Jessy Roland misschien naar een E36 of E46
-
Jessy Roland misschien naar een E36 of E46
Beste forumleden!
Ik ben Jessy Roland en kom uit Hendrik Ido Ambacht, ben 20 jaar en mijn grootste hobby is dus sleutelen. Op dit moment rij ik in een honda civic ek3 uit 99, prachtige auto en rijdt prima en is ook al zat aan gedaan (foto's zullen volgen) maar toch is het niet helemaal wat ik zoek.
Ik ben al jarenlang helemaal weg van bmw maar heb toen de tijd er geen een gekocht omdat het voor mij als beginnende bestuurder en op me eigen naam gewoon te duur wordt. Desondanks begint het toch steeds meer te kriebelen om een e36 of e46 te kopen. Dit gewoon omdat ik het prachtige auto's vind en toch wat spannender zijn als me civic.
Als eerst zal ik meer een deels door de forums neuzen om te kijken wat een beetje de mogelijkheden zijn en wat er zoal wordt aangeboden qua wagens. Verder vind ik het leuk om andere mensen hun builds en projecten te bekijken op het forum.
Groetjes Jessy!
Ik ben Jessy Roland en kom uit Hendrik Ido Ambacht, ben 20 jaar en mijn grootste hobby is dus sleutelen. Op dit moment rij ik in een honda civic ek3 uit 99, prachtige auto en rijdt prima en is ook al zat aan gedaan (foto's zullen volgen) maar toch is het niet helemaal wat ik zoek.
Ik ben al jarenlang helemaal weg van bmw maar heb toen de tijd er geen een gekocht omdat het voor mij als beginnende bestuurder en op me eigen naam gewoon te duur wordt. Desondanks begint het toch steeds meer te kriebelen om een e36 of e46 te kopen. Dit gewoon omdat ik het prachtige auto's vind en toch wat spannender zijn als me civic.
Als eerst zal ik meer een deels door de forums neuzen om te kijken wat een beetje de mogelijkheden zijn en wat er zoal wordt aangeboden qua wagens. Verder vind ik het leuk om andere mensen hun builds en projecten te bekijken op het forum.
Groetjes Jessy!
Re: Jessy Roland misschien naar een E36 of E46
Welkom Jessy en heel veel suc6 met het zoeken naar het model wat bij jou past, ook financieel natuurlijk.
Waar gaat je voorkeur naar uit eigenlijk?
1.6 - 1.8 - 2.0 of hoger?
4 of een 6 pitter?
Zat mensen alhier aanwezig die hun BMW extra mooi hebben gemaakt, er is tenslotte zat voor te krijgen
Waar gaat je voorkeur naar uit eigenlijk?
1.6 - 1.8 - 2.0 of hoger?
4 of een 6 pitter?
Zat mensen alhier aanwezig die hun BMW extra mooi hebben gemaakt, er is tenslotte zat voor te krijgen

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
Ik vind dat bij een bmw een 6 cilinder hoort. Dus de voorkeur gaat ook zeker uit naar een 6! Alleen staat er op dit moment niet heel veek te koop en aangezien ik een complete noob ben met bmw qua onderhoud en dergelijke zal ik ook verder niet echt weten waar ik op moet letten als ik er eentje zal kopen.
Welkom Jessy !
Genoeg info hier te vinden, daar ga je wel uit komen
Als je vragen hebt over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebt, dan kun je altijd even een berichtje naar een van de moderators sturen, we zullen je dan zo snel mogelijk helpen.
Als je iets over een bepaald onderwerp zoekt, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je veel leesplezier en hopelijk kom je er uit en vind je eventueel een mooie wagen naar je zin
p.s. ik heb je topictitel even iets aangepast voor het overzicht hier
Genoeg info hier te vinden, daar ga je wel uit komen

Als je vragen hebt over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebt, dan kun je altijd even een berichtje naar een van de moderators sturen, we zullen je dan zo snel mogelijk helpen.
Als je iets over een bepaald onderwerp zoekt, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Verder wens ik je veel leesplezier en hopelijk kom je er uit en vind je eventueel een mooie wagen naar je zin

p.s. ik heb je topictitel even iets aangepast voor het overzicht hier
Re: JessyRoland
Als je handig genoeg bent kom je al een stukje verder.JessyRoland schreef:Ik vind dat bij een bmw een 6 cilinder hoort. Dus de voorkeur gaat ook zeker uit naar een 6! Alleen staat er op dit moment niet heel veek te koop en aangezien ik een complete noob ben met bmw qua onderhoud en dergelijke zal ik ook verder niet echt weten waar ik op moet letten als ik er eentje zal kopen.
Her en der op het Forum zal je diverse topics kunnen vinden met mogelijke problemen en/of kwaaltjes en waar je op zou moeten letten. Het zegt natuurlijk voor de rest niet heel veel want je kan ook problemen gaan krijgen een maand na aanschaf. Belangrijk vind ik persoonlijk altijd als er een onderhoudsboekje of geschiedenis bekend is, dan weet je iig of er wel bepaalde dingen zijn gedaan aan de auto die ook nodig waren.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Jessy,
succes met de zoektocht naar jou ultieme bmw, het is inderdaad verstandig om je eerst in te lezen.
daar zal dit forum een flink steentje aan bijdragen, daar ben ik niet bang voor
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige bmw een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
succes met de zoektocht naar jou ultieme bmw, het is inderdaad verstandig om je eerst in te lezen.
daar zal dit forum een flink steentje aan bijdragen, daar ben ik niet bang voor

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige bmw een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events

-
mijn toekomstige bmw zal nog wel even duren aangezien ik het wel gelijk goed wil aanpakken en daarvoor eerst moet sparen. ik zal wel graag een keer naar een bimmer meeting willen gaan om rond te kijken wat voor mooi spul er allemaal staat.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 okt 2015, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
- mieske90
- BimmerPortal Team
je bent altijd welkom ook zonder bmw.
-
Nou gaat de tijd toch dichterbij komen. Me civic moet in oktober worden gekeurd en wil hem rond die tijd ook weg doen (na de keuring) me besluit is geworden dat ik toch voor een e46 wil gaan kijken en het liefst een 325. Dus ik ben al op me gemakje een beetje rond aan het kijken aangezien ik me civic ook wel een beetje zat ben. Heb ook al een hoop gelezen over e46 wat een beetje de zwakke plekken zijn van zo een wagen. Hopelijk ga ik op dit forum wat vinden. Groetjess
-
Uiteindelijk in september me civic toch nog laten keuren. Het gaat op me werk op dit moment niet zo lekker aangezien er een hoop mensen bij ons uit moeten, dus lijkt het met verstandig om even tot na de ontslag ronde deze of volgende maand te wachten. Het begint toch steeds en steeds meer te kriebelen en hou autoscout ook regelmatig in de gaten. Zal ook graag een keer een rondje in een e46 willen rijden om te voelen hoe dat nou rijdt. Iemamd nog suggesties waar ik dat kan doen in de regio van Dordrecht? Dus ik hoop dat we snel wat te horen krijgen van de ontslag ronde op me werk dan ken ik daarna echt serieus naar mijn toekomstige e46 gaan zoeken
! Tot die tijd nog even volhouden 

- mieske90
- BimmerPortal Team
onder minder om te horen over je werk, hopelijk wordt je niet ontslagen.
-
ja de kans zit er dik in, dus het is nu even afwachten wat het gaat worden. spannende tijd nu maar heb gelukkig nog wel wat achter de hand! alleen zal wel mijn vaste contract dan helaas kwijt zijn.
-
hierbij nog een paar foto's van mijn civic voor degene die zich afvragen waar ik nu dagelijks mee rij

links

vanaf orgineel zelf gebouwd tot hoe er vandaag de dag bij staat. geen rare bumpers of oversized velgen. gewoon geprobeerd om zoveel mogelijk clean te houden. qua performance het standaard verhaaltje zoals: rvs spruitstuk, open luchtfilter met short ram, en uitlaatje. verder nog een verlicht vliegwiel en een andere OEM versnellingsbak met kortere vertandingen. onderstel is niet heel spannend: schroefsetje, OEM veerpootbrug en subframe bar achter.
het is een heel leuk wagentje, maar voor daily is het niet echt fijn om in een straatlegale gokart te rijden

links

vanaf orgineel zelf gebouwd tot hoe er vandaag de dag bij staat. geen rare bumpers of oversized velgen. gewoon geprobeerd om zoveel mogelijk clean te houden. qua performance het standaard verhaaltje zoals: rvs spruitstuk, open luchtfilter met short ram, en uitlaatje. verder nog een verlicht vliegwiel en een andere OEM versnellingsbak met kortere vertandingen. onderstel is niet heel spannend: schroefsetje, OEM veerpootbrug en subframe bar achter.
het is een heel leuk wagentje, maar voor daily is het niet echt fijn om in een straatlegale gokart te rijden

- mieske90
- BimmerPortal Team
Netjes, inderdaad niet te overdreven