Veren BMW Compact E36
Veren BMW Compact E36
Ik heb een vraagje over de veren van een compact, en dan met name over die op de achteras.
Ik zie namelijk wel eens een compact waarbij de hoogte achter lager is dan bij die van mij. En dan heb ik het niet over compacts met schroefset ofzo.
Zit er verschil in de standaard veren van een compact?
Zie hier een foto van die van mij, staat achter best hoog. En daar stoor ik mij een beetje aan.
[/url]
Bij een e34 is dit bijvoorbeeld beter geregeld. Daarbij zit ik echt lekker in de auto wat betreft houding omdat die mooi vlak staat:
Ik kwam op internet een verlagingsset tegen van Eibach. Zou ik daarmee wel een goede hoogte voor en achter kunnen krijgen zonder wipwap vorm? En moet ik dan ook andere schokdempers? Want daar zit ik niet echt op te wachten.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Ik zie namelijk wel eens een compact waarbij de hoogte achter lager is dan bij die van mij. En dan heb ik het niet over compacts met schroefset ofzo.
Zit er verschil in de standaard veren van een compact?
Zie hier een foto van die van mij, staat achter best hoog. En daar stoor ik mij een beetje aan.
[/url]
Bij een e34 is dit bijvoorbeeld beter geregeld. Daarbij zit ik echt lekker in de auto wat betreft houding omdat die mooi vlak staat:
Ik kwam op internet een verlagingsset tegen van Eibach. Zou ik daarmee wel een goede hoogte voor en achter kunnen krijgen zonder wipwap vorm? En moet ik dan ook andere schokdempers? Want daar zit ik niet echt op te wachten.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Re: Veren Compact
De e36 is zo gebouwd vanwege het sportievere karakter. Je kunt natuurlijk altijd -20mm zakken of ergens schroef veren vandaan halen...
Re: Veren Compact
Dus een hoge kont is sportief? Ik snap dat het ook een beetje zo hoort bij een compact, maar toch. Lijkt alsof er hogere veren onder die van mij zitten dan bij andere compacts.
Ik zal het eens vergelijken met m'n donor compact. Kan er alleen geen info over vinden.
Ik zal het eens vergelijken met m'n donor compact. Kan er alleen geen info over vinden.
Re: Veren Compact
Dat laten we even in het midden
Meet maar eens de lengte van de grond tot aan het spatbord rand van deze en je donor.. dan heb je een antwoord.
Meet maar eens de lengte van de grond tot aan het spatbord rand van deze en je donor.. dan heb je een antwoord.
Re: Veren Compact
Ja misschien is het ook wennen..
Bij een 323ti klopt het naar mijn idee al beter.
Zijn dat M-tech veren? En heb ik dus andere schokdempers nodig bij verlaging? Weet dat dat wel bij e30's moet omdat je meer dan 40mm verlaagt ofzo.
Bij een 323ti klopt het naar mijn idee al beter.
Zijn dat M-tech veren? En heb ik dus andere schokdempers nodig bij verlaging? Weet dat dat wel bij e30's moet omdat je meer dan 40mm verlaagt ofzo.
Re: Veren Compact
Deze is idd lager ja. Ik denk dat als een veren set van -20mm neemt je nog wel met normale dempers kan blijven rijden. Daarna gewoon dempers voor verlaging monteren.
Re: Veren Compact
Bij is een sedan is het gelijk weer andersom, heeft inderdaad met de bouw van de auto te maken.
20mm verlagen moet geen probleem zijn en ook ik heb begrepen dat vanaf 40mm je beter passende schokdempers kan plaatsen al zou ik wel rondom verlagen ipv alleen achter
20mm verlagen moet geen probleem zijn en ook ik heb begrepen dat vanaf 40mm je beter passende schokdempers kan plaatsen al zou ik wel rondom verlagen ipv alleen achter
I want you to know that someone cares, not me but someone does.
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht
Re: Veren Compact
Het zou zomaar kunnen dat ze sedan veren hebben gemonteerd bij jouw compact, deze zijn langer. zo hoog hoort de kont van de compact niet te staan.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Veren Compact
Precies wat ik wilde horen
Komend weekend maar de veren van de donor omwisselen. Kijken of het dan beter wordt.
En heb inderdaad ook gevonden dat verlagen tot 40mm kan met standaard dempers.
Thx voor de reacties.
Komend weekend maar de veren van de donor omwisselen. Kijken of het dan beter wordt.
En heb inderdaad ook gevonden dat verlagen tot 40mm kan met standaard dempers.
Thx voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 24 feb 2020, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Re: Veren BMW Compact E36
Oke, een bericht van 2 jaar geleden, maar ik stoei met hetzelfde probleem. elke hoogte veren heb je eronder zitten?
Re: Veren BMW Compact E36
Een BMW staat bij de e36 en meerdere modellen altijd een beetje in een keilvorm. En dan is er praktisch geen verschil in cm's tussen de spatborden en banden voor en achter. De groene (met lichtmetalen velgen) staat juist op zijn poten en de rode voor te hoog.
Bij o.a. een noodstop of uitwijkmanoeuvre moet alle gewicht voren naar beneden drukken. De rode gaat daar meer moeite mee krijgen. Met de keilvorm lukt het kantelen vele malen beter. Ook uitstekend bij het snellere bochtenwerk.
Bij o.a. een noodstop of uitwijkmanoeuvre moet alle gewicht voren naar beneden drukken. De rode gaat daar meer moeite mee krijgen. Met de keilvorm lukt het kantelen vele malen beter. Ook uitstekend bij het snellere bochtenwerk.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Veren BMW Compact E36
Zo al een tijdje hier niet meer geweest. De oplossing was heel simpel.
Een kennis van mij had opeens z'n compact kapot, dus heb ik die gebruikt als donor auto. Daarvan de veren overgezet, en toen reed het weer als een BMW.
Hoogte enzo heb ik niet opgemeten, maar denk dat de oplossing gewoon is om originele BMW veren van een sloper te halen.
Heb de auto eind 2018 ook verkocht, dus kan het ook niet meer nagaan. Rijdt nog wel rond, dat is wel cool, want ik heb nog wel wat werk gehad om die compact weer in redelijk nette conditie te krijgen. Rijd nu lekker verder in die rode E34 van een paar reacties terug.
Een kennis van mij had opeens z'n compact kapot, dus heb ik die gebruikt als donor auto. Daarvan de veren overgezet, en toen reed het weer als een BMW.
Hoogte enzo heb ik niet opgemeten, maar denk dat de oplossing gewoon is om originele BMW veren van een sloper te halen.
Heb de auto eind 2018 ook verkocht, dus kan het ook niet meer nagaan. Rijdt nog wel rond, dat is wel cool, want ik heb nog wel wat werk gehad om die compact weer in redelijk nette conditie te krijgen. Rijd nu lekker verder in die rode E34 van een paar reacties terug.