Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 14 jun 2018, 20:05

Ik lees veel op buitenlandse forums over een n63 “ccp” customer care package
Een pakket van terugroepacties ? Kan iemand mij hier meer over vertellen ?
Waarom heeft mijn auto deze niet gehad ? En tot wanneer kan je aanspraak maken op een terugroep actie of hoe werkt. Dit.. :jack:

Gebruikersavatar
Toink
Berichten: 418
Lid geworden op: 16 jun 2012, 21:58

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door Toink » 14 jun 2018, 21:49

Er wordt hier een hoop verstandig advies gegeven. Inleveren weg ermee. Ik begrijp dat je hem wil aanhouden. Ik zou waarschijnlijk dezelfde fout maken ;-).

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door Source » 14 jun 2018, 23:19

didrickydo schreef:Nou ik ben dus bij ekris in Nijkerk geweest waar de auto zijn laatste onderhoud heeft gehad . Ze hebben in de computer gekeken in Duitsland wat er en wanneer er wat allemaal vervangen is.
Dat is:

-hoge druk pomp
-vanos systeem
-8 nieuwe injectoren
Het boekje klopt van a tot z en heeft nooit ergens anders onderhoud gehad als bij de bmw . Zowel in Duitsland als in Nederland . Km stand nu 108.000 km . De auto is ook door een particulier naar Nederland gehaald . Uiteraard wel via een bedrijf maar het is niet zo dat deze auto door een handelaar uit Duitsland gehaald is.. deze documenten zitten er ook allemaal bij..
De km-stand die klopt wel. Daar is niks vreemds aan te zien.

Heb jij zelf ook meegekeken in het systeem of enkel de dealer?

Btw "ccp" is niet van toepassing op jouw auto.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 15 jun 2018, 05:39

Ik heb helaas niet meegekeken .. wel heeft die alles uit geprint voor me :)

Zou je misschien kunnen toelichten waarom ccp niet van toepassing is geweest op mijn auto ? Of wat het precies inhoud :gekdoen:

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 15 jun 2018, 16:27

Net bericht gehad van het autobedrijf .. deze maakte het allemaal zo erg dat de auto eigenlijk Totallos is . Ik wist dat dit ging gebeuren , dat hij alles erger zou maken om maar niet te hoeven repareren. Ik haal de auto straks op en laat hem volgende vrijdag door gijsbertsen binnen ste buiten keren en een tegen expertise doen.

Word weer vervolgt dus

Update :

Auto opgehaald en best redelijk gesprek met hem gehad . Breng hem vrijdag naar gijsbergen en laat hem even diagnose stellen.. de offerte van gijsbertsen was ook een stuk prettiger als die de verkoper had gehad van zijn “werkplaats” dus als het echt ketting klepseals was leek die toch welwillend.. afwachten weer en nog even genieten van de auto zolang het duurt :roll:

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door Source » 16 jun 2018, 07:30

didrickydo schreef: Zou je misschien kunnen toelichten waarom ccp niet van toepassing is geweest op mijn auto ? Of wat het precies inhoud :gekdoen:
Is enkel voor amerikaanse auto's. CCP heeft met de ketting te maken.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door jwbakkenes » 17 jun 2018, 23:09

Ben je bij Gijsbertse geweest alleen voor de specifieke klacht of heb je ook de rest van de mankementen meegenomen die je in je beginpost hebt aangegeven?:

"-Standkachel blaast koude lucht
-auto trekt lichtjes naar links (ze hebben een draagarm vervangen dus ik denk niet goed uitgelijnd
-vocht onder de dorpelverlichting links achter
-RDC storing . Krijgt de sensoren niet geïnitialiseerd
-xenon lampen verschillende kleuren
-Bochtenverlichting op de linker koplamp draaid alleen naar rechts . (Deze moet denk ik afgesteld worden.. als ik groot licht aan zet komt die helemaal van links en draaid dan naar het midden)"

Ik blijf erbij dat, als de kilometerstand kloppend is en de bovenstaande problemen met daarbij het olieverbruik wordt opgelost, ik de auto zou houden. 8 jaar oud en net een ton gelopen. Het is wel zo dat het je veel tijd kost om dit allemaal te regelen maar als dat geen issue is, poot stijf houden.

Blijf het volgen,
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 18 jun 2018, 18:56

Jan willen

-Standkachel werkt inmiddels. Deze werkt alleen als ik hem direct activeer via idrive.. via timer of afstandsbediening alleen koude lucht.. ik denk dat dat komt omdat de temp buiten te hoog is ?
-bandenspanningscontrole is gewoon domweg sensoren plaatsen
-trekken is banden of uitlijning dus niet zo spannend
-vocht instap verlichting komt door het bekende bmw kwaaltje water dat in de deur blijft staan ook niet heel spannend en makkelijk op te lossen
Ik houd zeker mijn poot stijf. En wil dat alles opgelost word. Vrijdag gaat de auto naar gijsbertsen en zaterdag ga ik op vakantie . Ze hebben dan lekker de tijd om het motorgeluid en olieverbruik te bezien hoe en wat en dat rapport gaat naar de verkoper.. de offerte van gijsbertsen was voor hem in ieder geval een stuk interessanter als die van zijn eigen zakendoende garage .. nou heb ik ook liever dat gijsbertsen het uitvoerd als een garage die het misschien ooit eens eerder heeft gedaan..

Gijsbertsen zal denk ik alleen het motorprobleem voor zijn rekening nemen en de rest zal die dan wel door zijn eigen mensen laten doen ( al moet die dat toch uitbesteden )

Wat betreft de Bochtenverlichting .. deze lijkt alleen naar links te draaien als je met de auto rijdt.. stilstaand sturen gaan de koplampen alleen naar rechts , maar tijdens het rijden lijken ze toch 2 kanten op te gaan.. kan dit ? Of
Hoort dit toch niet ?

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door jwbakkenes » 18 jun 2018, 22:45

Voor wat betreft je laatste vraag heb ik daar geen antwoord op.
Maar voor de reparatie's, die nodig zijn, adviseer ik je dat je bij de verkoper erop aandringt ze allemaal bij Gijsbertsen laat doen. Gijsbertsen geeft garantie op zijn reparaties, dus dat probleem heeft de verkoper dan niet meer. Volgens mij moet je voorkomen dat teveel garages aan je auto "knutselen" zodat de één de ander de schuld kan geven. Ik zou uitspreken aan de verkoper dat je de auto aan het einde van je vakantie gerepareerd en prima in orde wil ontvangen.

Succes weer.

Blijf het volgen.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
RSRay
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 okt 2008, 17:54

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door RSRay » 23 jun 2018, 14:58

De negatieve sentimenten rondom importauto's deel ik niet, zolang kilometer stand klopt en onderhoudshistorie bekend is. En ondanks dat "alles klopt" kun je toch nog pech hebben.
Dat het verkopend garagebedrijf de aankoop ongedaan wil maken en je je geld wil terug geven, is enerzijds heel netjs. Anderzijds, ik krijg er, net als anderen hier, de kriebels van: komen er nog meer lijken uit de kast en wat weten zij daarvan.

Al met al, hoe gaaf/mooi/lekker de auto ook lijkt te zijn, ik zou er geen vertrouwen meer in hebben.
Er staat zat moois te koop.

Veel wijsheid !

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 23 jun 2018, 20:03

De verkoper weet er denk ik niks van .. hij vertelde mij dat hij de auto ook weer rechtstreeks terug gaf aan zijn leverancier... vind het nog al een sterk verhaal.. voorlopig staat de auto nu bij gijsbertsen en gaat hij deze keuren en diagnose stellen....

Toen ik aan kwam wou de monteur even luisteren... bij het starten van de motor kwam de ketting zowat dwars door de motorkap heen en hij zetten de auto DIRECT uit ! Zo erg hèb ik heb nog nooit gehoord en ook de monteur schok er van. Zodra ik terugkoppeling heb van gijsbertsen kom ik weer terug..

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door Quadrantz » 23 jun 2018, 22:37

Daar is ie in ieder geval in goede handen! Mijn 530D is daar ook in onderhoud.

Hopelijk valt het mee, succes/sterkte ermee :duim:

Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door didrickydo » 26 jun 2018, 14:43

Net contact gehad met gijsbertsen..

Conclusie : motor overleden. Olifilter zat vol met lagerslijpsel wat betekend dat de lagerschalen en krukaslagers aan diggelen liggen.. geluid wat je hoorde is volgens hem de drijfstangen..
nu weet ik niet of het mijn achterdocht is of het niet WIL horen maar naar mijn idee gaan bij drijfstangen die eruit liggen de zuigers dwars Door je kleppen heen en loopt je motor vast.. plus dat de auto dit geluid alleen maakte bij starten en verder als een zonnetje liep snap ik niet in combinatie met drijfstanglagers maar goed.. ze zullen het wel weten...
gereviseerde motor 8.000,- dan moet die er nog in... ik ben nu op vakantie die al aardig verziekt is dus ga me er nu verder niet mee bezig houden maar wou het wel even terugkoppelen naar de geïnteresseerde .

heertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 aug 2012, 08:41

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door heertje » 26 jun 2018, 19:18

Balen man, maar ik zou hem net als de anderen, inleveren en centen terughalen. Ga dan rustig op zoek naar een betere 550i, kan je beter voor een facelift gaan.

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:48

Re: Bmw f10 550xi 2011 m-pakket

Bericht door Tourer » 27 jun 2018, 09:25

Hoewel natuurlijk vervelend is het misschien maar beter zo en bespaar je je mogelijk veel verdere verrasingen/frustratie.
Je gaf eerder al aan dat je niet dacht zo'n 550 weer te kunnen vinden. Als het je niet perse om een 8 cilinder te doen is; een 535 bijvoorbeeld, en zeker met krachtkuurtje, gaat ook best aardig vooruit hoor :whistle:

Succes ermee!
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”