Motorkap vast

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Motorkap vast

Bericht door Sjeppie » 18 okt 2017, 10:44

Ben je eindelijk klaar met het vervangen van je halve aandrijflijn en koeling systeem.... breekt alles af met mbt je motorkap.

Afijn. Mijn motorkap zit dus muurvast, het aan de kabel trekken via het knipperlicht of achter de nieren helpt niet. Wat kan er nog meer gedaan worden om die K*T kap los te krijgen.

(sorry voor de toon maar mijn auto heeft net 7 weken stil gestaan en hij was net klaar, moest alleen nog wat kvs bijvullen dus staat hij weer stil.)
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: Motorkap vast

Bericht door mikespek » 18 okt 2017, 22:17

Een iemand de kabel laten trekken, de andere de kap op en neer bewegen

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: Motorkap vast

Bericht door Sjeppie » 18 okt 2017, 22:35

Werkt tot dus ver ook niet. ik heb nu de gehele bumper en koeling tot aan de condensator los gehaald en kan de pin zien zitten. De rechter kant die met de bowdenkabel vast zit is wel los. tis de bestuurderskant die muur en muur vast zit. ik ga het van het weekend nog eens proberen met een paar andere en hoop hem dan lost te krijgen, zo niet ben ik bang dat ik de slijptol mag gaan gebruiken, en een nieuwe motorkap mag zoeken.

Dit is zo k*t! (sorry dat ik het zeg)
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Motorkap vast

Bericht door Yor » 19 okt 2017, 00:38

Begrijp het volkomen. Uit voorzorg heb ik de kabels en bevestigings ogen vol met vet gesmeerd.

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... ually-open

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: Motorkap vast

Bericht door Sjeppie » 21 okt 2017, 15:27

Hij is open, ik heb het mechanisme zelf los kunnen draaien nadat ik het hele front gedemonteerd had, slot zelf was zo goed als vastgelopen en kabel deed ook niets meer.

Nu wachten op de dealer voor de sloten en de kabels.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”