[E46] Coupé/Cabrio memory spiegel aanpassen naar non-memory?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Exorcist
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2010, 21:59

[E46] Coupé/Cabrio memory spiegel aanpassen naar non-memory?

Bericht door Exorcist » 17 jun 2018, 13:56

Onlangs is mijn linker spiegel eraf gereden waardoor ik op nu op zoek ben naar een vervanger. Tweedehands zijn ze wel te vinden echter met de opties die ik zoek (schadowline uitvoering, model Coupé/Cabrio, elektrisch verstelbaar, verwarmd, handmatig inklapbaar en géén memory functie) is de keuze wel heel erg beperkt.

Nu kom ik tijdens mijn zoektocht ook spiegels tegen die bijna aan al mijn eisen voldoen behalve dat deze dan mét memory functie zijn uitgevoerd, een optie die ik dus niet zoek... De spiegels met memory functie komen met een 9 polige stekker en die van mij met 5. Ik vraag me nu af of deze memory spiegels ook (makkelijk) te converteren zijn naar een non-memory spiegels. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Exorcist
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2010, 21:59

Re: [E46] Coupé/Cabrio memory spiegel aanpassen naar non-mem

Bericht door Exorcist » 23 jun 2018, 12:23

Niemand?

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: [E46] Coupé/Cabrio memory spiegel aanpassen naar non-mem

Bericht door Zoef007 » 29 jun 2018, 13:20

Wordt goed zoeken naar onderdelen die allen bijeen horen. Er zijn een stuk of 5 a 6 verschillende spiegel configuraties op de e46 uitgebracht en je hebt alles van 1 set nodig. spiegels/bedieningsknop/bedieningsunit/kabelboom.
Met een memory set heb je ook al 2 versies. De facelift (medio 2004) heeft ribbon kabels en de memory module in de linker spiegel. Had je die toevallig?

Hier een draadje naar wat info / discussie:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=900070

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”