e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Hallo,
Ik loop al een paar dagen van alles uit te zoeken maar ben benieuwd of mijn informatie klopt en wat jullie bevindingen zijn. Mijn e46 320D 136pk, is niet geleverd met het sportiever onderstel helaas. Nu zijn mijn schokdempers nogal op dus dacht waarom niet gelijk kijken voor wat beters. Ik mis namelijk een beetje het sportieve, daarnaast wil ik mijn auto toch wat lager hebben.
Om de auto wat lager te krijgen zat ik te denken aan de eibach pro kit, net ietsjes lager dan het M-onderstel. En originele m-veertjes kon ik zo snel niet vinden.
1) Nu komen we bij de schokdempers, momenteel zit er origineel standaard schokdempers onder. Ik kan natuurlijk gewoon weer originele vervangingsschokdempers kopen in combinatie met de eibach veren. Is een makkelijke en goedkope optie. Iemand hier ervaring mee?
2) Omdat ik graag wil verlagen leek het me geen slecht plan om de schokdempers te vervangen voor m-onderstel schokdempers. Deze zijn origneel ook iets verlaagd, dus neem aan dat de dempers ook iets korter zullen zijn???, daarnaast zullen ze ook wat sportiever zijn. Ik ben aan het zoeken geweest en kwam erachter op realoem, dat de e46 de eerste jaren geleverd konden worden met een sport onderstel met sport schokdempers. Na de facelist konden de e46 ook worden geleverd met m-tech2 schokdempers. Beide andere nummers volgens realoem.
- Wat is het verschil tussen sport schokdempers en m-tech2 schokdempers?
- Klopt mijn aanname dat ik beter de sport of mtech2 schokdempers kan gebruiken in combinatie met de eibach veren?
- En welke schokdempers moet ik dan nemen, sport of mtech2?
Daarnaast staan op www.atp-autoteile.de spot goedkoop sport schokdempers, zal wellicht rommel zijn, maar iemand hier ervaring mee?
Sorry voor de vele vragen maar ik neem aan dat iemand hier wel een antwoord op weet, alvast bedankt
Jules
Ik loop al een paar dagen van alles uit te zoeken maar ben benieuwd of mijn informatie klopt en wat jullie bevindingen zijn. Mijn e46 320D 136pk, is niet geleverd met het sportiever onderstel helaas. Nu zijn mijn schokdempers nogal op dus dacht waarom niet gelijk kijken voor wat beters. Ik mis namelijk een beetje het sportieve, daarnaast wil ik mijn auto toch wat lager hebben.
Om de auto wat lager te krijgen zat ik te denken aan de eibach pro kit, net ietsjes lager dan het M-onderstel. En originele m-veertjes kon ik zo snel niet vinden.
1) Nu komen we bij de schokdempers, momenteel zit er origineel standaard schokdempers onder. Ik kan natuurlijk gewoon weer originele vervangingsschokdempers kopen in combinatie met de eibach veren. Is een makkelijke en goedkope optie. Iemand hier ervaring mee?
2) Omdat ik graag wil verlagen leek het me geen slecht plan om de schokdempers te vervangen voor m-onderstel schokdempers. Deze zijn origneel ook iets verlaagd, dus neem aan dat de dempers ook iets korter zullen zijn???, daarnaast zullen ze ook wat sportiever zijn. Ik ben aan het zoeken geweest en kwam erachter op realoem, dat de e46 de eerste jaren geleverd konden worden met een sport onderstel met sport schokdempers. Na de facelist konden de e46 ook worden geleverd met m-tech2 schokdempers. Beide andere nummers volgens realoem.
- Wat is het verschil tussen sport schokdempers en m-tech2 schokdempers?
- Klopt mijn aanname dat ik beter de sport of mtech2 schokdempers kan gebruiken in combinatie met de eibach veren?
- En welke schokdempers moet ik dan nemen, sport of mtech2?
Daarnaast staan op www.atp-autoteile.de spot goedkoop sport schokdempers, zal wellicht rommel zijn, maar iemand hier ervaring mee?
Sorry voor de vele vragen maar ik neem aan dat iemand hier wel een antwoord op weet, alvast bedankt
Jules
- speedy_j666
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 10:49
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Interessante vraag. Ik heb helaas geen antwoord voor je. Wel een vraag die hier bij aansluit:
Ik wil mijn '02 325i touring ook wat lager hebben. Nou kwam ik in mijn zoektocht eibach veren + schokdempers tegen die afkomstig zijn van een 330d touring.
Zou dit een upgrade zijn voor mijn auto? Of vernaggel ik hiermee de rijeigenschappen van de wagen? Omdat het een set betreft die niet voor de 325i ontworpen is. Eibach geeft een ander onderdeelnummer bij 325i of 330d.
Ik kan me voorstellen dat het gewicht van de autos achter elkaar niet heel veel ontloopt. Aan de voorzijde allicht wel? Hoeveel meer weegt een 330d motor tov een 325i?
Ik wil mijn '02 325i touring ook wat lager hebben. Nou kwam ik in mijn zoektocht eibach veren + schokdempers tegen die afkomstig zijn van een 330d touring.
Zou dit een upgrade zijn voor mijn auto? Of vernaggel ik hiermee de rijeigenschappen van de wagen? Omdat het een set betreft die niet voor de 325i ontworpen is. Eibach geeft een ander onderdeelnummer bij 325i of 330d.
Ik kan me voorstellen dat het gewicht van de autos achter elkaar niet heel veel ontloopt. Aan de voorzijde allicht wel? Hoeveel meer weegt een 330d motor tov een 325i?
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Ik zou gewoon een bijpassende set schokbrekers van Bilstein nemen voor bij de eibach veren, geloof dat je dan B8 moet hebben. De sport/M tech schokbrekers zijn gemaakt voor hogere veren, dus als je toch nieuwe moet hebben koop dan iets wat voor die rijhoogte is gemaakt.
- speedy_j666
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 10:49
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Los van bovenstaand verhaal mbt verlagingsveren, verwacht ik wel dat je zonder problemen de sportschokkers op je non-sport E46 kan plaatsen. Wel of niet sport uitgevoerd zit (voor zover ik weet) alleen in de veren en schokbrekers, de autos zijn verder gelijk.
Of hebben de sport uitgevoerde E46s ook zwaardere stabis e.d?
Of hebben de sport uitgevoerde E46s ook zwaardere stabis e.d?
- speedy_j666
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 10:49
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Wat mijn eigen vraagstuk betreft, zag ik dat de 330d 1590kg is t.o.v. 1445kg voor de 325i.
Toch een verschil van 145kg, wat zich waarschijnlijk grotendeels aan de voorkant bevindt..
Toch een verschil van 145kg, wat zich waarschijnlijk grotendeels aan de voorkant bevindt..
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Stabi's weet ik niet, maar in ieder geval andere draagarmen voor.
Zou idd geen 330 set monteren, door het lagere gewicht gaat hij te hoog staan.
Zou idd geen 330 set monteren, door het lagere gewicht gaat hij te hoog staan.
- speedy_j666
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 10:49
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Ik denk het ook.
Terwijl ik juist de auto wat meer op zijn neus wil hebben.
Terwijl ik juist de auto wat meer op zijn neus wil hebben.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 dec 2017, 19:04
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Goed spul bij atp leveren ook alles netjes,niks mis mee t enige minpuntje was in mijn renault tijd dat de goedkope interieurfilter wat aan de slappe kant was de rest ja altijd goed
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
- Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
- Contacteer:
Re: e46 m-onderstel achteraf inbouwen??
Arbeidsloon is een veelvoud van de kosten van de onderdelen zelf, dus goedkope rommel kopen en laten monteren is geen goed plan. Oor 300 euro heb je al een complete set bilstein schokdempers.
Ik denk dat je met een b4 ook al het sportieve gevoel terug krijgt wat je auto hoort te hebben. Vergeet niet dat een verse schokdemper veel stugger zal zijn dan versleten schokdempers.
Ik vond de sportfahrwerk veren met b4 dempers erg goed rijden. Sportief met voldoende comfort. Misschien dat ik mijn Alpina onderstel nog eens terug zet naar deze combi. Echt lager wordt ie er niet van alleen niet van.
Succes ermee.
Ik denk dat je met een b4 ook al het sportieve gevoel terug krijgt wat je auto hoort te hebben. Vergeet niet dat een verse schokdemper veel stugger zal zijn dan versleten schokdempers.
Ik vond de sportfahrwerk veren met b4 dempers erg goed rijden. Sportief met voldoende comfort. Misschien dat ik mijn Alpina onderstel nog eens terug zet naar deze combi. Echt lager wordt ie er niet van alleen niet van.
Succes ermee.