Centrale deurvergrendeling 318CI

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dijkstra95

Centrale deurvergrendeling 318CI

Bericht door dijkstra95 » 02 feb 2016, 11:13

Hallo, ik ben Durk, woon in Friesland en ben sinds een week ben ik trotse eigenaar van een BMW 318CI uit 2000. Meteen toen ik thuis kwam merkte ik dat de centrale deurvergrendeling niet goed werkte, na wat zoeken kwam ik er al snel achter dat dit vaak aan de gm5 module ligt. Als ik mijn deuren probeerde te openen ging er 6/10 keer 1 deur van het slot. Heel soms bleven beide deuren op slot, de binnenverlichting en knipperlichten gingen dan wel branden. Ook de knop in de middenconsole werkte niet. Nou ben ik laatst naar iemand toe gereden die nieuwe relais in deze module soldeert. Na het vervangen van de twee relais deed de knop in het midden het weer, en het portier aan de bijrijders kant ook. De bestuurders kant haperde zo nu en dan nog. Twee dagen na de reparatie hapert het slot aan de bestuurders kant bijna altijd en de rechter deur zo nu en dan ook. Het klinkt net alsof de motortjes onvoldoende kracht hebben. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door dijkstra95 op 02 feb 2016, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

dijkstra95

Re: Centrale deurvergrendeling 318CI

Bericht door dijkstra95 » 03 feb 2016, 12:28

Hallo, bedankt voor de snelle reactie!
Sinds gisteren willen beide deuren moeilijk op slot en van het slot af, zouden beide actuators dan kapot zijn?
Alvast bedankt!

jack

Re: Centrale deurvergrendeling 318CI

Bericht door jack » 05 feb 2016, 06:56

Lijkt mij ook dat het portierslot defect is. Ik heb hetzelfde probleem gehad, beide kanten vrijwel
te gelijkertijd. Levensduur van beide portiersloten is ongeveer even lang,

Ik had ze beide vervangen en nooit meer problemen gehad. Is overigens redelijk simpel om zelf te vervangen.

Groeten Jack

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”