DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 13 feb 2018, 13:58

Heren,

Ik ga de EGR thermostat en hoofdthermostaat preventief vervangen, en wil graag weten of jullie qua merk aanbevelingen hebben.
Kan ik ongestraft Hella nemen?

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door gk5 » 13 feb 2018, 14:12

Bmw dealer is het beste.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

rfs88
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mar 2017, 10:29

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door rfs88 » 13 feb 2018, 14:27

Behr / Hella is toch OEM?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 13 feb 2018, 16:23

Hoofthermostaat heb ik 2x Gates gemonteerd. 2de maal vervangen omdat de aansluiting naar de thermostaat lekte. Deze is zeker niet OEM. Was serieus verschil tussen OEM en de Gates.
Voor de EGR heb 2x de OEM gemonteerd.

Is OEM beter dan aftermarket in dit geval ? . Geen idee de OEM's gaan ook niet lang mee. Dan kan je beter een aftermarket proberen zou ik zeggen.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door gk5 » 13 feb 2018, 20:43

Behr is oem.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.


Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 14 feb 2018, 08:38


Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 14 feb 2018, 10:49

tom_il schreef:Hoofthermostaat heb ik 2x Gates gemonteerd. 2de maal vervangen omdat de aansluiting naar de thermostaat lekte. Deze is zeker niet OEM. Was serieus verschil tussen OEM en de Gates.
Voor de EGR heb 2x de OEM gemonteerd.

Is OEM beter dan aftermarket in dit geval ? . Geen idee de OEM's gaan ook niet lang mee. Dan kan je beter een aftermarket proberen zou ik zeggen.

De Gates heb ik ook gezien, ik had er geen goed gevoel bij.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 14 feb 2018, 11:07

Ik heb er niets verkeerd mee gezien toen ik hem in detail vergeleek, alleen was hij duidelijk niet OEM.
De OEM hoofdthermostaat zou vervormen waardoor de openingstemp verlaagd. De moeite om in dit geval eens een niet OEM te nemen, niet ?
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 14 feb 2018, 14:49

Gates hoofdthermostaat: 36,71 €
Hella hoofdthermostaat: 32,66 €

Ik ga het uitproberen.
Tussen welke temperaturen moeten de Thermostaten meten bij gebruik op de weg?
Ik las iets tussen de 89-94 graden.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 14 feb 2018, 16:00

88°C staat op de thermostaat.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 14 feb 2018, 20:13

Heeft iemand ervaring met www.roetfilter-expert.nl in Bussum?

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 14 feb 2018, 20:13

tom_il schreef:88°C staat op de thermostaat.
Dank Tom.

Gebruikersavatar
frazz
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 jan 2014, 11:26
Locatie: Beverwijk

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door frazz » 18 feb 2018, 21:03

Gisteren avond voor het spelen met NCS Expert een analyse gedaan met INPA en krijg deze 4 foutmeldingen;


Vandaag bekeken en krijg toch het gevoel om uitlaatgas druk sensor even te controleren.
Heeft iemand een gezond verstand van de waarden van dee analyse? Hoor het heel graag. Sensor kosten niet zo veel.
Die zou ik wel willen vervangen als ze niet goed meten, maar is dat ook zo? Ik weet het niet.
Daarnaast zie ik dus ook dat de Drosselklappensteller elektrisch of mechanisch defect is, volgens de ECU.
De Drosselklappensteller zou de EGR klep moeten zijn? Klopt dat?


Analyse:
480A 480A Partikelfiltersystem

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Milage:
Motordrehzahl: 1186.05 1/min
Kühlmitteltemperatur 92.29 C
Aschenmasse im Partikelfilter 0.00 g
Einspritzmenge 13.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 428.50 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 56.94 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 125.39 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 49.23 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1073.23 mbar
Umgebungsdruck 1004.31

Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellpahe


========================================================

4D00 4D00 Abgasgegendruck

P14A7 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand hoch

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Motordrehzahl: 3558.14 1/min
Kühlmitteltemperatur 71.21 C
Raildruck ist 1528.12 bar
Einspritzmenge 50.41 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 1115.37 mg/Hub
Ladedruck Istwert 2235.08 mbar
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 919.51 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 846.77 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1988.92 mbar
Umgebungsdruck 1004.31 mbar

Signal zu hoch
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase


========================================================
481A 481A Partikelfiltersystem

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Milage:
Motordrehzahl: 1186.05 1/min
Kühlmitteltemperatur 92.29 C
Aschenmasse im Partikelfilter 0.00 g
Einspritzmenge 13.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 428.50 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 56.94 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 125.39 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 49.23 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1073.23 mbar
Umgebungsdruck 1004.31

Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase


========================================================

483D 483D Drosselklappensteller

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Motordrehzahl: 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 74.22 C
Raildruck ist 181.17 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00%
Bettteriespannung 13197.02 mV
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Tastverhältnis Drosselklappe 94.52 %


elektrisch oder mechanik defekt
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Ausleuchtung einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase


Laatst gewijzigd door frazz op 18 feb 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.

Bericht door tom_il » 18 feb 2018, 21:39

Dat is de glasklep. Deze word ook gebruikt bij de regeneratie. Deze zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”