nauwkeurigheid BC
-
beest23
nauwkeurigheid BC
Hoe nauwkeurig en betrouwbaar is het rijbereik volgens de bc? Ik kan volgens bc nog 110 km rijden, het lampje van de reserve brandt al een tijdje. Kan ik nog 80 km op en neer naar mijn werk.
Ik heb mijn auto (318td) net en durf dit nog niet zo goed uit te proberen.
Ik heb mijn auto (318td) net en durf dit nog niet zo goed uit te proberen.
Re: nauwkeurigheid BC
Ik had hem op 14km te gaan staan .. En moet eerlijk zeggen .. Ik kneep hem wel!
Verder heb ik dus niet geprobeerd ...
Verder heb ik dus niet geprobeerd ...
-
Mac
Ik merk zelf dat de BC het bereik bepaalt aan de hand van mijn rijsteil van een km of 50 geleden. Dus het hangt af van de nauwkeurigheid van de verbruiksmeter (dat is je eigen ervaring) en hoe je de laatste tijd gereden hebt 
Ik ben nooit verder gekomen dan nog 50 km te gaan... dan zit ik al met samengeknepen billen in de wagen. Er zijn daarentegen ook mensen die lid zijn van het 'vier streepjes clubje' (|
Ik ben nooit verder gekomen dan nog 50 km te gaan... dan zit ik al met samengeknepen billen in de wagen. Er zijn daarentegen ook mensen die lid zijn van het 'vier streepjes clubje' (|
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Kleine tip: rijd je tank nooit zo ver leeg.
Je trekt alleen maar rotzooi die in de tank zit door je hele brandstofsysteem heen.
Oftewel Filters, pomp, en verstuivers lijden hieronder.
Je trekt alleen maar rotzooi die in de tank zit door je hele brandstofsysteem heen.
Hoor bij de samengeknepen billenclub dus: sap in die bak...op tijd 
-
Ome Cied
ow ik heb er al een paar keer 5 of 6 km te gaan op staan en 1x heeft die +/-300 meter voor de pompstation op 00 gestaan
dus betrouwbaar?? ik denk het niet
-
Marc 320d
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb een keer getanked met nog 40km op de BC. Er ging 61.5 liter in, dus als de tank werkelijk 63 liter is klopt het verdomd aardig. Mijn E36 had overigens een 65 liter tank, dus ik verbaas me er al over dat de E46 minder heeft gekregen.
De mercedes van mijn pa schat het slechter in, die kan je naar 0 rijden en dan kan je nog vrolijk verder. En dat is een benzine die gemiddeld 1:8 rijdt......
Ik neem ook aan dat het wel wat van exemplaar tot exemplaar verschilt, want ik zag hier op het forum al wat mensen die aangeven dat het verbruik van de BC niet overeen komt met wat ze uitrekenen aan de pomp. Bij mij klopt het wel erg goed.
Ik heb een keer getanked met nog 40km op de BC. Er ging 61.5 liter in, dus als de tank werkelijk 63 liter is klopt het verdomd aardig. Mijn E36 had overigens een 65 liter tank, dus ik verbaas me er al over dat de E46 minder heeft gekregen.
De mercedes van mijn pa schat het slechter in, die kan je naar 0 rijden en dan kan je nog vrolijk verder. En dat is een benzine die gemiddeld 1:8 rijdt......
Ik neem ook aan dat het wel wat van exemplaar tot exemplaar verschilt, want ik zag hier op het forum al wat mensen die aangeven dat het verbruik van de BC niet overeen komt met wat ze uitrekenen aan de pomp. Bij mij klopt het wel erg goed.
-
M_LINE
Jongens niet bang zijn ik heb aantal keer richting het pomp gereden terwijl bc oooo aangaf van mijn huis tot het pomp is ongeveer 3km dus het vallt wel meeeeeeeeeee

Heb het al vaker gezegt, ik tank ruim van tevoren en let absoluut voor de rest nergens op 
Check dit topic eens, ik vertrouw blindelings op de resterende actieradius.
Ben inmiddels ook lid van de 4 streepjes club (h)
Ik sluit me overigens aan bij het verhaal van MAC, eea is afhankelijk van je rijstijl hoe snel je actieradius afneemt.
Overigens klopt mijn BC ook vwb gemid. verbruik vrij goed met de werkelijkheid,
klik maar eens op mijn verbruiks meter in m'n onderschrift.
Ben inmiddels ook lid van de 4 streepjes club (h)
Ik sluit me overigens aan bij het verhaal van MAC, eea is afhankelijk van je rijstijl hoe snel je actieradius afneemt.
Overigens klopt mijn BC ook vwb gemid. verbruik vrij goed met de werkelijkheid,
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- largeproject
- Contacteer:
bjornc schreef:Kleine tip: rijd je tank nooit zo ver leeg.
Alleen de opvoerpomp in de tank leid eronder,de rest word gefilterd voordat het door de verstuivers gaat in je inspuitpomp.maar goed is het zeker niet nee,zeker niet gezien de brandstof steeds warmer word en naar mate er minder in de tank zit zal de opwarming alleen maar toe nemen.
-
beest23
Heb hem vamorgen met nog 80 km te gaan gevuld en nu kan ik na 110 gereden te hebben nog 1249 km rijden.....ben benieud naar mijn gemiddelde verbruik. Ik gok 1 op 20. 
klopt maar ik heb 2x streepjes gehad en probeer dan nog maar eens weg te komen... dan merk je echt dat je weinig brandstof hebt want de druk valt gewoon weg omdat hij het niet kan aanzuigen. Ik denk trouwens niet dat je pomp erdoor kapot gaat want je hebt altijd wel iets van brandstof door de pomp die deze ook smeert. Maar goed is het ook niet. Je kan in principe gewoon doorrijden tot nul alleen bij het optrekken trek je de pomp droog en je kan naar mijn mening tot minimaal 30-40km gaan alvorens je echt moet tanken. Anders ga je echt merken bij het optrekken dat hij het niet leuk vindt. Overigens gaat mijn lampje bij 130km branden en is mijn boordcomputer bijna precies. Bij het tanken heb ik het meerdere malen gemeten en daarbij meet ik dat hij 0,1l/100km zuiniger is dan hij zegt op de BC. Dit vind ik acceptabel. Maar er zijn ook mensen waarbij dit niet is... ligt aan de afstelling denk ik. Maar mijn kmteller wijkt ook maar 2-3km af dus ik denk dat ik een goede meetauto heb.largeproject schreef:bjornc schreef:Kleine tip: rijd je tank nooit zo ver leeg.
Alleen de opvoerpomp in de tank leid eronder,de rest word gefilterd voordat het door de verstuivers gaat in je inspuitpomp.maar goed is het zeker niet nee,zeker niet gezien de brandstof steeds warmer word en naar mate er minder in de tank zit zal de opwarming alleen maar toe nemen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Blijkbaar hoor ik dus ook bij de ---- club. Tot tweemaal toe tot de streepjes doorgereden.
Je merkt dan dat hij inhoud wanneer je volgas wil optrekken. Ik heb nog steeds spierpijn in me billen!
Verder is mijn ervaring dat de BC erg precies is. Ik vertrouw hem dan ook volledig.
Het enige waar ik geen vertrouwen in heb is de temperatuur van de climatecontrol. Maar das een ander verhaal.
Je merkt dan dat hij inhoud wanneer je volgas wil optrekken. Ik heb nog steeds spierpijn in me billen!
Verder is mijn ervaring dat de BC erg precies is. Ik vertrouw hem dan ook volledig.
Het enige waar ik geen vertrouwen in heb is de temperatuur van de climatecontrol. Maar das een ander verhaal.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
-
Griffendahl
Je kan het er sowieso beter niet op aan laten komen, da's in geen enkel opzicht verstandig. Hoe moeilijk is het om gewoon te gaan tanken als je lampje gaat branden ??