Beste Autokenners,
Ik heb een overeenkomst gesloten voor een BMW 3 serie E46 uit 2001 (benzine) met bijna 250k op de teller.Het is een 1.9 I 318 uitvoering en handgeschakeld. Ik vind het een mooie auto en heb niet een giga budget om voor wat anders te gaan. Zou eventueel tot 4k of 4.5K voor een ander merk kunnen gaan maar wil liever eerst advies in winnen over deze BMW.
Hij is van een automonteur en heeft er wat aanpassingen aangedaan en altijd goed onderhouden zei die. Echter hoor ik nu slechte verhalen over dit type en men zegt dat hij te oud is om nu nog te kopen.
Ik ben zelf heel technisch op IT gebied maar een leek als het op auto's aankomt. Heb hiervoor een Renault Laguna uit 2000/2001 gehad en heeft het altijd prima gedaan.
Raden jullie mij aan om hem te halen en gaat hij vaak stuk? Het blijven auto's dus snap dat het per case anders is maar goed.
Graag jullie advies voor ik hem haal. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen dus hoop dat ik daarvoor al reacties krijg:)
Groeten,
Ouss
BMW 3 serie E46
Re: BMW 3 serie E46
het is lastig om met deze info te bepalen of dat een goede bmw is...
het zou makkelijker worden als je een onderhoud historie hebt, en misschien een link naar de auto.
e46 is een prima wagen, mits hij goed onderhouden is. je kan hier op het forum er een hoop info over vinden. gewoon even de zoekfunctie gebruiken of e46 techniek doorstruinen.
als je twijfelt over de wagen kan je altijd ook een aankoopkeuring laten doen.
het zou makkelijker worden als je een onderhoud historie hebt, en misschien een link naar de auto.
e46 is een prima wagen, mits hij goed onderhouden is. je kan hier op het forum er een hoop info over vinden. gewoon even de zoekfunctie gebruiken of e46 techniek doorstruinen.
als je twijfelt over de wagen kan je altijd ook een aankoopkeuring laten doen.
Re: BMW 3 serie E46
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen maar het gaat om: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer
Ik hoor graag meer als je hem gezien hebt.
Ik hoor graag meer als je hem gezien hebt.
Re: BMW 3 serie E46
Ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Ik zou je eventjes gaan verdiepen in de zwakke punten van het E46 model zoals het koelsysteem en de draagarmen en het subframe. Als je een beetje weet waar je op moet letten zou ik een proefritje gaan maken in de auto.
Zolang jij de auto goed preventief onderhoud geeft zijn deze auto's onverwoestbaar. Maar het is soms wel een dure grap om deze auto zo goed mogelijk preventief te onderhouden.
Hier een linkje met info over de e46:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1007722
Ik zou je eventjes gaan verdiepen in de zwakke punten van het E46 model zoals het koelsysteem en de draagarmen en het subframe. Als je een beetje weet waar je op moet letten zou ik een proefritje gaan maken in de auto.
Zolang jij de auto goed preventief onderhoud geeft zijn deze auto's onverwoestbaar. Maar het is soms wel een dure grap om deze auto zo goed mogelijk preventief te onderhouden.
Hier een linkje met info over de e46:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1007722
Re: BMW 3 serie E46
Vraag hem even naar het olieverbruik en/of de klepseals al zijn vervangen.
Dat is een zwak punt van deze motor. Kost je 750/800e om te vervangen.
Je zou hem bij een specialist op de brug kunnen zetten voor een controle, maar zo te zien heeft hij net APK gehad en dan komen eventuele subframe problemen zeker naar boven.
Rijd ermee en luister of je 'bonk' achter je hoort met schakelen, dit kunnen versleten ophangrubbers van het diff zijn of versleten hardy schijf... allemaal geen apk punten of ernstig. Maar kost toch weer wat om te vervangen.
Dat is een zwak punt van deze motor. Kost je 750/800e om te vervangen.
Je zou hem bij een specialist op de brug kunnen zetten voor een controle, maar zo te zien heeft hij net APK gehad en dan komen eventuele subframe problemen zeker naar boven.
Rijd ermee en luister of je 'bonk' achter je hoort met schakelen, dit kunnen versleten ophangrubbers van het diff zijn of versleten hardy schijf... allemaal geen apk punten of ernstig. Maar kost toch weer wat om te vervangen.
Re: BMW 3 serie E46
De ergste problemen bij dit type naar mijn weten en ervaring;
-Subframe gescheurd/rubbers / duur
-Differentieel rubbers / niet zo duur
-Versnellingsbak rubbers / niet zo duur
-Brandstofpomp "soft" failure / duur
-Versleten draagarm(rubbers) / niet zo duur
-Klepseals / duur
-Kapotte ABS/DSC sensoren voor / duur voor 1 sensor
(fouten kunnen gewist worden en komen niet altijd meteen terug).
-Subframe gescheurd/rubbers / duur
-Differentieel rubbers / niet zo duur
-Versnellingsbak rubbers / niet zo duur
-Brandstofpomp "soft" failure / duur
-Versleten draagarm(rubbers) / niet zo duur
-Klepseals / duur
-Kapotte ABS/DSC sensoren voor / duur voor 1 sensor

