Vester op zoek naar een mooie E91

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door vester86 » 17 mei 2018, 14:43

hallo,

ik ben vester,

ik rij al ruim 2 jaar een Z4 e85 2.5. deze Z4 is net verkocht en de zoektocht is gaande naar een mooie en vooral meer praktische E91. heb er al een aantal gezien maar met het wensen en eisenlijstje is het niet heel makkelijk om een mooie te vinden binnen budget.

goed, geen voorstelronde zonder plaatjes:

de Z4 zoals die te koop stond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de Z4 had meteen na aanschaf deze oranje 3M Wrap gekregen in de kleur Fiery Orange. daarnaast de sportstoelen uit een E46 M3 geplaatst (past 1 op 1) en de remmenset van een E46 330i. beide zijn voor verkoop van de auto afgehaald en heb ik op marktplaats staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoop vooral te profiteren van de kennis op dit forum over de E9x en hopelijk kan ik zelf ook wat toevoegen :duimen:

tot op het forum!

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vester stelt zich voor

Bericht door Bart70 » 18 mei 2018, 06:49

Welkom hier !

Wat een mooie Z4 die je weg gedaan hebt zeg, heel iets anders dan een E91, succes met de zoektocht ! Kijk vooral ook even bij de buren, staat vaak meer moois tegen betere prijzen.

Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Vester stelt zich voor

Bericht door Robin » 18 mei 2018, 13:41

Welkom Vester!

Wat een heerlijke kleur, damn. Ben benieuwd naar de nieuwe E91, we zien tegen die tijd wel fotootjes neem ik aan :).
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door mieske90 » 19 mei 2018, 15:25

Welkom Vester,

Je Z4 zag er echt wel mooi uit, jammer dat je hem weg moest doen.
Maar een E91 is absoluut een stuk praktischer :ja:

Succes met je zoektocht naar jouw ideale E91

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige E91 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:


vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Vester heeft een mooie E91

Bericht door vester86 » 20 mei 2018, 17:20

geslaagd!

na een zoektocht van een paar weken is het deze hele fijne 330i M-sport geworden.
Afbeelding
Afbeelding

bij een aantal wezen kijken, sommigen net boven budget, anderen ruim eronder maar dat was er dan aan af te zien, om uiteindelijk op onderstaande uit te komen.
van de 2e eigenaar, 1e eigenaar heeft m eerst zakelijk gereden en toen prive overgenomen, tot 185.000 dealer onderhouden en bij de 2e eigenaar in eigen beheer met alle rekening.

- panoramadak
- iDrive
- M-sport interieur & exterieur
- sportonderstel
- hifi
- automaat
- licht-pakket
- de beste wielen voor een E9x --> style 193M

erg blij mee uiteraard, rijdt heel erg goed. fijn zwaar stuur en heerlijke stabiele koets. alle grote onderhoudsdingen zijn de afgelopen jaren al gedaan, verbruik is nihil volgens de vorige eigenaar en de bak schakelt heerlijk soepel. enige wat ik (nog) niet aan de praat krijg is de bluetooth telefoon verbinding ondanks dat ik dat wel zou moeten hebben volgens de optielijst (optie 644). daar gaan we zeker nog naar kijken, wellicht een nieuwe/betere BT unit erin.

Gebruikersavatar
bmwmobiel
Berichten: 275
Lid geworden op: 19 dec 2015, 19:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door bmwmobiel » 20 mei 2018, 17:48

hi, goed geslaagd, mooie kar.
overigens hebben wij voor de BT optie 633 in onze e91
weet niet of je die ook moet hebben ;)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door Bart70 » 24 mei 2018, 07:31

Mooi exemplaar, gefeliciteerd :duim:

vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door vester86 » 26 mei 2018, 19:04

hoi bart70,

het lijkt erop dat de bluetooth module (TCU/MULF) kapot is, bluetooth is wel aanwezig maar kan niet ingeschakeld worden... op zoek naar een nieuw/vervangend exemplaar wat niet de hoofdprijs moet kosten :)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door Bart70 » 28 mei 2018, 10:18

Veel voorkomend probleem helaas

vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door vester86 » 09 jun 2018, 14:00

jup helaas. zit hier in de buurt een bedrijf wat voor relatief weinig kan repareren/vervangen. binnenkort maar eens doen :duim:

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door mieske90 » 19 jun 2018, 11:44

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen, hij ziet er heel netjes uit :duimen:
Afbeelding
Volgende evenement:


vester86
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:50

Re: Vester op zoek naar een mooie E91

Bericht door vester86 » 28 jan 2023, 00:44

zo, ontiegelijke rotschop!

de 330i bevalt nog steeds uitermate goed! teller staat ondertussen op 335k km. geen goedkope auto geweest sinds de aanschaf, ondanks dat die toen in prima staat was. gemiddeld zo'n €2000 per jaar aan onderhoud. grote dingen zijn
2x voorremmen (1x krom),
compleet niet onderstel incl draagarmen voor + achter,
set nieuwe bobines,
2x set nieuwe bougies,
nieuwe accu (1x)
nieuwe banden (1x winter 1x zomer).
waterpomp+termostaat
sensor voor de excenter as
verder klein spul

auto heeft me 2x laten staan (1x waterpomp onderweg en die sensors voor de as-verstelling). en 3x als je een lekke band meetelt. niet slecht in 125k km.

ondertussen staat zn opvolger ook op de oprit

wegens veranderingen qua werk ( ik ben volledig zelfstandig geworden) wilde ik de auto "op de zaak" kunnen zetten. vanwege de belastingregels was dat helaas met de huidige 330i niet mogelijk. heel jammer want de auto rijdt echt heel goed voor zn km-stand en ik zou er het liefst nog jaren in door blijven rijden. qua eisen ben ik dusdanig veeleisend (geworden) dat er op marktplaats of gaspedaal maar een handvol auto's uberhaubt het overwegen waard waren. het grootste deel hiervan was dusdanig slecht onderhouden dat het niet de moeite waard was, nog los van de (belachelijke) vraagprijzen. ik weet dat alles de laatste 2jr duurder is geworden maar mensen denken echt goud in handen te hebben....

anyway. begin januari bij een 330D van 2008 wezen kijken (M57 6 cilinder diesel) welke op zich prima er uit zag maar het onderstel was/is hard aan vervanging toe. prijs was op zn zachtst gezegd optimistisch te noemen, heb een jodenbod gedaan wat uiteraard niet geaccepteerd werd, dus huiswaards gegaan.
paar dagen later appje van de verkoper dat ie een paar mankementen (o.a. gloeibougies & Module) vervangen had en of ik nog interesse had. heb wat op de prijs gedaan maar nog steeds lang niet genoeg.
ondertussen de ogen open gehouden maar er was weinig tot niks wat mn hart sneller liet slaan, dus na een week of 3 nog een appje eraan gewaagd dat ik nog een fractie met de prijs omhoog kon, en of er nog interesse in verkoop was. dat bleek een goeie timing te zijn want de verkoper had ondertussen zelf net een nieuwe auto opgehaald dus de 330D stond in de weg.

lang verhaal kort: 30% van de vraagprijs af wat mijns inziens realistisch is voor de staat.
nieuw onderstel staat bovenaan de prioriteitenlijst. KW Street Comfort gaat t worden. had ik eigenlijk al op de vorige 330i willen plaatsen maar toen wegens levertijd (en acute noodzaak) niet doorgegaan toen. daarnaast wat kleine zaken aanpakken. denk dat er een paar draagarmen vervangen mogen worden. wat ditjes en datjes en daarna vooral op smaak maken.

Afbeelding
Afbeelding

de 330i komt trouwens zeer binnenkort te koop voor een realistisch bedrag, PM me indien je interesse hebt. alle onderhoud sinds nieuw! is gedocumenteerd en alles vanaf 200k km voorzien van facturen.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”