[E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Jeremy » 29 apr 2018, 11:35

Mooi dat het opgelost is! Nu genieten van het - ahum - mooie weer! :)

Topic titel aangepast. :duim:

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Vintiem » 29 apr 2018, 17:17

Zal vast nog een kluif worden bij de dealer om hem omgeruild te krijgen voor een nieuwe maar goed om te horen dat het euvel nu toch echt gevonden is. :duimen: :duimen:

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Yor » 29 apr 2018, 20:27

Top..! Maar even voor mijn beeldvorming, had je al problemen voor de nieuwe lmm of erna?

Gebruikersavatar
molen586
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mar 2018, 15:25

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door molen586 » 30 apr 2018, 11:46

gelukkig Roy! Wel heel vreem van de LMM

PBMotorsport
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 jan 2014, 23:25
Locatie: Wateringen

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door PBMotorsport » 05 mei 2018, 18:09

Beste Roy zou je mij de naam van deze idioot kunnen doorsturen per mail. Zou er graag even een gesprekje mee hebben aangezien hij denkt dat ik geen kunde heb met z'n timing versprongen met een vanos revisie.

Roy-teunissen

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Roy-teunissen » 06 mei 2018, 18:39

@yor:

Voor de duidelijkheid, de LMM van VDO geleverd door BMW welke ik heb geinstalleerd is geplaatst op het moment dat ik al de fout codes had. Ik heb allereerst contact gezocht met patrick van Pmotorsport. Deze gaf aan niets te vervangen etc en eerst de Vanos aan te pakken. Dit heb ik gedaan en direct resultaat. De motor pakte veel beter op, echter de foutcodes bleven en patrick gaf mij bij zijn bezoek aan dat ik een imitatie LMM had en deze beter kon vervangen door een OEM. Daartoe heb ik de LMM vervangen door achteraf niet correcte VDO LMM van BMW. Vanaf toen is het allemaal gaan spelen waar ik jullie op dit topic van informatie heb voorzien. Gedurende dit topic zijn er wel degelijk zaken aangepakt en opgelost omwille van vacuum problemen (de vacuum leiding naar de brandstofregulator/filter en de CCV welke compleet kapot was. Echter door de defecte LMM leek het alsof de oplossing nooit gevonden was. Het klote eraan is dat je denkt iets te hebben uitgesloten (de nieuwe LMM) maar dat in feite dus een extra probleem en veroorzaker van leancodes heeft veroorzaakt.

@Pmotorsport:

Ik begrijp dat je je enigzins aangevallen voelt, echter denk ik dat je dat los moet laten want zoals iedereen mij gelukkig probeert te helpen worden er verschillende scenarios en mogelijke oplossingen bedacht en daarbij wordt niets uitgesloten. Het is nu opgelost en daarmee blijkt maar weer dat jij in ieder geval heel goed werk hebt geleverd aan mijn bmw en heb daar ook geen moment spijt van gehad.

Roy-teunissen

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Roy-teunissen » 06 mei 2018, 18:43

Zoals eerder aangekondigd hierbij de logfile zoals hij nu rijdt, ik heb gelukkig een nieuwe LMM gekregen van BMW. Ik had natuurlijk ook dit topic achter de hand waarin ik alles kon laten zien dus daar was ik ook niet heel bang voor.

De data zeggen mij persoonlijk nog niet heel veel echter heb ik wel veel geleerd door jullie allemaal, dank daarvoor. Ik rijdt nu al geruime tijd foutcode loos. :duim: :driving: hoppaaa

https://www.dropbox.com/s/o807d2fb3sr2f ... 4.csv?dl=0

stefans
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 okt 2015, 06:06
Locatie: Papenhoven

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door stefans » 07 mei 2018, 06:04

Mooie waardes.
Longfuel trim 2.3 en 3.9 is goed.
Deze waardes heb ik ook.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Vintiem » 07 mei 2018, 09:14

met welk programma maak je zo’n logfile?

Roy-teunissen

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Roy-teunissen » 07 mei 2018, 11:40

@stefans: Dat schijnt inderdaad goed te zijn al vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat bank 1 en 2 verschillen in fuel trims..

@Vintiem: Ik kijk vaak de filmpjes van the 50's kid op youtube, hij heeft een filmpje waarin hij dat allemaal exact uitlegt.

Ik heb op aliexpress een V-Gate OBD reader besteld voor onder de tien euro, vervolgens OBD Fusion geinstalleerd op mijn telefoon. vervolgens moet je het een en het ander instellen en als je hem dan verbind gaat hij automatisch loggen. Heb hem zo ingesteld dat hij ook direct de log files in mijn dropbox map zet. Als ik dus thuis kom, de auto perkeer en binnen mijn PC opstart staat de logfile er al op haha. ideaal. Ik zal de links even sturen.

Roy-teunissen

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Roy-teunissen » 07 mei 2018, 11:46

Deze OBD reader heb ik besteld, heb gewoon de bluetooth want die is prima. geen gek*t met een kabeltje. Lekker altijd in je OBD poort laten zitten en uitlezen, loggen etc wanneer je maar wilt.

OBD reader:

https://www.aliexpress.com/item/Best-Qu ... autifyAB=0

Software:

Voor de apple gebruikers onder ons:

https://itunes.apple.com/us/app/obd-fus ... 84932?mt=8

Voor de android mensen:

https://itunes.apple.com/us/app/obd-fus ... 684932?mt=

Ik heb onderstaand PDF bestand bijgevoegd waarin stap voor stap staat vermeld hoe je de settings in je telefoon goed zet zodat hij automatisch en correct gaat loggen (juiste waardes laat zien, interval etc).

https://www.dropbox.com/s/bwjepjcdz46s2 ... 2.pdf?dl=0

Goodluck!

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: [E46] hardnekkig vacuumprobleem 330I M54 - Opgelost

Bericht door Vintiem » 07 mei 2018, 13:11

Thanks. Ik ga hier eens even induiken. :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”