los slangetje
-
bladerunner
los slangetje
Hallo, Aan de inlaat slang van mijn e46 2002 zit een aftakking waar twee slangen boven elkaar uit komen, de onderste ( de dunne ) ligt nu los en ik kan niet vinden waar hij aanhoort. het gaat om de dikke slang die achter de LMM zit. Als iemand mij kan zeggen waar hij aanmoet dan hoor ik dat graag. mvg. appie
Re: los slangetje
Je bedoeld de F-splitsing op de inlaat? De onderste van de twee slangen is de slang die naar de brandstof-drukregelaar gaat. De brandstof-drukregelaar maakt deel uit van de brandstoffilter, en deze zit onder de auto op de hoogte van de bestuurdersstoel. Als hij eraf is, ligt de rest van de slang ergens onder in de motorruimte. De slang gaat namelijk naar beneden... naar waar de brandstoffilter zit:

De slang waar de tekst "Smaller front hose" staat... dat is de slang die jij zoekt. En hier gaat 'ie naartoe:

Je bedoeld die met de rode pijl, toch?

De slang waar de tekst "Smaller front hose" staat... dat is de slang die jij zoekt. En hier gaat 'ie naartoe:
Je bedoeld die met de rode pijl, toch?
Ik heb ook een los slangetje gehad, ter hoogte van het luchtfilter. Het bleek dat die naar het benzinefilter ging.. Vond het zelf vrij apart, maargoed
Misschien is het handig om een foto te maken van welk slangetje je bedoelt?
Misschien is het handig om een foto te maken van welk slangetje je bedoelt?
Niels, zie de fotos in mijn post net hier boven... Deze bedoel je zeker, toch?
Ik kan niet goed plaatsen waar het is in de motorruimte.. Bij mij liep ie langs/onder het luchtfilter schuin naar achter/beneden. Ik denk dat dat een ander slangetje is.
De bovenste foto is de brandstoffilter onder de bestuurders zit (onderkant auto). De tweede foto is de F-connector aan de inlaatslang (links voor in de motorruimte). De slang loopt van daar boven, helemaal naar beneden onder de auto. De slang waar de tekst "Smaller front hose" staat is hetzelfde slangetje als bij de rode pijl op de tweede foto. Het is de vacuumslang voor de brandstofdrukregelaar.
Als die slang bij jouw aan het brandstoffilter vast zat, moet het haast deze zijn geweest....
Als die slang bij jouw aan het brandstoffilter vast zat, moet het haast deze zijn geweest....
-
bladerunner
Dat is inderdaad het slangetje dat los ligt, het slangetje is wel een meter lang vanaf de F aftakking, als je voor de auto staat maakt het slangetje tegen het schutbord aan een bocht naar links en is dan nog wel 75cm lang. wat de rode pijl aanwijst zit er niet bij mij, mijn slangetje is ook dunner.
Dat kan... Bij mij was het ook een ander soort slang als wat op de foto te zien is. Het moet gewoon luchtdicht afsluiten, dan is het goed.
-
bladerunner
Dat heb ik nu ook dicht , maar de motor stottert stationeer een beetje, daarom dacht ik dat dat slangetje ermee te maken had.
-
bladerunner
Het slangetje loopt inderdaad naar de brandstofpomp die onder de auto zit, precies zoals yope zei, ik kon het eerst niet vinden er moest eerst een bak / kap verwijderd worden voordat het zichtbaar werd. Bedankt voor de info en de moeite. ik ben blij dat het slangetje weer op de goede plek zit. BEDANKT.