Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bim

Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Bericht door Bim » 26 dec 2017, 12:37

RA raam van 1 van onze tourings gaat vanzelf open vandaag en daarna nog paar x
andere 3 werken wel gewoon normaal.

knopje op deur werkt ook niet, wel het knopje voor in de middenconsole.
Doet het alleen na starten soms wel en soms niet vanzelf naar beneden.
net ff uitgelezen gaf paar (bij zke) meldingen open circuit, gewist. en kwamen ook niet terug maar. Maar raam bleef nog wle vanzelf naar beneden gaan.
Mijn idee sluiting in knopje in deur? Huis is straks vol met visite, dus morgen ff deurbekleding eraf en ff knopje scoren denk ik?

rob75
Berichten: 986
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Bericht door rob75 » 26 dec 2017, 19:53

Voordat je dingen vervangt even meten of je geen trendbreuk of sluiting hebt.
Kan lastig zijn, maar WDS is online goed te vinden. Kun je goed zien welke draad wat doet.

Succes,
Rob

Bim

Re: Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Bericht door Bim » 26 dec 2017, 21:52

ja klopt maar zit beter ermee verlegen als erom verlegen dus iig ff een knopje gekocht.

Bim

Re: Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Bericht door Bim » 27 dec 2017, 13:11

ff knopjes L/R omgewisseld en mijn gok klopte zit in het knopje nu ging het andere raam vanzelf naar beneden (en andere kant werkte weer gewoon), valt dus mee als ie binnen is een quick fix.

ps. heb het jaren terug (denk jaar of 12) ook gehad in een e36 touring, kwam het water via het schutbord binnen, lagen dus alle kabels naar verloop van tijd lekker te knetteren in het vocht onder bijrijdersstoel..toen gingen de ramen ook raar doen...dat was dit gelukkig niet (toen her en der wat weggeknipt en nieuwe draden gemaakt, schutbord bij paravaan aangepakt, maar vooral dat foam/schuim onder tapijt is killing om droog te krijgen had er toen geloof ik 3 dagen grote fohn opgezet en toen nog vochtig

Bim

Re: Achterraam vanzelf open, sluiting in knopje?? of?

Bericht door Bim » 28 dec 2017, 16:44

knopje binnen, erin gezet en probleem opgelost :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”