bmw 325i n53 expert gezocht

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
peelke
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2018, 17:14

bmw 325i n53 expert gezocht

Bericht door peelke » 21 mei 2018, 12:38

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het fixen van mijn bmw 325i n53 2008 252000km

Problemen.
Nox sensor storing
Toerental is soms onregelmatig bij stationair.
verbruik is hoger dan zou moeten
performance is niet super

Ik ben eens wat gaan zoeken op internet en kwam op de site van bimmerprofs.com waar ze een nox emulator sensor verkopen. Ook boden ze aan om een online diagnose te stellen dmv van het sturen van screenshots van INPA. Volgens deze link https://bimmerprofs.com/online-diagnostics-n43n53/. Dit heb ik gedaan.
Het antwoord wat ik terug kreeg werd mij iets te ingewikkeld, ik ben zelf namelijk niet zo thuis in dat soort dingen.
Hij gaf aan dat er iets mis was met de injectors en de nox sensor, maar om het zeker te weten of het aan de injectors lag moest ik testen met een manometer of de hogedruksensor het wel goed deed. Dit gaat mij iets te ver vandaar dat ik op zoek ben naar iemand in de buurt, liefst omgeving twente ,die mij hier mee verder wil helpen.

hier de mail de ik terug kreeg van kaspar van bimmerprofs.com

--
Hello, Eelke,

please, see files attached!
Incorrect values marked with red.

For sure, there are problems with NOx sensor (status 2 means - not ready, also, offset value is increased), learnbits confirm - no basic adaptations are completed.
Offset type adaptations are not applied. Taking into account mileage on your car, problems with NOx sensor - NOx converter is with low/zero efficiency (with very high probability).

Unfortunately, this is just a part of the problem. Seems, there are serious problems with injectors.
But, to be 100% sure, please proceed following procedure:
https://bimmerprofs.com/installation-no ... or-part-2/

If abnormal values still persist, first of all - injectors need to be cleared and checked.
If we can trust data, stored after the restart, there was a total crash into both banks.
Regardless +30% additional amount, Lambda is around 1.4 (very lean mixture), a little bit later - offset type adaptations are re-restored.

Also, please, check high-pressure sensor, using a manometer (try to catch the situation as you sent to me - the second start of the engine). Incorrect readings of high-pressure could be another reason for such incorrect performance.

Please, send me some feedback after high-pressure is checked.

Best regards,
Kaspars
Bimmerprofs team




link naar de screenshots van inpa

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing



Alvast bedankt voor jullie reactie.

groeten Eelke

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”