M328i - E46 328i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Gebruikersavatar
M328i
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:15
Locatie: Fryslân

M328i - E46 328i

Bericht door M328i » 16 mar 2018, 20:23

Beste :///m: ensen!,

Ik zal mij eens voorstellen hier op het forum.
Ik ben een echte bmw sleutelaar en doe alles het liefst zelf, ik heb een motorisch/onderstel zeer goed onderhouden bmw e46 328i sedan met bilstein b12/powerflex/19”evo2m3 velgen etc, binnenkort heb ik nog een paar projecten (3.0L inlaat en inlatnokkenas, rvs ebay uitlaatspruitstukken icm m3 katalysatoren.) omdat ik een enige tijd geleden veel heb opgestoken van forum berichten dacht ik, laat ik de bmw community ook eens binnentreden om enige kennis uit te wisselen, en bij deze het verhaal waarom!

Niet lang geleden vroeg in de ochtend onderweg naar mijn werk heb ik een uitglijder gemaakt in de sneeuw met mijn E46 328i... met 20kmh... ik reed in een smal straatje in een dorpje gaf iets teveel gas en voor dat ik het wist was ik de controle kwijt achterkant brak uit aangezien het een bolle weg is glij ik zo tegen een geparkeerde auto aan...


2-1/2e airbags afgegaan, R gordijn, deur en accu-kofferbak.
Wat is er kapot/krom?! Bumper, knipperlicht, modderkuip, koplamp verbrijzeld
Axiaalgewricht er uit gesprongen m3 velg tegen de draagarm aangeklapt
Draagarm krom, fusee krom, stuurhuis tik, deuk in de velgrand
Bumperbalk krom, motorkap krom, voorscherm.

Goed dat had ik, en wat had de tegenpartij?


Niet veel! Bumper enigzins kapot, stalen velg krom, band lek, en lichte carroserie schade onder de bumper.

Ik had helaas pech, net in het zwakke gedeelte geraakt en het los gesprongen axiaal gewricht...
Na een weekje werk is alles weer hersteld.

Ander stuurhuis/fusee/spatscherm/modderkuip, nieuwe stuurstangen/axiaalgewrichten, L+R meyle hd draagarmen, mtechbumper, koplamp/glas/lijst/angeleyes, bumperbalk, velg gericht etc.


Daarna uit laten lijnen door lammert van der meulen te dokkum en ik kan van het zomer weer naar de nurburgring!!

Ik hoop dat ik bmw liefhebbers kan helpen met bepaalde dingen en andersom! :shine:
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Hallo iedereen!

Bericht door Bart70 » 18 mar 2018, 14:56

Welkom hier !

Wat een schade door zijn uitglijdertje zeg :|

Mooi dat alles weer gefixed is en genieten maar weer :duim:

Gebruikersavatar
activhybrid3
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 apr 2017, 21:55

Re: Hallo iedereen!

Bericht door activhybrid3 » 18 mar 2018, 16:10

jeetje aardig wat schade in tegenstelling tot die opel. Wat heeft dat gekost als ik vragen mag? :hug:
Niet alle hybrides zijn saai.

Gebruikersavatar
M328i
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2018, 18:15
Locatie: Fryslân

Re: Hallo iedereen!

Bericht door M328i » 19 mar 2018, 22:15

Bart70 schreef:Welkom hier !

Wat een schade door zijn uitglijdertje zeg :|

Mooi dat alles weer gefixed is en genieten maar weer :duim:
Danku!! :duimen:


activhybrid3 schreef:jeetje aardig wat schade in tegenstelling tot die opel. Wat heeft dat gekost als ik vragen mag? :hug:
Dat is lastig te zeggen ivm ik ook het linker draagarm heb vervongen, airbags, verstelbare veerpootlagers aangeschaft en imitatie kappen/plastic gekocht wat niet past (nooit kopen btw) alsnog originele delen heb moeten kopen.
En vooral de motorkap moet nog!

Als ik zo uit het hoofd alles bijelkaar tel dan kom ik op zon 1500€ uit incl restmatriaal, uitlijnen en alle andere kleine dingen

Gebruikersavatar
Alyssa
Berichten: 382
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:57
Locatie: Rotterdam

Re: Hallo iedereen!

Bericht door Alyssa » 20 mar 2018, 08:50

Welkom op het forum.
Wat onwijs zonde! Bizar dat zo'n tikje zoveel schade kan veroorzaken.
Maar wel heel tof dat je hem hebt kunnen redden. :amen: Had zonde geweest als zo'n nette wagen door zoiets van de weg verdwijnt...

Ben alleen wel benieuwd naar je naam :)
BimmerPortal Team

E46 330ci '01

Vind mij op Facebook
of op Instagram

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: M328i - E46 328i

Bericht door mieske90 » 20 mar 2018, 15:55

Welkom op het forum,

Jeetje wat een schade, gelukkig dat je zelf handig genoeg bent om het te kunnen herstellen.
Toch wel degelijk spul die Opel :whistle:

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:


Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”