Beste Freudefahrers,
Sinds een dag of 2 lekt mijn E46 318CI koelvloeistof onder het koelvloeistofreservoir.
Op het moment dat er niet gereden wordt (motor kan wel draaien) is er niets aan de hand, op het moment dat de buis/slang zoals op de foto te zien is iets naar boven wordt gedrukt lekt er vloeistof weg bij de aansluiting gemarkeerd met de pijlen. Onderweg met hobbels en drempels zorgt dit ervoor dat er constant vloeistof weglekt naar beneden.
Wie weet wat hier stuk is én hoe ik dit kan fixen?
Mijn dank is groot!
PS: voor de duidelijkheid, de foto's zijn genomen van onder de auto liggend naar boven.
Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 17 aug 2015, 18:16
Re: Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
Nieuwe o-rngen plaatsen.
Als er geen lekkage's zijn inde andere aansluitingen.
Als er geen lekkage's zijn inde andere aansluitingen.
Re: Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
Als er al losse onderdelen voor bestaan zou je de o-ring kunnen vervangen.
Geen idee of je het expansiereservoir al eens vervangen hebt, maar anders zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn. Dus expansiereservoir en houder/aansluiting op de radiator.
Succes,
Rob
Geen idee of je het expansiereservoir al eens vervangen hebt, maar anders zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn. Dus expansiereservoir en houder/aansluiting op de radiator.
Succes,
Rob
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 17 aug 2015, 18:16
Re: Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
stefans schreef:Nieuwe o-rngen plaatsen.
Als er geen lekkage's zijn inde andere aansluitingen.
Heren, bedankt voor de enorm snelle en bruikbare reacties! Rob, je impliceerde met 'al eens vervangen' dat het reservoir mogelijk een vaker voorkomend punt is. Na research hierop zie ik meer geklapte of gescheurde reservoirs. Heb daarom vanochtend direct een exemplaar besteld (http://www.mister-auto.nl/fl/expansiere ... 5-111.html) van Hella, plus een nieuwe dop.Als dit geleverd is zal ik kijken of de door Stefan genoemde O-ringen hierbij aanwezig zijn, anders zal ik deze bij de dealer proberen te bestellen.rob75 schreef:Als er al losse onderdelen voor bestaan zou je de o-ring kunnen vervangen.
Geen idee of je het expansiereservoir al eens vervangen hebt, maar anders zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn. Dus expansiereservoir en houder/aansluiting op de radiator.
Succes,
Rob
Ik heb het expansievat (nr. 3) en de dop (nr. 6) besteld. Rob, wat is volgens jou het door jou genoemde 'houder/aansluiting op de radiator' op deze afbeelding?
Re: Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
In de tekening is dat nummer 1. Hier zit ook de aansluiting op die bij jou lekt. Dit gedeelte zit aan de radiator vast en daar klikt het expansiereservoir in.
Mijn opmerking is inderdaad het scheuren en/of kapotgaan van het reservoir en alle aanverwante artikelen. Ik weet niet of je al een N4x motor hebt (16 kleps valvetronic) maar daar zit heel veel kunststof aan dat in de loop der jaren bros wordt en voor allerlei problemen zorgt.
Succes,
Rob
Mijn opmerking is inderdaad het scheuren en/of kapotgaan van het reservoir en alle aanverwante artikelen. Ik weet niet of je al een N4x motor hebt (16 kleps valvetronic) maar daar zit heel veel kunststof aan dat in de loop der jaren bros wordt en voor allerlei problemen zorgt.
Succes,
Rob
Re: Wie weet de oplossing voor dit koelvloeistof-lek?
Die o-ringen zitten normaal al gemonteerd.
Heb zelf een keer gehad dat de o-ringen slecht waren.
Deze o-ringen toen gekocht bij het rubberhuis
Heb zelf een keer gehad dat de o-ringen slecht waren.
Deze o-ringen toen gekocht bij het rubberhuis