Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fons325ti
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2017, 16:53

Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door Fons325ti » 24 mei 2018, 19:45

Hallo allemaal,

Sinds een week kon ik het bijrijders portier niet meer op afstand openen met de sleutel maar gelukkig kon ik deze wel nog van binnen openen met de deurhendel. Na wat lezen er achter gekomen dat dit waarschijnlijk de gm5 module is.
Maar als ik de auto wou openen hoorde ik het vergrendel mechanisme wel nog schakelen bij beide deuren, ligt het probleem dan nog steeds bij de gm5 module? Dat is vraag 1 nu het volgende.

Sinds vandaag kan in die deur ook niet meer openen met de hendel van binnenuit. Als ik aan de hendel trek voelt het alsof er veel spanning op staat en ik zie het pinnetje een beetje bewegen maar open gaat die niet.
En met een gesloten deur krijg ik het deur paneel er ook niet van.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik hieraan kan doen?

Ik hoor graag van jullie!

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door Vintiem » 25 mei 2018, 07:20

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou het deurpaneel eraf halen en gaan kijken of je iets kan zien waardoor het mogelijk niet lukt. Het hangt voor een deel van plastic aan elkaar dus daarvan kan heel goed iets defect zijn.

Wat betreft je gm5 module, op moment dat je deur met AB opent hoor je dan wel iets in je rechterdeur als ware dat hij zou moeten openen?

Fons325ti
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2017, 16:53

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door Fons325ti » 25 mei 2018, 10:12

@Vintiem
Ga vandaag eens kijken of ik het deurpaneel los kan halen met de deur dicht maar ik ben er bang voor.
En als ik de deur met de afstandsbediening open dan hoor ik indd wel iets klikken in de deur.

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door JdM » 25 mei 2018, 10:35

Met een kapotte GM5 beweegt het pinnetje wel vaker, dat sluit een storing aan de GM5 dus niet uit, ik zie die pinnetjes voor een revisie van de module hier regelmatig een beetje bewegen en kan uit 9 jaar ervaring met de reparatie van de modules spreken, dat het ook voor komt dat na de revisie het wel allemaal weer helemaal werkt ;).
Als je eerst de deur altijd nog van binnenuit open hebt gekregen, dan vermoed ik dat het slot inwendig al kapot was, bij een ingeschakelde centrale vergrendeling zou de deur van binnenuit standaard niet open mogen gaan. Het komt bij tweedeurs auto;s vaker voor dat op een gegeven moment het slot inwendig zo ver kapot gaat dat de deur helemaal niet meer te openen is, wat jij nu dus hebt. Soms helpt een revisie van de module dan om de deur weer open te krijgen (het slot moet dan nog steeds vervangen worden daarna).

Zoals ik het lees heb je 50% kans dat het slot en/of 50% kans dat de module kapot is. Ze kunnen dus ook allebei kapot zijn.

Fons325ti
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2017, 16:53

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door Fons325ti » 25 mei 2018, 16:24

@jdm
Bedankt voor de reactie.
Dus bij jou zou ik de module eventueel kunnen laten maken? Dat zou al top zijn.

Maar dan heb ik nog het probleem dat het slot zelf niet functioneert en de deur dus niet open gaat. Hoe kan ik nu het deurpaneel eraf krijgen om bij het slot te komen.

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door JdM » 25 mei 2018, 18:24

Ik kan hem inderdaad voor je reviseren, als ik niet in de buurt bij je woon zijn er meerdere die het doen.
Misschien leg ik het niet duidelijk uit, maar je hebt kans dat je deur open gaat als je de module laat reviseren. Soms kun je dan dus de deur direct na de revisie van het slot af krijgen en kan de deur open. Dan hoeft je deurpaneel er niet vanaf terwijl de deur nog dicht zit.

Fons325ti
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2017, 16:53

Re: Bijrijders deur is niet meer te openen van binnenuit

Bericht door Fons325ti » 29 mei 2018, 09:56

Gisteren geprobeerd om de deur open te krijgen. Maar helaas geen beweging in te krijgen.
Toch maar afspraak gemaakt bij een garage, hopelijk kunnen hun er wel wat mee.
@jdm ik stuur je even een mailtje over de gm5 module

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”