[E46] geen vermogen boven 2500 toeren
[E46] geen vermogen boven 2500 toeren
ik heb sinds kort een probleem waarbij ik het even niet meer weet waar ik het moet zoeken.
Het gaat om een 318i m43. uit 1998 met 215dkm op de teller
wat is het probleem : als ik boven de 2500 toeren kom slaat die dood begint te happeren krijg een backfire in de inlaat. het uilezen met een elm327 komt soms de code p0130 naar boven. wat heb ik zelf al gedaan?
bougie's vervangen
lmm schoongemaakt ( als ik die los trek valt die in toeren dus die is niet stuk )
lambda sensor vervangen.
benzine filter vervangen.
olie vervangen (was nu toch bezig ).
dus ik hoop dat iemand nog iets weet wat het kan zijn.
tevens heb ik geen tijd in mijn display ( ..:.. ) kan op de knop drukken en draaien wat ik wil er veranderd niets.
Het gaat om een 318i m43. uit 1998 met 215dkm op de teller
wat is het probleem : als ik boven de 2500 toeren kom slaat die dood begint te happeren krijg een backfire in de inlaat. het uilezen met een elm327 komt soms de code p0130 naar boven. wat heb ik zelf al gedaan?
bougie's vervangen
lmm schoongemaakt ( als ik die los trek valt die in toeren dus die is niet stuk )
lambda sensor vervangen.
benzine filter vervangen.
olie vervangen (was nu toch bezig ).
dus ik hoop dat iemand nog iets weet wat het kan zijn.
tevens heb ik geen tijd in mijn display ( ..:.. ) kan op de knop drukken en draaien wat ik wil er veranderd niets.
Laatst gewijzigd door longfield op 23 mar 2018, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
nu heb ik zitten denken of het niet de carterventielatie is maar waar vindt ik die? heb een site gevonden met allemaal onderdelen en tekeningen weet allen niet zo goed welke ik moet hebben.
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... wse/engine
is trouwens uiteraard ook voor meerdere bmw's
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... wse/engine
is trouwens uiteraard ook voor meerdere bmw's
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
Nr.1 is de carterventilatie membraan.http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_1514
Mocht je deze gaan vervangen, neem dan meteen de 4 o-ringen (nr. 7) mee.
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_2113
Check of je geen valse lucht ergens trekt na de LMM.
Heb je beide lambdasondes vervangen of maar eentje?
De voorste is de regelaarsonde en de achterste de monitorsonde.
Mocht je deze gaan vervangen, neem dan meteen de 4 o-ringen (nr. 7) mee.
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_2113
Check of je geen valse lucht ergens trekt na de LMM.
Heb je beide lambdasondes vervangen of maar eentje?
De voorste is de regelaarsonde en de achterste de monitorsonde.
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
Katalysator zit hoogstwaarschijnlijk dicht/verstopt.
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
Het zou een vacuumlek kunnen zijn, maar mijn 316 (e36 welliswaar) blijft dan niet eens stationair lopen.
een verstopte kat zou het probleem kunnen zijn, alsook de lambda's.
een verstopte kat zou het probleem kunnen zijn, alsook de lambda's.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
alvast bedankt ik ga straks wel even kijken naar jullie oplossingen hopelijk kom ik er achter. ik hou jullie op de hoogte.
ik heb alleen de voorste vervangen
ik heb alleen de voorste vervangen
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
update : lmm is het in ieder geval niet! als ik die los koppel valt die in toeren en rijd net zo belabberd
vacuum slangen gecontroleerd evenals de carterventielatie membraam die waren goed en schoon.
zit nu te denken aan de 2de lambda sensor ( monitorsonde.) die ga ik straks bestellen voordat ik een nieuwe kat ga bestellen ( zijn niet de goedkoopste onderdelen
ik laat jullie op de hoogte van de vorderingen
mochten jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag.
vacuum slangen gecontroleerd evenals de carterventielatie membraam die waren goed en schoon.
zit nu te denken aan de 2de lambda sensor ( monitorsonde.) die ga ik straks bestellen voordat ik een nieuwe kat ga bestellen ( zijn niet de goedkoopste onderdelen
ik laat jullie op de hoogte van de vorderingen
mochten jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag.
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
vandaag alles uitlaten lezen geen fout meldingen meer we vermoeden dat het de brandstof pomp is die bij het gas geven te weinig druk levert deze is uiteraard niet uit te lezen deze maar vervangen en hopen dat het dan is opgelost
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
Vervang eerst je brandstof filter eens, deze is ook tevens brandstofdruk regelaar.
EDIT: zie nu dat je die al vervangen hebt. Brandstof pomp kan dan inderdaad ook geen kwaad.
EDIT: zie nu dat je die al vervangen hebt. Brandstof pomp kan dan inderdaad ook geen kwaad.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
Zo'n pomp is een redelijk duur ding. Weliswaar niet uit te lezen, maar wel prima te meten bij het spruitstuk op de juiste druk.
Dat zou ik eerst laten doen voordat je de pomp vervangt.
Het zou ook zo maar kunnen dat er een brandstofleiding dicht zit?
Succes,
Rob
Dat zou ik eerst laten doen voordat je de pomp vervangt.
Het zou ook zo maar kunnen dat er een brandstofleiding dicht zit?
Succes,
Rob
Re: geen vermogen boven 2500 toeren
pomp hadden we vrijdag getest kwam net tot 3bar met starten zakte daarna in. deze hoort continu min 3bar te geveven dus ik verwacht dat deze aan het einde zat
Re: [E46] geen vermogen boven 2500 toeren
even een update door werk en school geen tijd gehad om wat te plaatsen
brandstofpomp vervangen en heb weer vermogen kan nu eindelijk weer boven de 3500 toeren komen bleek dus toch het einde van het latijn genoeg druk om te starten en met weinig gas te rijden maar te weinig om even snel snelheid te maken dus nu naar het volgende project more powerrrr!
brandstofpomp vervangen en heb weer vermogen kan nu eindelijk weer boven de 3500 toeren komen bleek dus toch het einde van het latijn genoeg druk om te starten en met weinig gas te rijden maar te weinig om even snel snelheid te maken dus nu naar het volgende project more powerrrr!