Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
swift
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jul 2017, 17:45

Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door swift » 13 jun 2018, 20:40

Heb een aantal leuke nummers op een cdtje laten zetten, maar cd speler roept "geen medium aanwezig....".
Kortom, is het nu echt waar dat mijn Lci uit 2009 niet een gekopieerde cd kan laten afspelen??!
In 1994 kan ik me dat voorstellen maar dit...?, thuis, in mijn oldtimer, op de transistor radio van mn dochter overal speelt hij hem af maar niet in de bimmer, ra ra politie pet.

Dit hebben toch wel meer mensen uitgevonden/gehad/en mogelijk opgelost.

Wat is de oplossing jongens? Een update of instelling veranderen ofzo? geen enkel idee.

BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door BMWonder » 13 jun 2018, 23:51

Dit kan gewoon ... Sommige CD spelers zijn extreem gevoelig en hebben moeite met het afspelen van Cd's die niet juist gebrand zijn.
Het branden op de laagste snelheid(1x a 2x) helpt soms.

Fact of life, hoe goedkoper de CD/DVD spelers waren (Gamma, Praxis) hoe meer ze konden afspelen en weinig issues, terwijl juist de kwaliteits merken er problemen mee hadden.

Mind you, de BMW headunit in een E60 is sowieso geen hoogvlieger, en naast de slechte speakers in de basis configuratie is de headunit de zwakste schakel in het hele audio gebeuren.

Nogmaals, probeer het branden op de laagste brand snelheid en soms wil een ander merk CDr ook weleens schelen.

Gebruikersavatar
PorschefanRoel
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door PorschefanRoel » 14 jun 2018, 10:37

En hoe heb je de muziek op de cd gebrand, als MP3 bestanden. Of heb je er een echte muziek cd van gemaakt, zegmaar dat er dus maar +/- 20 liedjes op passen en dat de CD dan vol is.

Het kan namelijk dat de CD Speler geen .MP3 ondersteund.
X 2005 Hyundai Getz 1.3i
X 2004 BMW E46 318i
- 2003 BMW E60 525i

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door tom_il » 14 jun 2018, 12:41

Een LCI moet toch standaard MP3 ondersteunen. Zelfs mijn pre-LCI 2007 heeft standaard MP3 ondersteuning op de CD speler.
525d E61 2007 pre-LCI

FaTaLiTy
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 sep 2016, 10:28
Locatie: Veenendaal

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door FaTaLiTy » 14 jun 2018, 15:53

PorschefanRoel schreef:En hoe heb je de muziek op de cd gebrand, als MP3 bestanden. Of heb je er een echte muziek cd van gemaakt, zegmaar dat er dus maar +/- 20 liedjes op passen en dat de CD dan vol is.

Het kan namelijk dat de CD Speler geen .MP3 ondersteund.
Dit is idd ook het geval met mijn E46 business CD, echter was het hier nog eens zo dat hij deze óók niet af wilde spelen.
Afijn, wat heb ik gedaan; CD-gleuf iets open gehouden door er met een CD'tje in te zitten (een klein stukje) en er onderdoor blazen. Vanaf dat moment heeft hij prima mijn cd'tjes afgespeeld :D

Of dat bij TS ook werkt weet ik niet, maar het valt te proberen. 1 van de simpelste "fixes" denk ik zo :gek:
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370

BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door BMWonder » 15 jun 2018, 00:57

Niet allemaal ondersteunen ze Mp3 maar je kan ze wel relatief (laten) coderen zodat ze MP3's spelen ....
Sommige hebben dat af fabriek al aan staan (vanaf een bepaald jaar ?), sommige zijn inmiddels aangepast (gecodeerd) en sommige ondersteunen het standaard niet en moet het dus aangepast worden.

swift
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jul 2017, 17:45

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door swift » 17 jun 2018, 10:38

Afijn, wat heb ik gedaan; CD-gleuf iets open gehouden door er met een CD'tje in te zitten (een klein stukje) en er onderdoor blazen. Vanaf dat moment heeft hij prima mijn cd'tjes afgespeeld :D


Tja dat is een goede vanmiddag gelijk proberen.
Inmiddels heb ik er al mee leren leven, dit komt mede doordat ik niet of nauwelijk rij in de auto.(mijn vrouw is hoofd gebruiker)

swift
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jul 2017, 17:45

Re: Radio cd speelt niet af, hoe moeilijk kan het zijn.

Bericht door swift » 17 jun 2018, 12:07

En het werkt!!!
Even de tip hierboven opgevolgdt, vooraf aan het ritje naar de supermarkt.
Zo zie je maar weer, heerlijk al die tips op dit forum!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”