Zimmerman sport + textar epad (keramisch) kromgetrokken

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: Zimmerman sport + textar epad (keramisch) kromgetrokken

Bericht door martinus83 » 16 mei 2018, 09:28

Dutchie schreef:Temperatuur zal het niet zijn bij de schijven denk ik, Wat ik me daarnaast afvraag is, in hoeverre heeft een materiaal van remblok iets te maken met het wel of niet kromtrekken van een schijf?

Puur uit interesse, zo goed heb ik me niet verdiept in remmerij.
Ik heb contact gezocht met Textar, en die herkennen dat niet uit tests. Wat wel gebeurt is dat keramische remblokken een laagje op de schijf achterlaten. Deze blokken bieden meer weerstand tegen de schijf en de remkracht is daardoor hoger en slijtage is zelfs minder. Dit zou ook een hogere tempratuur kunnen betekenen.

Ik heb ATE gecontact en die adviseren geen keramische blokken te gebruiken icm hun eigen ATE powerdiscs. Dit zijn discs met groeven. Ze adviseren enkel deze blokken icm gladde schijven te gebruiken.

Ik weet niet wat er met die Zimmermans is. Ik weet ook niet of ze echter krom zijn, of dat er iets anders met het oppervlak is, of met de klauw is geweest al lijkt me dat sterk dat dat nu ineens over is met nieuw materiaal...

Ik vind het (als engineer) ook interessant te weten wat er nou zo 'gevoelig' is aan die remmerij.

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Zimmerman sport + textar epad (keramisch) kromgetrokken

Bericht door Zoef007 » 06 jun 2018, 15:56

Hmm ik heb op de Compact de ATE Powerdiscs met de Keramische blokken. Deze waren al door de vorige eigenaar gemonteerd. Ik rij hiermee zonder problemen.
Een half jaartje geleden de achterremmen gereviseerd van de Touring, ook met Powerdisks en Keramische blokken van ATE, probleemloos tot nu toe.

Gebruikersavatar
martinus83
Berichten: 618
Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
Locatie: Noord-brabant

Re: Zimmerman sport + textar epad (keramisch) kromgetrokken

Bericht door martinus83 » 14 nov 2018, 22:17

Nog een update trouwens.

Heb alles terug gestuurd. Verkopende partij vergoede meteen m’n voorschrijven en blokken.
Achterzijde heb ik meegestuurd ondanks dat hun deze niet wilde vergoeden.
Ik was overtuigd dat ze krom waren en ze zijn daarom doorgestuurd naar Zimmermann zelf.

Hun conclusie: krom. Heb het hele aankoopbedrag terug ontvangen.

Rijd nu met gladde ATE schrijven icm ceramic blokken.
Textar epod blokken remde feller heb ik het idee. Maar ook deze ATE blokken zijn erg fijn en weinig stof!

B

Gebruikersavatar
Zoef007
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:51

Re: Zimmerman sport + textar epad (keramisch) kromgetrokken

Bericht door Zoef007 » 15 nov 2018, 13:31

Netjes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”