DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Heren,
Ik ga de EGR thermostat en hoofdthermostaat preventief vervangen, en wil graag weten of jullie qua merk aanbevelingen hebben.
Kan ik ongestraft Hella nemen?
Ik ga de EGR thermostat en hoofdthermostaat preventief vervangen, en wil graag weten of jullie qua merk aanbevelingen hebben.
Kan ik ongestraft Hella nemen?
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Bmw dealer is het beste.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Behr / Hella is toch OEM?
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Hoofthermostaat heb ik 2x Gates gemonteerd. 2de maal vervangen omdat de aansluiting naar de thermostaat lekte. Deze is zeker niet OEM. Was serieus verschil tussen OEM en de Gates.
Voor de EGR heb 2x de OEM gemonteerd.
Is OEM beter dan aftermarket in dit geval ? . Geen idee de OEM's gaan ook niet lang mee. Dan kan je beter een aftermarket proberen zou ik zeggen.
Voor de EGR heb 2x de OEM gemonteerd.
Is OEM beter dan aftermarket in dit geval ? . Geen idee de OEM's gaan ook niet lang mee. Dan kan je beter een aftermarket proberen zou ik zeggen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Behr is oem.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
tom_il schreef:Hoofthermostaat heb ik 2x Gates gemonteerd. 2de maal vervangen omdat de aansluiting naar de thermostaat lekte. Deze is zeker niet OEM. Was serieus verschil tussen OEM en de Gates.
Voor de EGR heb 2x de OEM gemonteerd.
Is OEM beter dan aftermarket in dit geval ? . Geen idee de OEM's gaan ook niet lang mee. Dan kan je beter een aftermarket proberen zou ik zeggen.
De Gates heb ik ook gezien, ik had er geen goed gevoel bij.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Ik heb er niets verkeerd mee gezien toen ik hem in detail vergeleek, alleen was hij duidelijk niet OEM.
De OEM hoofdthermostaat zou vervormen waardoor de openingstemp verlaagd. De moeite om in dit geval eens een niet OEM te nemen, niet ?
De OEM hoofdthermostaat zou vervormen waardoor de openingstemp verlaagd. De moeite om in dit geval eens een niet OEM te nemen, niet ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Gates hoofdthermostaat: 36,71 €
Hella hoofdthermostaat: 32,66 €
Ik ga het uitproberen.
Tussen welke temperaturen moeten de Thermostaten meten bij gebruik op de weg?
Ik las iets tussen de 89-94 graden.
Hella hoofdthermostaat: 32,66 €
Ik ga het uitproberen.
Tussen welke temperaturen moeten de Thermostaten meten bij gebruik op de weg?
Ik las iets tussen de 89-94 graden.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
88°C staat op de thermostaat.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Heeft iemand ervaring met www.roetfilter-expert.nl in Bussum?
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Dank Tom.tom_il schreef:88°C staat op de thermostaat.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Gisteren avond voor het spelen met NCS Expert een analyse gedaan met INPA en krijg deze 4 foutmeldingen;
Vandaag bekeken en krijg toch het gevoel om uitlaatgas druk sensor even te controleren.
Heeft iemand een gezond verstand van de waarden van dee analyse? Hoor het heel graag. Sensor kosten niet zo veel.
Die zou ik wel willen vervangen als ze niet goed meten, maar is dat ook zo? Ik weet het niet.
Daarnaast zie ik dus ook dat de Drosselklappensteller elektrisch of mechanisch defect is, volgens de ECU.
De Drosselklappensteller zou de EGR klep moeten zijn? Klopt dat?
Analyse:
Vandaag bekeken en krijg toch het gevoel om uitlaatgas druk sensor even te controleren.
Heeft iemand een gezond verstand van de waarden van dee analyse? Hoor het heel graag. Sensor kosten niet zo veel.
Die zou ik wel willen vervangen als ze niet goed meten, maar is dat ook zo? Ik weet het niet.
Daarnaast zie ik dus ook dat de Drosselklappensteller elektrisch of mechanisch defect is, volgens de ECU.
De Drosselklappensteller zou de EGR klep moeten zijn? Klopt dat?
Analyse:
480A 480A Partikelfiltersystem
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Milage:
Motordrehzahl: 1186.05 1/min
Kühlmitteltemperatur 92.29 C
Aschenmasse im Partikelfilter 0.00 g
Einspritzmenge 13.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 428.50 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 56.94 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 125.39 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 49.23 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1073.23 mbar
Umgebungsdruck 1004.31
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellpahe
========================================================
4D00 4D00 Abgasgegendruck
P14A7 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand hoch
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl: 3558.14 1/min
Kühlmitteltemperatur 71.21 C
Raildruck ist 1528.12 bar
Einspritzmenge 50.41 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 1115.37 mg/Hub
Ladedruck Istwert 2235.08 mbar
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 919.51 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 846.77 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1988.92 mbar
Umgebungsdruck 1004.31 mbar
Signal zu hoch
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
========================================================
481A 481A Partikelfiltersystem
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Milage:
Motordrehzahl: 1186.05 1/min
Kühlmitteltemperatur 92.29 C
Aschenmasse im Partikelfilter 0.00 g
Einspritzmenge 13.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 428.50 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 56.94 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 125.39 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 49.23 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1073.23 mbar
Umgebungsdruck 1004.31
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
========================================================
483D 483D Drosselklappensteller
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl: 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 74.22 C
Raildruck ist 181.17 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00%
Bettteriespannung 13197.02 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Tastverhältnis Drosselklappe 94.52 %
elektrisch oder mechanik defekt
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Laatst gewijzigd door frazz op 18 feb 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Dat is de glasklep. Deze word ook gebruikt bij de regeneratie. Deze zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.
525d E61 2007 pre-LCI