DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Kijk, betere prijs ook
Voor de rest kan ik je niet helpen helaas [/quote]
Je hebt me meer dan genoeg geholpen Bart
Voor de rest kan ik je niet helpen helaas [/quote]
Je hebt me meer dan genoeg geholpen Bart
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Roetfilter zit voll.frazz schreef:Nu het DPF
Gisteren avond met K+DCAN kabel foutlijst uitgelezen en vind meerdere foutmeldingen, waaronder de DPF foutmeldingen.
De beschrijvingen er bij gezocht.
DME/DDE
--------------------------------------------------------------------------------------
480A DPF -Bank 1
4D00 Exhaust Backpressure Sensor Bank 1
481A DPF -Bank 1
483D Throttle Actuator
--------------------------------------------------------------------------------------
Wat betekend dit precies?
Klopt het dat de 'Exhaust Backpressure Sensor' de druk meet om te bepalen of de roetfilter een regeneratie nodig heeft?
Dus, nu weet ik niet of de roetfilter daadwerkelijk vol zit of dat de sensor een valse meting terug geeft? Klopt mijn logica?
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Hallo GK5,
Bedankt voor je analyse, ik ga er vanuit dat je hier veel ervaring in hebt gezien je onderschrift.
Betekend dat het voor de 'Exhaust Backpressure Sensor' en de 'Throttle Actuator' onderdelen dat ze defect zijn, of dat ze abnormaal/niet werken door een andere oorzaak, zoals roetfilter probleem?
Voor zover ik heb begrepen zorgt de 'Exhaust Backpressure Sensor' voor tegendruk meting zodat er gezorgd kan worden voor een reduceerde kracht van de motor en de 'Throttle Actuator' voor een brandstof dosering?
Mvg,
Frazz
Bedankt voor je analyse, ik ga er vanuit dat je hier veel ervaring in hebt gezien je onderschrift.
Betekend dat het voor de 'Exhaust Backpressure Sensor' en de 'Throttle Actuator' onderdelen dat ze defect zijn, of dat ze abnormaal/niet werken door een andere oorzaak, zoals roetfilter probleem?
Voor zover ik heb begrepen zorgt de 'Exhaust Backpressure Sensor' voor tegendruk meting zodat er gezorgd kan worden voor een reduceerde kracht van de motor en de 'Throttle Actuator' voor een brandstof dosering?
Mvg,
Frazz
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Wie kent een mooi adresje voor het reinigen van roetfilters.
Uiteraard zijn we altijd op zoek naar de beste quality in verhouding tot de laagste prijzen
Hoor graag jullie suggestie en ervaringen.
Alvast bedankt.
Uiteraard zijn we altijd op zoek naar de beste quality in verhouding tot de laagste prijzen
Hoor graag jullie suggestie en ervaringen.
Alvast bedankt.
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Je kan een geforceerde regeneratie proberen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Ik weet niet hoe dat moet, kan dat stationair?
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Dat moet via de ODB2 poort.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:26
- Locatie: Niedersachsen, Heimat
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Kan tegenwoordig , met de juiste obd connector en de vrijgeschakelde DPF functie, ook via de mycarly app...
Bovengenoemde app geeft aan minimaal 60 km gedurende 30 minuten te rijden, om regeneratie succesvol te laten verlopen.
Als je de melding 0480A krijgt, zit je roetfilter boven de grenswaarde vol,voor het filter gemeten (schijnbaar), en regenereert die ook niet meer vanzelf. Met de mycarly app een paar keer de regeneratie uitvoeren, dan de foutcode wissen en dan komen ze ook niet meer terug, omdat de regeneratie dan weer door de bimmer zelf aangestuurd word...
Om te voorkomen dat ik steeds weer 50,-te moeten betalen voor diagnose en uitvoeren van een geforceerde regeneratie via de dealer, uiteindelijk de app aangeschaft. Desondanks kon de DPF filter nog wel 50.000km mee, bij een km stand momenteel van ca. 250.000 km, aldus dealer (en z'n diagnose apparaat)
Helaas bovenstaande aan den lijve mogen ondervinden, gezien mijn gewijzigde rijprofiel, vandaar het ervaringsbericht...
Groet,
Mitglied007
Bovengenoemde app geeft aan minimaal 60 km gedurende 30 minuten te rijden, om regeneratie succesvol te laten verlopen.
Als je de melding 0480A krijgt, zit je roetfilter boven de grenswaarde vol,voor het filter gemeten (schijnbaar), en regenereert die ook niet meer vanzelf. Met de mycarly app een paar keer de regeneratie uitvoeren, dan de foutcode wissen en dan komen ze ook niet meer terug, omdat de regeneratie dan weer door de bimmer zelf aangestuurd word...
Om te voorkomen dat ik steeds weer 50,-te moeten betalen voor diagnose en uitvoeren van een geforceerde regeneratie via de dealer, uiteindelijk de app aangeschaft. Desondanks kon de DPF filter nog wel 50.000km mee, bij een km stand momenteel van ca. 250.000 km, aldus dealer (en z'n diagnose apparaat)
Helaas bovenstaande aan den lijve mogen ondervinden, gezien mijn gewijzigde rijprofiel, vandaar het ervaringsbericht...
Groet,
Mitglied007
viewtopic.php?f=120&t=48143
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
mod's:
$316A (deel 1) - mod afgerond
$316A (deel 2) - mod in progress
$496A - mod afgerond
$248A - mod in progress
$5AD - mod in progress
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Hallo mitglied007,
Bedankt voor je bericht.
Betekend die grenswaarde dan niet dat de filter gereinigd moet worden en door regeneratie niet meer vrij te krijgen is?
Ik heb liever altijd het zekere voor het onzekere.
Groet,
Frazz
Bedankt voor je bericht.
Betekend die grenswaarde dan niet dat de filter gereinigd moet worden en door regeneratie niet meer vrij te krijgen is?
Ik heb liever altijd het zekere voor het onzekere.
Groet,
Frazz
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Geforceerde generatie kost niets. Dus waarom niet proberen ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Soms is dat niet meer mogelijk...een truc wat bij VAG werkt is een nieuwe DPF aanmelden en daarna de geforceerde regeneratie uitvoeren
Laatst gewijzigd door Jeremy op 26 feb 2018, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Ik wil het wel proberen.tom_il schreef:Geforceerde generatie kost niets. Dus waarom niet proberen ?
Kan het stationair of moet je er mee op de weg ?
Ik wacht namelijk nog op het fiscaal akkoord.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
De weg op uiteraard...
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Wat betreft dpf. Laatst stukje over gelezen/gezien (ben geen diesel rijder)
Als deze vol is even afvragen waarom deze vol is want. Is het ouderdom... Veel jleine stukjes waardoor deze niet kan rwgeneren? Komt bmw genoeg op temperatuur/ setpoint om te regerenen.
Niet dat je dadelijk een nieuwe ( of gereinigde) eronder zet en is die in mum van tijd ook weer vol.
Weet niet hoe je duits is check dan even dit filmpje rond de 12min bespreken ze een bmw met dpf https://youtu.be/IYlUbGS1ris
Als deze vol is even afvragen waarom deze vol is want. Is het ouderdom... Veel jleine stukjes waardoor deze niet kan rwgeneren? Komt bmw genoeg op temperatuur/ setpoint om te regerenen.
Niet dat je dadelijk een nieuwe ( of gereinigde) eronder zet en is die in mum van tijd ook weer vol.
Weet niet hoe je duits is check dan even dit filmpje rond de 12min bespreken ze een bmw met dpf https://youtu.be/IYlUbGS1ris
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht