E46 Memory buitenspiegels (laten) uitzetten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jeremy

E46 Memory buitenspiegels (laten) uitzetten

Bericht door Jeremy » 02 sep 2017, 17:24

Beste mede-forumleden,

Mijn E46 330ci buitenspiegel aan de passagierskant heeft soms een eigen leven wanneer ik de auto van slot haal, oftewel, wanneer de buitenspiegel zijn memory stand aanneemt. Nu ben ik er tot nu toe achter dat dit waarschijnlijk in de spiegel zelf zit en dit is een vrij prijzige vervanging. Verder zijn mijn vriendin en ik degene die er 100% van de tijd in rijden en gebruiken we allebei dezelfde stand van de buitenspiegels, met andere woorden, er is geen reden om de memory aan te laten staan.

Nu heb ik uiteraard al meerdere keren de memory stand opnieuw ingesteld, maar hij verspringt iedere keer een klein stukje, tot ie totaal op een willekeurige positie staat. Dit kan onder links, boven rechts, of een combinatie van zijn... Dit lijkt echt puur aangestuurd te worden door de herkende sleutel en de memory knop.

Mijn vraag is dus; kan ik de memory functie voor de buitenspiegels ook uit (laten) zetten?

Bedankt! :duim:

Theimon

Re: E46 Memory buitenspiegels (laten) uitzetten

Bericht door Theimon » 03 sep 2017, 11:23

Ik heb ook memory spiegels, maar als ik de verstelknop naar rechts zet, dan blijft de spiegel gewoon in de normale stand staan. Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat ie nooit helemaal terug komt naar de normalestand. Dus knop naar rechts en hij gaat niet iedere keer omklappen.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 03 sep 2017, 12:50

Bij mij is het niet het probleem dat ie naar beneden gaat als ik'm in de achteruit zet, bij mij is het probleem dat ie, zodra die de sleutel herkent en dus de 'opgeslagen stand' leest hij een eigen leven krijgt en eigenlijk doet wat ie zelf wilt. De memorystand wordt dus niet goed herkend en daarom wil ik de memory van de buitenspiegels volledig uit zetten. :)

Jeremy

Bericht door Jeremy » 14 sep 2017, 17:00

Even een terugkoppeling;

Het is gelukt. Via de Carly BMW Adapter heb ik de memory van de sleutels uitgezet. De memory wordt dus niet meer op de sleutels opgeslagen maar alleen in de stoelen. Die keren dat vriendinlief erin rijdt drukt ze maar op het memory knopje... :)

Cooper111S

Bericht door Cooper111S » 18 sep 2017, 16:55

Kun je daar iets meer over vertellen hoe het in zijn werk gaat? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en had de hoop dat dit via NCS zou kunnen...

Jeremy

Bericht door Jeremy » 18 sep 2017, 17:29

Helaas heb ik geen ervaring met NCS. Het lijkt mij echter wel dat ook daar ergens een optielijst zit voor de memory. Bij de Carly app ging het via de stoel memory module (of iets in die richting - ben helaas momenteel in het buitenland dus kan niet kijken). Ik heb hierbij ingesteld dat de memory van de stoelen niet automatisch alles in de opgeslagen stand zet zodra ik de auto open met de sleutel. Hier leek bij mij dan ook het probleem te zitten, aangezien hij iedere keer anders stond zodra ik de auto opende met de afstandsbediening. Dit heb ik gedaan voor alle 2 de sleutels.

Nu is het natuurlijk wel zo dat, als ik de memory knop 1 indruk (met mijn opgeslagen standen), de spiegel dan wel weer z'n eigen ding doet. Echter, aangezien ik vaak toch zelf rijd is dit geen enkel probleem. Eigenlijk is het symptoombestrijding, maar het werkt voor nu wel. Wel heb ik me laten vertellen dat dit iets heel simpels kan wezen als een kabeltje die los zit bijv., maar ik heb dus eerst dit geprobeerd en dat lijkt goed te werken. :)

Zoef007

Bericht door Zoef007 » 22 sep 2017, 10:51

Ik heb hetzelfde probleem met de e46 320i Touring Facelift waar ook de memorymodule in de spiegel zit. De vorige eigenaar had een van de stekkers losgetrokken waardoor ze helemaal niet meer elektrisch reageerden, alleen de parkeerstand werkte nog op de rechter spiegel.
Voorlopig heb ik het zo gelaten. Op zoek naar een 2e hands spiegel, maar die specifieke zijn zeldzaam.
Ik zal ook eens een keer proberen het "eigen leven"op te heffen door de memory stand uit te zetten..... wie weet.

Purm

Bericht door Purm » 24 sep 2017, 08:03

ook een spiegel issue, iets anders, maar toch... (heb geen haast, gebruik het gewoon niet) dat bij auto vriendin (330) de spiegel (R) doordraait bij uitklappen. Zal iets na een pikkie oid zijn afgebroken...? of?

Als je handmatig er aan draait voel je hem ook niet in de normale stand ''vallen'' , je kan hem doordraaien

Cooper111S

Bericht door Cooper111S » 22 okt 2017, 17:47

Heb er nu aardig wat over gelezen en dit is het enige topic dat er wat verder over op in gaat.

Wat ik er zo snel uit haalde:

Optie 1: corrosie op de stekker vanwege water
Optie 2: Zekering 57 eruit halen (verwarming van de spiegels werkt dan ook niet meer)

http://www.zhpmafia.com/forums/archive/ ... 13611.html

Sateetje

Bericht door Sateetje » 25 mar 2019, 11:49

Purm schreef: 24 sep 2017, 08:03 ook een spiegel issue, iets anders, maar toch... (heb geen haast, gebruik het gewoon niet) dat bij auto vriendin (330) de spiegel (R) doordraait bij uitklappen. Zal iets na een pikkie oid zijn afgebroken...? of?

Als je handmatig er aan draait voel je hem ook niet in de normale stand ''vallen'' , je kan hem doordraaien
Dit probleem heb ik momenteel met mijn linker buitenspiegel. @Prum, hoe heb je dit opgelost?
BMW E46 330i Touring 11-2001

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”