Ander probleem met ASC en ABS dan gewoonlijk
-
Ander probleem met ASC en ABS dan gewoonlijk
hoi. Ik heb een probleem met de ASC en ABS. Er is hier al veel over geschreven, maar ik kan mijn probleem er niet zo gauw tussen vinden.
Het gaat om een 523i automaat uit 99. Probleem met de ASC en ABS, de lampjes in de tellerunit branden NIET en de abs/asc werken ook niet. Ik vermoed dat de verkoper iets heeft gedaan om te verdoezelen dat de abs/asc lampjes wel branden om een reparatie aan de pompmodule te kunnen ontwijken.
Gecontroleerd heb ik de lampjes in de tellerunit, die zijn goed. Die branden wel bij de test van de tellerunit.
De zekeringen in het dashboardkastje zijn ook ok.
De schakelaar van de ASC bedienen heeft geen invloed.
Wat kan men meer hebben gedaan om de lampjes net te doen branden en het systeem te omzeilen? Zit er achter het handschoenkastje nog iets, een relais o.i.d ?
grt Pascal
Het gaat om een 523i automaat uit 99. Probleem met de ASC en ABS, de lampjes in de tellerunit branden NIET en de abs/asc werken ook niet. Ik vermoed dat de verkoper iets heeft gedaan om te verdoezelen dat de abs/asc lampjes wel branden om een reparatie aan de pompmodule te kunnen ontwijken.
Gecontroleerd heb ik de lampjes in de tellerunit, die zijn goed. Die branden wel bij de test van de tellerunit.
De zekeringen in het dashboardkastje zijn ook ok.
De schakelaar van de ASC bedienen heeft geen invloed.
Wat kan men meer hebben gedaan om de lampjes net te doen branden en het systeem te omzeilen? Zit er achter het handschoenkastje nog iets, een relais o.i.d ?
grt Pascal
Laatst gewijzigd door Vief serie op 13 jan 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Probleem met ASC en ABS
zyn de zekeringen nog aanwezig voor abs en asc
-
Re: Probleem met ASC en ABS
Ja, volgens het kaartje dat onder de zekeringen zit geschoven in het dashboard kastje zijn er 3 voor abs. Die zitten er alle 3 in en zijn heel. Ook staat er 12v op.
-
Re: Ander probleem met ASC en ABS dan gewoonlijk
kyk of de relais aanwezig zyn.zittel links ondr de kap onder afdekplaat. 

- Ray_530i_2001
Heb je 'm al uit laten lezen? Als de abs en/of ASC kapot is wordt dit tijdens het uitlezen duidelijk.
-
Bedankt voor jullie reacties. Bij het uitlezen kwam eruit dat de ABS sensor lv storing had. Ik wou de ABS laten maken in Helmond, maar deze man zei dat er sowieso een lampje moest branden bij de tellerunit.
De relais, kan je daar iets duidelijker over zijn waar die zitten? Onder de microfilter aan de bijrijderskant? Heeft misschien iemand een foto waar dat relais moet zitten? Er zijn ook namelijk ook lege stekkers waar een relais ingestoken kan worden maar niets in zit al af fabriek.
m.v.g. Pascal
De relais, kan je daar iets duidelijker over zijn waar die zitten? Onder de microfilter aan de bijrijderskant? Heeft misschien iemand een foto waar dat relais moet zitten? Er zijn ook namelijk ook lege stekkers waar een relais ingestoken kan worden maar niets in zit al af fabriek.
m.v.g. Pascal
-
google eens even op:plaats waar abs en asc relais zitten in bmw e39. succes
-
Ik heb al gegoogelt en kom niet verder. Zoals op internet staat is het sinds eind 98 veranderd en zouden er dan geen ABS relais meer zijn. (wat ik me niet kan voorstellen) Ik heb alle locaties open gehad, maar kan geen abs dingen vinden buiten de 3 zekeringen en de hydraulische pomp. Vandaar ik dacht om op dit forum uitkomst te krijgen nadat ik op internet niets kon vinden.
Ik denk dat hij deze locatie wordt bedoelt. Ben daar niet 100 % zeker van maar vanuit bestuurder gezien rechtsonder interieurfilter.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
-
ja die plek bedoel ik.deksel eraf shroeven. daaronder zitten de relais voor abs en asc.