Er zijn diverse topics over diagnose software, maar ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer. Inmiddels zitten er al wat uren zoek en probeerwerk in maar ik kom er niet uit, dus vandaar dat ik dit even in de groep gooi.
Ik ben opzoek naar software waarmee ik het stationair toerental van mijn 325 iets kan aanpassen. (voor test doeleinde, auto blijft wat kritisch stationair, er zal ergens wel wat niet helemaal lkkr zijn maar ik wil even kijken of het toerental 50-100 toeren verhogen iets helpt)
Ik heb een versie van Inpa draaiend maar daarmee lijk ik geen functie te hebben om dit soort dingen te kunnen wijzigen.
Inmiddels heb ik het met Inpa en met Reingold geprobeerd, met beiden krijg ik keurig connectie met de auto en kan ik data uitlezen, echter met inpa kan ik nergens wat vinden en met reingold blijven bepaalde buttons grijs en ik vermoed dat ik juist daar moet zijn. Op het net lees ik veel uiteenlopende verhalen, de een zegt dat het wel kan en de ander weer van niet.
Is er iemand die me kan zeggen welke software ik hier het best voor kan gebruiken??
Diagnose software/Kapotte olie temp sensor
-
Robbrand89
- Contacteer:
Diagnose software/Kapotte olie temp sensor
Laatst gewijzigd door Robbrand89 op 21 jan 2016, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Robbrand89
- Contacteer:
Re: Diagnose software
Inmidels kan ik met ISTA (Rheingold) bij de waardes komen, programma stond niet goed ingesteld, iets met de database. Maaaaaarrr.. nu krijg ik de melding dat ik het niet kan wijzigen omdat er een storing in het geheugen staat... storing gewist maar dat helpt niet. Olie temperatuur sensor is kapot/geeft geen signaal. Weet iemand of je in dit programma die check evt. kunt omzeilen?
Ook gezien dat de Vanos aan de inlaatzijde bij stationair toerental 5 graden buiten de verwachte range staat.(120 graden ipv de max van 115) Klopt het dat die olie sensor invloed heeft op het Vanos gebeuren? Heb nml wel een beetje een dipje tussen de 2000-2800 rpmen bij 3000 rpm gaat de motor er vol in. Mogelijk veroorzaakt dit ook de problemen?
Deze sensor zit toch ergens bij het olie filter in de buurt?
Ook gezien dat de Vanos aan de inlaatzijde bij stationair toerental 5 graden buiten de verwachte range staat.(120 graden ipv de max van 115) Klopt het dat die olie sensor invloed heeft op het Vanos gebeuren? Heb nml wel een beetje een dipje tussen de 2000-2800 rpmen bij 3000 rpm gaat de motor er vol in. Mogelijk veroorzaakt dit ook de problemen?
Deze sensor zit toch ergens bij het olie filter in de buurt?
-
Robbrand89
- Contacteer:
Re: Diagnose software/Kapotte olie temp sensor
Opgelost, stekkertje van de sensor zat niet goed vast.... net niet goed aangedrukt toen het de vorige keer los gehaald is. Ook is het nu gelukt om het toerental iets omhoog te zetten.
Gelukkig is je probleem opgelost! jammer dat niemand je hier kon helpen, vaak weet forum lid "source" oa een hoop over dit soort codeer dingen. Rheingold kom je idd altijd best een eind.
-
Robbrand89
- Contacteer:
Bedankt voor de tip iig. Sinds die sensor weer input geeft lijkt het wel of ik een heel andere motor heb zeg, man wat een trekkracht weer in de lage toeren. Wist niet dat ik dat miste... Auto rijd weer prachtig nu en het hogere stationair toerental (760 ipv 700) bevalt me ook erg goed.