mijn X1 18d X-line Executive

Show je BMW X1 F48. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
EricS
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2016, 15:03

mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door EricS » 24 mar 2016, 15:40

Hierbij eerste info en foto's van mijn X1...

het is een X1 18d X-Line met Executive pakket
extra:
donkere ramen
chromen dakrails
beige Sensatec interieur
glazen panorama dak
afneembare trekhaak

Na een Mercedes B klasse is dit wel een heel andere auto...zit is flink hoger en rijd 'sportiever'. De auto rijd heerlijk, sterk zat en goed ruim. zeer fraai is het lichte interieur, mede door het glazen dak. Met name 's avonds is de verlichting in de deuren echt prachtig.

ik heb er veel plezier van maar helaas ook de nodige problemen...hier kom ik later op terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


gr Eric

hart4bmw

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door hart4bmw » 18 apr 2016, 07:05

problemen ?

EricS
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2016, 15:03

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door EricS » 25 apr 2016, 10:32

helaas....maar ja

vanaf afleveren van de auto zijn er 2 hardnekkige issues.

- de koppeling voelt alsof je langs een geribbelde kabel duwt. dit schijnt na veel onderzoek een model specifiek iets te zijn...maw, wen er maar aan....

- vanaf afleveren van de auto heeft de linker voorwielophanging bij een bocht naar links en of een hobbel / kuil de eigenaardigheid een bonkend, schurend of wringend geluid te produceren. af en toe denk je echt dat er iets krom trekt. inmiddels 24 duizend km in 4 maanden gereden en ergernis is compleet. :(
dealer doet zijn best maar kan niets vinden. auto is al 8 x geweest en div zaken zijn vervangen, oa, draagarmen, div rubbers, aandrijfas enz
ook BMW NL en de fabriek zijn er al mee bezig....wordt vervolgd

hart4bmw

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door hart4bmw » 25 apr 2016, 15:14

Erg vervelend, tenslotte verwacht je van een nieuwe prachtige wagen alleen rijgenot.
Ik hoop dat ze het alsnog vinden en oplossen !

Alsnog veel rijplezier

NB: Ik heb het overigens nog nergens gelezen op andere forums.

Remmm
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2015, 22:54

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door Remmm » 02 mei 2016, 20:27

Woooowh..... Ik heb precies hetzelfde.... allebei de problemen zijn zo herkenbaar. Ik heb het echter nog niet gemeld bij BMW. We hebben wel dezelfde motor en ik denk ook een beetje zelfde productiedatum.

Ik ben heel erg benieuwd naar de afloop want ik heb weinig trek in iedere keer naar de dealer te gaan. De 2e euvel is wel mateloos irritant. :(

EricS
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2016, 15:03

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door EricS » 04 jul 2016, 14:44

allen

Het bonkende en schurende geluid linksvoor is sinds vorige week opgelost !! Eindelijk, na veel garagabezoeken was ik er wel klaar mee. De garage ook....laatste keer heeft auto week daar gestaan en nog
kon men het niet vinden. Op motorblok na was alles onder de motorkap verwijderd en grotendeels vervangen, draagarmen, rubbers, aandrijfas enz enz toch bleef auto geluid maken.

Uiteindelijk is de auto naar de importeur te Rijswijk gebracht, zou ongeveer 2 weken duren, daar hadden ze tijd om er nog eens goed naar te kijken. Binnen week was auto terug, hoera, probleem ontdekt !

De auto heeft Cornering Brake Control. Dit systeem maakt gebruik van metalen remleiding/voering. Juist deze schuurde en of klapte tegen de metalen accubak aan bij op en neergaande bewegingen en bochten
naar links....en de accubak zit direct achter schutblad achter stuurkolom. Dit versterkte het geluid. De importeur heeft eea verholpen en nu is het geluid weg !

Ik rijd nu weer in een stille auto, wat een genot. Het plezier in deze X1 was helemaal weg...maar hoop de het nu weer terugkomt.

gr Eric

Remmm
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2015, 22:54

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door Remmm » 04 jul 2016, 22:47

Ha Eric,

Bedankt voor je bericht. Ik ga woensdag gelijk naar BMW om dit te melden. Ik word namelijk helemaal kriegel van het gebonk maar wat ik eigenlijk nog irritanter vindt is het trillende koppelingspedaal. Hebben ze daar nog een oplossing voor gevonden of blijf je dat houden?

Groet,
Remco

EricS
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2016, 15:03

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door EricS » 05 jul 2016, 09:50

remco

ik heb je een PB terug gestuurd.

het trillende gevoel in koppelingspedaal schijnt model specifiek te zijn, ook een collega met 18D handbak heeft het.

op 2 manieren voel je het pedaal...
De motor jaagt het toerental omhoog bij terug schakelen om zo ingelegde versnelling van juiste toerental te voorzien, was wel even wennen en niet altijd prettig, zeker als je koppeling intrapt en auto laat vieren...

daarnaast het vervelende gevoel als je koppeling intrapt bij ( ongeacht welke versnelling, maar mn van 2 naar 3) schakelen, dit lijkt minder te worden naarmate de kilomters gemaakt erop komen. Heb nu 30.000 km na half jaar gereden. Het is er nog wel maar minder als in begin. Heb er mee leren leven (rijden).

vraag de dealer te informeren bij importeur naar 'bonkend / schurend geluid' door CBC, remleiding. Desnoods dealer Vriesendijk te Assen betrekken, zij weten hier nu alles van.

gr Eric

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: mijn X1 18d X-line Executive

Bericht door edjebmw » 15 mar 2018, 10:18

Mooie X1 man :duim:
Hoop dat je nou eindelijk kan genieten van deze pracht Bimmer :ja:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW X1 (F48) Showroom”