330i smg bonkt bij hoge toeren
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 nov 2016, 14:21
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
Als ik het zo op een rijtje zet en goed Google denk ik dat het inderdaad de hardyschijf is.
Iemand een idee wat het kost om dat te laten repareren?
Iemand een idee wat het kost om dat te laten repareren?
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
Ik gok eerder op Tussenaslager.. maar als je slim bent haal je gelijk beide op ,dus hardyschijf en tussenaslager ( kun vast wel weer 1 vd 2 terug brengen mocht het niet zo zijn)
Beide kosten rond de 80-100 euro... dan nog uurtje werk...
Beide kosten rond de 80-100 euro... dan nog uurtje werk...
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
die van mij klapt ook wel in zn volgende versnelling alleen dit is alleen als `sport` aan staat voor de rest gaat het redelijk soepel.
als er scheuren in de hardyschijf zitten word deze voor de APK ook niet goed gekeurd volgens mij.
SMG bij BMW zijn handbakken die door hydrolieke servo`s bestuurd worden.
SMG1 = handbak e36 M3 met besturingsrobot
SSG ( SMG op non M modelen e46 ) = handbak e46 325 of 330 met besturingsrobot.
werkt heel anders dan de SMG M systeemen is ontwikkeld door Magneti-Marelli.
SMG2 = handbak M3 e46 met besturingsrobot
er is ook nog SMG3 ( M5/M6 ) en de e60 serie heeft ook nog SMG (SSG)
alle bovenstaande SMG/SSG bakken zijn zo om te bouwen naar een handbak.
de besturingen eraf halen en de koppelings actuator weer hand (voet) bediend maken en het is een normale handgeschakelde auto.
ik vind het super rijden z`n SMG sportief en in auto stand lekker rustig
als er scheuren in de hardyschijf zitten word deze voor de APK ook niet goed gekeurd volgens mij.
Mr._T-Rex schreef:Om even een hele hoop verwarring te voorkomen: de smg van de M3 is een compleet ander systeem dan de smg van de 330i (die ook wel ssg wordt genoemd).
De smg van de 330 is eigenlijk gewoon een automaat met flippers, de smg van de M3 is een gerobotiseerde handbak. Totaal niet vergelijken dus over bonken van een M3 smg lezen en toepassen op je 330 gaat niet werken.
Wat Paul zegt: check je hardyschijf
SMG bij BMW zijn handbakken die door hydrolieke servo`s bestuurd worden.
SMG1 = handbak e36 M3 met besturingsrobot
SSG ( SMG op non M modelen e46 ) = handbak e46 325 of 330 met besturingsrobot.
werkt heel anders dan de SMG M systeemen is ontwikkeld door Magneti-Marelli.
SMG2 = handbak M3 e46 met besturingsrobot
er is ook nog SMG3 ( M5/M6 ) en de e60 serie heeft ook nog SMG (SSG)
alle bovenstaande SMG/SSG bakken zijn zo om te bouwen naar een handbak.
de besturingen eraf halen en de koppelings actuator weer hand (voet) bediend maken en het is een normale handgeschakelde auto.
ik vind het super rijden z`n SMG sportief en in auto stand lekker rustig

BMW F36 2014 435i
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 nov 2016, 14:21
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
heeft iemand enig idee wat dat kost...
als ik dit bij mijn garage laat doen??
als ik dit bij mijn garage laat doen??
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
s54vert schreef:Ik gok eerder op Tussenaslager.. maar als je slim bent haal je gelijk beide op ,dus hardyschijf en tussenaslager ( kun vast wel weer 1 vd 2 terug brengen mocht het niet zo zijn)
Beide kosten rond de 80-100 euro... dan nog uurtje werk...
Kunt toch lezen?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 nov 2016, 14:21
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
gelukkig wel ja....maar wat kost een uurloon?
Lees ook op het forum dat iemand 350 kwijt was voor deze ingreep...
Ga het wel laten nakijken....lijkt me niet gezond en normaal
Lees ook op het forum dat iemand 350 kwijt was voor deze ingreep...
Ga het wel laten nakijken....lijkt me niet gezond en normaal
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 08 nov 2016, 14:21
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
Hardyschijf, cardan& tussenaslager waren prima na inspectie op de brug.
De monteur zei me dat het een beetje hoort bij deze auto's.
en dat ze het bijna allemal hebben...
Geen zorgen maken dus?
Nog suggesties wat het WEL kan zijn of gewoon niet druk maken?
groetjes
De monteur zei me dat het een beetje hoort bij deze auto's.
en dat ze het bijna allemal hebben...
Geen zorgen maken dus?
Nog suggesties wat het WEL kan zijn of gewoon niet druk maken?
groetjes
Re: 330i smg bonkt bij hoge toeren
Davekras 330i schreef:Hardyschijf, cardan& tussenaslager waren prima na inspectie op de brug.
De monteur zei me dat het een beetje hoort bij deze auto's.
en dat ze het bijna allemal hebben...
Geen zorgen maken dus?
Nog suggesties wat het WEL kan zijn of gewoon niet druk maken?
groetjes
Heb wel Hardyschijven gezien die bijna beter eruit zagen als nieuw uit de verpakking, onder de auto er perfect uitzagen en bij demontage toch gewoon naar de kloten, dus verkijk je daar niet 123 op.
Normaal en das echt een kwaaltje is het het tussenaslager wat gescheurd is