS54 schreef:Momenteel is hij onder handen, gisteren begonnen. (bij v. Arkel)cjjvisserM3 schreef: @ Fabian, heb je al je swap gedaan?
denk dat ik hem volgende week dinsdag / woensdag op kan halen.
vanmiddag val ik even bij hem binnen om de voortgang te bekijken.
Doe hem de groeten van mij (Joey van de M3 Cabrio)