beest23 schreef:Zoals gezegd heb ik vandaag het mailtje verstuurd en al snel had ik een reactie terug, maar m.i. is met hun oplossing het probleem niet op gelost. Zie onderstaande reactie.
Het volgende probleem: Olielekkage (turbo)
Dit is een alom bekend probleem volgens onze BMW-man.
Er moet een ander carterventilatie klepje gemonteerd worden. Deze zorgt ervoor dat dampen, olie wordt.
Het klopt inderdaad dat er de intercooler dan aan de rechterkant lekt (omdat dat de 'ingang' is van de intercooler).
Kosten (loon+onderdelen): € 100,=.
Ik heb met de monteur gesproken die jouw BMW een kleine beurt heeft gegeven. Hierbij hoeft de onderplaat van de auto niet verwijderd te worden, zodat wij toen niet konden ontdekken dat er lekkage was.
er zit wel een kern van waarheid in ,zie ook mn post hierboven,, de meesten vergeten deze carterventilatieklep regelmatig te vervangen / controleren , de meesten weten zelfs niet van het bestaan ervan , zit ie verstopt dan gaat ie druk opbouwen in het carter , met als gevolg dat ie op de olie retour van de turbo weerstand gaat geven aan de olie die terug het carter in wil , turbo word immers met volle olie druk gesmeerd , met als gevolg dat ie het dan via afdichtingen turbo af gaat voeren , dit kan op een geven moment zelfs zo erg worden dat ie op zn eigen motorolie gaat lopen en dan is het eind zoek want dan slaat ie op hol , en geloof me dat wil je niet meemaken want echt je hele motor gaat dan aan gort als je hem dan niet uit krijgt , en contact uit helpt niet !!
Arjan