[F3x] Afrol- en andere rijgeluiden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
streamline
Berichten: 1832
Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35

Re: Afrol- en andere rijgeluiden

Bericht door streamline » 27 jul 2015, 11:28

Ik heb overigens een familielid met een E90 op 16 inch RFT van Michelin, die kan iedere 5 tot 10.000 km de voorbanden wisselen met de achterbanden door het cuppen. Niet normaal hoe snel die banden alweer herrie gaan maken.

Gebruikersavatar
Nickk
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2015, 01:30

Re: Afrol- en andere rijgeluiden

Bericht door Nickk » 24 aug 2016, 19:30

Ik heb 18" M performance velgjes met runflats. Persoonlijk vind ik het comfort prima

JKS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018, 06:42

Re: Afrol- en andere rijgeluiden

Bericht door JKS » 06 apr 2018, 09:48

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier omdat ik onlangs een BMW 320d EDE (F31) uit december 2013 heb aangeschaft. Ik kwam dit topic tegen toen ik zocht op afrolgeluid. Waarom zoek ik daarop: nu ik een paar dagen in de auto rijdt, valt me op de snelweg op dat de auto nogal veel afrolgeluid en enige windgeruis produceert. Met name het afrolgeluid vind ik niet fijn. Het is geen "woewoewoewoe" geluid, maar puur (nogal aanwezig) bandengeruis. Het lijkt dus geen kapot wiellager of ernstige cupping, al zie ik wel enige beginnende zaagtandslijtage op de voorbanden. Mijn auto is voorzien van de 18 inch Turbine Styling 415 velgen met Pirelli Cinturato p7 banden in de maat 225/45 R18. Het verhogen van de bandenspanning naar 2,7 bar heeft het geluid wel enigszins verminderd, maar ik vind het nog steeds té aanwezig. Op de snelweg is stemverheffing of het (flink) harder zetten van de radio echt noodzakelijk.

Hebben andere mensen soortgelijke ervaringen met deze banden? Is het raadzaam de banden (die nog volop voorzien zijn van profiel) nu al te vervangen? Welke eventuele andere banden raden jullie aan? Ik lees veel positieve dingen over o.a. de Goodyear Eagle f1 asymmetric 2 of 3 en Hankook Ventus S1 Evo2 K117. Ook wordt de Continental Sportcontact 5 SSR aangeraden, maar ik las elders dat deze banden heel snel slijten.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”