Nieuw aftermarket systeem

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Nieuw aftermarket systeem

Bericht door Gérald320icabrio » 18 jul 2017, 23:15

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm voor mijn e46 cabrio. Nu zit er twijfel tussen een Dynavin n6 en een systeem dat draait op Android. Wat kan ik het beste kiezen? Het gaat er mij vooral om dat ik de cd wisselaar niet meer hoef te gebruiken. En natuurlijk een beetje met de tijd mee gaan. Mijn huidige scherm heeft nogal last van pixel uitval en valt tijdens het rijden ook vaak uit. Het begint me te storen, en ik wil nu wat anders.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.


Gebruikersavatar
Gérald320icabrio
Berichten: 463
Lid geworden op: 19 aug 2009, 02:25
Locatie: Breda

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door Gérald320icabrio » 20 jul 2017, 23:36

Dat vind ik persoonlijk dus helemaal niets. Ik wil graag de OEM look gewoon behouden. Als ik op internet naar een andere auto kijk en ik zie zoiets erin zitten, dan is het voor mij al een no go. Het zal vast een mooi systeem zijn, maar niet mijn smaak qua looks.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

De GVR
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2017, 15:41

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door De GVR » 19 dec 2017, 16:15

Mij lijkt die alpine wel een mooie oplossing. Maar hoe weet ik of deze in mijn BMW gaat werken. En hoe zit het dan met de cd-wisselaar en navigatie unit in de kofferbak?blijven deze bruikbaar of niet?
Ik heb een BMW 323ci cabrio uit 2000. Ze zijn maar beperkt gemaakt. Van maart tot september 2000 dacht ik zo uit mijn hoofd.

Gebruikersavatar
HHC
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 sep 2012, 23:13

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door HHC » 19 dec 2017, 16:43


Bim

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door Bim » 19 dec 2017, 19:36

die kosten op ali zowat de helft. ca 159

de fiscalist
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
Contacteer:

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door de fiscalist » 19 dec 2017, 20:42

De GVR schreef:Mij lijkt die alpine wel een mooie oplossing. Maar hoe weet ik of deze in mijn BMW gaat werken. En hoe zit het dan met de cd-wisselaar en navigatie unit in de kofferbak?blijven deze bruikbaar of niet?
Ik heb een BMW 323ci cabrio uit 2000. Ze zijn maar beperkt gemaakt. Van maart tot september 2000 dacht ik zo uit mijn hoofd.
Een goede audio zaak kan je daarbij wel helpen. Er past niet veel in de e46, er zit een groot scherm maar er achter is maar uimte voor een enkel din apparaat.

De ondiepe schermen passen meestal ook. Ik heb er zelf een alpine ilx700 in laten zetten. Die zijn echter niet meer leverbaar.

CD en navi achterin zijn er uit, als je wat wil moet je streamen met de ondiepe schermen, of via en usb wat doen.

Purm

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door Purm » 19 dec 2017, 20:49

navigatie unit, radio module, video module is alleen voor oem.
Bij een aftermarket zal je die nooit meer gebruiken. Gewoon omdat alles in 1 unit zit, ten tijde van de e46 konden ze het nog niet zo compact maken dat alles in 1 unit paste ;-)
cd-wisselaar kan wel maar waarom zou je? usb

dynavin of alixpress gevalletje lijt iig nog op oem

Bij de alpine en zat andere in de gewone ''standaard'' dubbel din formaat scherm zal je toch zo een ''dik'' frame/adapter erom heen hebben (waar anders de knoppen zitten), dat vind ik lelijk maarja smaken verschillen.

de fiscalist
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
Contacteer:

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door de fiscalist » 19 dec 2017, 21:37

Echt mooi is het niet, dat klopt. Maar doorgaans heb ik mijn ogen op de weg en valt het frame dus niet op.

Het geluid daarentegen merk je wel. Alle opties zijn een compromis met de E46, het is nu eenmaal geen auto die is gemaakt met audioliefhebbers in het achterhoofd. Dan kun je beter een VAG product kopen.

Bim

Re: Nieuw aftermarket systeem

Bericht door Bim » 19 dec 2017, 22:31

Ach tis inmiddels een oude bak he de e46 dus niet te vergelijken met audio spul van nu..

Velen vinden audio niks in de e46, toen ik de auto nieuw had in 1999 en 2002 met harmann kardon vond ik het in vergelijking met andere auto's echt niet slecht. Ook nog een nieuwe e36 gehad in 1998 dat was qua geluid stuk beter als de peugeot en ford die ik daarvoor had.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”