PDC E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
richardploeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 10:35

PDC E46

Bericht door richardploeg » 27 dec 2017, 17:02

Beste mede BMW hobbyisten,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Richard Ploeg, 21 jaar en heb sinds zaterdag een BMW 318D uit 2004. Hiervoor heb ik een BMW 320D uit 2003 gehad, deze heb ik bijna 2 jaar geleden verkocht. De 318 is een goed onderhouden auto, aan de facturen te zien tenminste en aan de auto zelf verder ook. Er zit alleen een lullig probleempje in de PDC. Ik heb al het een en ander gezocht, maar niets daarvan lijkt op mijn probleem.

Mijn PDC module lijkt te werken, geen foutcodes bij het uitlezen, sensoren tikken alle 4, maar ik krijg het systeem niet goed werkend. Eerst dacht ik dat de speaker kapot was, maar dat heb ik uitgesloten. Daarna de spanning eens van de module af gehaald en er weer op en daarna deed hij het even. Nadat ik het contact aan en uit het gedaan moest ik weer hetzelfde doen, dus spanning er af en er weer op, daarna deed hij het pas weer ( eventjes ).
Zelf dacht ik aan de module, dus ik naar een sloop, andere module geprobeerd maar dat gaf exact hetzelfde probleem! Ik denk dus dat de module goed is. Wat kan dit zijn?
Wel moet ik zeggen dat 1 van de 4 sensoren beduidend slechter tikt dan de overige 3. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Ik dacht dat je dan een lange piep zou horen.

Hoor graag van jullie!

Groeten, Richard

Purm

Re: PDC E46

Bericht door Purm » 27 dec 2017, 17:33

hi man
welkom

Er kan inderdaad eentje ''minder'' zijn maar nog goed genoeg om niet het hele systeem uit te gooien (dmv lange piep bij activeren) maar dat het systeem niet goed werkt, ene keer wel andere keer niet, of heftig piepen etc.
Begin met vervange navn die ene en kiojken of wat oplevert.
Je kan ook uitlezen? pdc op afstand? dan geeft die ene wrs niet de juiste afstand aan? maarja meten = weten

richardploeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 10:35

Re: PDC E46

Bericht door richardploeg » 28 dec 2017, 17:18

Hoi Purm,

Naja uitlezen, ik heb bmw scanner 1.4.0. Niet echt de geweldigste software geloof ik maar ik red me er mee. Net even er aan gehad, en waar de snap on uitlees apparatuur niks vond vond ik met bmw scanner wel 4 foutcodes op de PDC. De foutcode was: Converter centre left, centre right etc etc. Dit lijkt mij dus de sensoren. Zijn ze dan alle 4 kapot of hoe moet ik dit zien?

Groeten, Richard.

Purm

Re: PDC E46

Bericht door Purm » 28 dec 2017, 19:16

ik ben er ook geen held in hoor, ook huis tuin en keuken uitlezer ;-)
ik heb ook navcoder daarmee kan je ook de afstand meten, zodoende ben ik er is achtergekomen dat 1 sensor een andere afstand gaf, dus storing, maar geen foutmelding op die sensor en ook gewoon tikken)

Maar alle 4 defect, lijkt mij stug toch? miss iets met bekabeling?? als je de foutcodes googled? miss wordt je dan wat wijzer

richardploeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 10:35

Re: PDC E46

Bericht door richardploeg » 28 dec 2017, 20:32

Hoi Purm,

Deed hij dan ook niets bij jou door deze ene sensor? Heb wel even gezocht op google maar werd er nog niet wijs uit.
Ach zijn leuke uitzoek projectjes.

Groeten, Richard

Purm

Re: PDC E46

Bericht door Purm » 28 dec 2017, 22:13

deed soms wel soms niet, soms heel vaag piepen (heel snel, geen lange toon)
denk dat bij jou iets anders is, begrijp dat ie bij jou helemaal geen geluid maakt, dan is ie imo helemaal uit, normaal bij een fout geeft ie een lange pieptoon of iig een geluid?

hoe bevalt de diesel? wij hebben er nu ongeveer 8 gehad maar de diesel is wel duurste in onderhoud (gem 1,5 / 2k per jaar)

richardploeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 10:35

Re: PDC E46

Bericht door richardploeg » 29 dec 2017, 06:26

Hoi Purm,

Ja oké. Naja. Toen ze het even deden merkte ik dat 1 sensor die niet of nauwelijks reageerde. Ga hier maar eens mee beginnen. Moet toch iets proberen.

Zo'n diesel rijd geweldig. Als je in de showroom. Van de e46 kijkt zie je mijn vorige e46 ergens eind 2015 staan. Een 320d. Deze mankeerde wel veel. Verbrandde xenon lampen, krukaspoelie gescheurd, turboslang geklapt, radio weigerde vaak. Vreemde tik in het blok en ga zo maar door.
Deze lijkt echt een stuk beter. De motor heeft pas 159000 km gelopen, deze is namelijk een jaar geleden vervangen. Turbo is wel hoorbaar maargoed, als dat alles is! Binnenkort even de swirls er uit halen en dan kan hij nog jaren mee hoop Ik!

richardploeg
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2017, 10:35

Re: PDC E46

Bericht door richardploeg » 04 jan 2018, 19:10

Zojuist de PDC sensor welke ik verdacht vond vervangen. Helaas niet met het gewenste resultaat. De sensor maakt nog steeds een ander geluid dan de rest, en reageert ook nergens op. Ik verdenk nu de kabelboom of toch de module.

Hebben jullie nog andere suggesties?

Groeten, Richard Ploeg

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”