Afstandsbedining defect

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Thomasvdijk1996
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:47

Afstandsbedining defect

Bericht door Thomasvdijk1996 » 11 okt 2017, 11:52

Hallo,

Ik rij nu sinds een jaar een BMW e46 320d en sinds kort doet mijn afstandsbediening het niet meer.
De centrale deurvergrendeling via het knopje in de auto en via de sleutel in de deur doet het nog wel.
Ik heb geprobeerd om de sleutel opnieuw in te leren en daar reageert de auto niet op.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Groeten Thomas

Gebruikersavatar
andydewit
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 okt 2017, 10:50

Re: Afstandsbedining defect

Bericht door andydewit » 11 okt 2017, 11:57

Heb je de laatste tijd nog wel met die sleutel gereden? Indien niet: Rijd er eens een flink stuk mee (40km ofzo) en probeer de sleutel dan nog eens.

Indien wel:
Ga er van uit dat de oplaadbare batterij kapot is. Heb je nog een reservesleutel? Zo ja, priegel dan de kapotte sleutel uit elkaar (how-to) en test met een multimeter de batterij. Mocht die niet kapot zijn, dan kun je eventueel het signaal meten met een multimeter. Dat doe je door in de Ohm-stand bij onderstaande puntjes te meten en tegelijkertijd een knopje (aan de andere kant van de PCB) in te drukken. Zodra je de knop loslaat zou er kort een verschil op je multimeter te zien moeten zijn.

Afbeelding
Neem hier gerust een kijkje in mijn E46 318i 105kW Sedan :-)

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Afstandsbedining defect

Bericht door JdM » 11 okt 2017, 17:02

En bij een touring is daarnaast de bedrading tussen achterklep en carrosserie berucht op breuken waardoor de ontvanger in de achterklepspoiler uit valt.
Bij andere types gaan de ontvangers zelf ook wel ooit kapot, maar dat is niet heel gebruikelijk.

Verder kun je kijken of je een bekende hebt met eenzelfde soort auto (elektronisch gezien zijn dat: Elke E46/Z4 eerste generatie/X3 eerste generatie/Z8), je kunt dan namelijk jouw sleutel eens op de andere auto aanmelden (of de ander zijn sleutel op de jouwe) waarmee je een en ander ook uit kunt sluiten.

Thomasvdijk1996
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:47

Re: Afstandsbedining defect

Bericht door Thomasvdijk1996 » 11 okt 2017, 18:13

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb nu een poos gereden met de reservesleutel en deze werkt wel. Lijkt er dus op dat de andere sleutel gewoon kapot is. Ik heb echter wel het probleem dat de sleutel het pas doet als je dichter dan 3 meter bij de auto vandaan staat en je moet het knopje vrij lang inhouden voordat de deuren pas open gaan. Zou dit met de ontvanger te maken kunnen hebben?

Gebruikersavatar
JdM
Berichten: 949
Lid geworden op: 22 apr 2009, 17:34
Locatie: Geldrop

Re: Afstandsbedining defect

Bericht door JdM » 11 okt 2017, 18:19

Geen idee waar dat aan ligt, maar er zijn meer mensen die klagen over het korte bereik van sommige E46's.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”