sinds enige tijd eigenaar van een 2001 2.0L/4 touring met inmiddels 3 ton op de klok. Van binnen is de auto zeer netjes met cognac leer, buiten het bekende donkerblauw. Auto heeft veel snelweg kmś achter de rug en heeft dik twee ton dealer verzorging gehad en is gewoon nog heel aardig. Grootste issue is het olieverbruik. zo'n 1L op 1000 km. Lijkt op een typisch klepseal issue dat ik toch denk zelf aan te kunnen. Ben nog op zoek naar wat inleesmateriaal gezien ik ook de nokkenasketting mee pak en het VANOS systeem van nieuwe rubbers wil voorzien. De N42 motor heeft Vanos en Valvetronic systemen en dat wil je goed snappen voordat je het open trekt. Ik heb nog geen How-to gezien over dit alles dus misschien is dat iets om te maken mocht en er behoefte aan zijn. Als het er al lang is dan is dat nog beter
Wie heeft ervaring met het verslijten van de zuigerveren van een 4 cylinder 2L? Mogelijk is dit ook de (deel)oorzaak van het olieverbruik, iets wat ik liever niet zie want dat is een flinke reparatie die eerder een ruilmotor betekent. Anyways, hoop dat nog uit te sluiten, eerst maar eens een workshop manual scoren...