Angel eyes genoeg licht?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Rohan
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:05
Locatie: Rotterdam

Angel eyes genoeg licht?

Bericht door Rohan » 08 jan 2018, 21:53

Hoi,

Ik wil in mijn E46 angel eyes installeren, maar ik vraag me af of ze wel genoeg (evenveel of meer) licht geven als de originele halogeen lampen.
Op internet zie ik losse angel eyes ringen om in te bouwen in de originele koplampen, maar ook complete koplampen.
Wat raden jullie me aan wat het beste is?

Gr. Rohan
BMW E46 320i Sedan 2000
Exit: VW Passat 3B 2.8 V6 4Motion Sedan 1998

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door JdM » 09 jan 2018, 00:07

Angel eyes worden gebruikt als dagrijverlichting, ze zijn geen alternatief voor dimlicht. (dan eerder voor stadslicht)
Dus nee, ze geven niet evenveel licht als je halogeenlampen, want daar zijn ze dan ook niet voor bedoeld.

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door wiren » 09 jan 2018, 12:28

Ga dan meteen voor COB-LED angel eyes. Deze hebben t.o.v. SMD een mooiere lichtverdeling (bij SMD zie je de ledjes afzonderlijk zitten van dichtbij) en ze zijn wat feller.

Rohan
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:05
Locatie: Rotterdam

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door Rohan » 16 jan 2018, 22:44

oke, ja ik dacht dat ze ter vervanging waren voor de stadslicht en dimlicht..
Dus als ik ze heb moet ik ze gewoon aansluiten op de stadslicht?
Ik ben er van de week ook achter gekomen dat ik automatische hoogte regeling heb, zodra ik de dimlichten aan zet gaan ze een stukje omhoog.
Gaat dat dan geen problemen geven met de angel eyes?
BMW E46 320i Sedan 2000
Exit: VW Passat 3B 2.8 V6 4Motion Sedan 1998

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door wiren » 17 jan 2018, 11:33

Ja inderdaad aansluiten op de stadsverlichting. Sommigen verbinden de Angel Eyes ook met het interieurverlichting zodat de Angel Eyes aan/uit gaan bij respectievelijk ontgrendelen en vergrendelen.

Heb je Xenon? Want alleen dan heb je automatisch hoogteregeling. Inschakelen van stads/dimlichten bij zowel een xenon als halogeen begint met een zelftest alleen corrigeert de xenon hierna de hoogteregeling automatisch en bij halogeen is dit middels het rechterwieltje naast je lichtschakelaar (bij xenon mist dit wieltje) aan te passen.

Het zal echter geen problemen geven als je automatisch hoogteregeling hebt.

Ik weet eigenlijk niet of AE's een probleem zijn voor de APK maar ik haal daarom vóór de keuring altijd de zekering van de Angel Eyes los en druk de originele stadslampjes er weer in.
Laatst gewijzigd door wiren op 25 jan 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Rohan
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:05
Locatie: Rotterdam

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door Rohan » 25 jan 2018, 00:37

wiren schreef:Ja inderdaad aansluiten op de stadsverlichting. Sommigen verbinden de Angel Eyes ook met het interieurverlichting zodat de Angel Eyes aan/uit gaan bij respectievelijk ontgrendelen en vergrendelen.

Heb je Xenon? Want alleen dan heb je automatisch hoogteregeling. Inschakelen van stads/dimlichten bij zowel een xenon als halogeen begint met een zelftest alleen corrigeert de xenon hierna de hoogteregeling automatisch en bij halogeen is dit middels het rechterwieltje naast je lichtschakelaar (bij xenon mist dit wieltje) aan te passen.

Het zal echter geen problemen geven als je automatisch hoogteregeling hebt.
Ik weet niet of dit een probleem is voor de APK maar ik haal daarom vóór de keuring altijd de zekering van de Angel Eyes los en druk de originele stadslampjes er weer in.
Oke top, gaan we ff een setje bestellen.
Ik heb volgens mij geen OEM xenon, lijkt mij gewoon halogeen want heb er ook geen lens in zitten.
Zodra je de auto start en de verlichting aanzet zie je de lichten op en neer gaan..
Wil er wel 5000 of 6000k xenon in hebben, maar weet niet of dit mooi gaat staan zonder lenzen. Ben xenon gewend van mijn Passat met lenzen, en dat ziet er top uit.
BMW E46 320i Sedan 2000
Exit: VW Passat 3B 2.8 V6 4Motion Sedan 1998

stefans
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 okt 2015, 06:06
Locatie: Papenhoven

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door stefans » 25 jan 2018, 15:28

Als je lichten automatisch omlaag en omhoog gaan heb je xenon verlichting.

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door Dutchie » 25 jan 2018, 15:57

Ik heb geen xenon in de 320 (ook geen koplampsproeiers), en deze gaan ook automatisch omhoog en omlaag.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 484
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Angel eyes genoeg licht?

Bericht door wiren » 25 jan 2018, 19:04

Ik heb 5800K halogeen lampen van GP Thunder erin gezet voor zowel de dim- als grootlichten. Lichtopbrengst zal niet zoals bij Xenon worden maar in ieder geval genoeg en geen lelijk warm witte kleur.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”