[F3x] LED-strip in deur bij lichtpakket

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Zhdin
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017, 21:00

[F3x] LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door Zhdin » 06 nov 2017, 21:21

Ik ben niet helemaal zeker of het hier in het forum 'Techniek' dan wel in het forum 'Styling' moet ondergebracht worden. Omdat het iets af-fabriek is, zet ik het hier maar neer...

Op mijn F30 328i van 2012 zit het lichtpakket. Ikzelf heb de auto sinds augustus. In de deuren zit een LED-stripje ingebouwd die dacht ik deel uitmaakt van het lichtpakket. Echter werken deze niet.

Dit filmpje toont op 2:14 welke LED-strip ik bedoel: https://youtu.be/sR1VAsknbbc?t=135

Ook de lichtjes aan de voeten en aan de bekerhouders werken niet.

Ik heb de settings in het menu al bekeken en de helderheid aangepast, maar dat levert helaas niets op.

Heeft iemand enig idee waarom ik geen 'ambient light' heb van deze LED-strips (en wat ik er kan aan doen)?

Alvast bedankt!
-Stijn-

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door Source » 06 nov 2017, 21:29

Ligt er niet gewoon een zekering uit mits die er is?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
FThirtyone
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door FThirtyone » 07 nov 2017, 11:33

zo te zien doet hij het gewoon. Hij is ingesteld op de kleur amber (is comfort, sport is wit licht). Zie maar het weerschijnen op je deurhendel.

Het licht van deze strip (en ook in je middenconsole) is zo zwak dat je die bij daglicht echt niet gaat zien. Overigens is deze lichtstrip in werkelijkheid maar 1 ledje direct boven je deurhendel, dus geen lichtbalk zoals je wellicht verwacht.

Kijk nog eens als het écht donker is buiten.
Afbeelding

FWD ==> FunWheelDrive

attila66
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mar 2016, 21:10

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door attila66 » 07 nov 2017, 13:54

de led stripz zijn overdag niet te zien, in het donker moet je even van onder kijken dan zie je ze

Zhdin
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017, 21:00

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door Zhdin » 07 nov 2017, 15:38

bedankt voor jullie reacties. Ik vermoed echter dat er een misverstand in het spel is: dat filmpje heb ik niet gemaakt, maar heb ik gewoon vermeld om aan te geven waarover ik het precies heb.

In mijn wagen werken ze helaas echt niet, ook niet wanneer het donker is...

Gebruikersavatar
FThirtyone
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door FThirtyone » 07 nov 2017, 18:55

Owww, dan heb ik dat verkeerd begrepen, sorry.

Volgens mij staat er wel een howto voor dat ledje in de middenconsole. In de deuren zul je denk ik complete strips moeten kopen. Of even kijken of de kabels misschien los zijn gegaan...
Afbeelding

FWD ==> FunWheelDrive

Zhdin
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017, 21:00

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door Zhdin » 24 nov 2017, 15:33

Update: terwijl mijn wagen naar de garage moest, heb ik gevraagd om dit probleem ook te bekijken.
Via de (externe) computer lukt het hen om de ledstrips te activeren, maar via de boordcomputer niet.

De garage vermoedt dat een software-upgrade de oplossing zou kunnen zijn (maar is dat niet zeker). Ik heb besloten om dat voorlopig niet te laten uitvoeren (om de kostprijs wat te drukken). Ik zal eerst nagaan of er andere mogelijkheden zijn.

attila66
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mar 2016, 21:10

Re: LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door attila66 » 18 jan 2018, 15:50

wie heeft het lichtpakket van voor de LCI, zie https://www.youtube.com/watch?v=PTmKl802dCk
ik heb de latjes laten 3D printen maar ik heb te veel, er kan nog één F30 , F31 mee uitgerust worden
wie heeft er interesse? het ziet er in de avond veel mooier uit

jomeo
Berichten: 1089
Lid geworden op: 31 dec 2007, 19:01

Re: [F3x] LED-strip in deur bij lichtpakket

Bericht door jomeo » 21 jun 2022, 08:13

Misschien laat, maar ben benieuwd naar deze latjes. Heb je ze nog, of waar kan je ze bestellen?
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”