Ja dat zeker.
Maar ik vrees dat daar al veel te lang mee gewacht is.
Daar had zeker 40m jaar geleden en al langer gelden ingegrepen moeten worden, we lopen dus heel veel achter.
Maar ik moet wel zeggen, in voorgaande eeuwen, daar is eigenlijk exact hetzelfde gebeurt, en daar had de mens helemaal geen invloed op.
Dat heeft de natuur zelf zo gedaan!
Ik mag sinds 2006 niet meer werken, door een hevige medische misser.
Dit heeft dus op een haar na mijn leven gekost.
Ik heb dus jaren de tijd gehad, om vele dingen uit te zoeken, zo ook de kostbare natuur.
Ik heb vele natuur documentaires bekeken over het gaan en komen van de ijstijd en het milieu.
De wereld is al diverse keren opgestaan uit een natuurramp, waarbij een behoorlijk aantal keren van een aard opwarming, die catastrofaal kon zijn, voor de wereld.
Maar steeds herstelde dit weer wonderbaarlijk.
En, zoals ik al eerder aangaf, hier had de mens echt geen invloed op, want men had toen niet eens een motor aangedreven vehicle/voertuig.
Men had net een vuurtje weten te maken.
Dus de mens is niet helemaal schuldig aan wat er allemaal gebeurt.
De natuur gaat hier in ook niet helemaal vrij uit, deze vervuilt zichzelf ook.
Neem bijvoorbeeld het methaan gas, en dat is eigenlijk niet zover van onze landen vandaan, het begint dus met Noorwegen, en verspreid over de gehele wereld.
Bij de verandering van de warmte van de stromen van het water, dan word dat bevroren methaan ineens gas, en dat borrelt uit het water vandaan naar ver boven de aarde, en dat vervuilt enorm.
En de veeboeren krijgen hiervan de schuld!
Het vee geeft teveel methaangas af, terwijl de natuur dit zelf ook produceert, en afgeeft aan het geheel.
Maar we willen het allemaal wel, een schone natuur!
Hopelijk kijken de regering leiders ook eens naar dit soort documentaires.
Maar of dit gaat helpen, daar heb ik een erg hard hoofd in.
Kijk maar eens naar het gas winnen in de provincie Groningen, in het noorden van Nederland, hoeveel schade dit veroorzaakt aan de huizen en eigendommen van de bewoners rond om Slochteren.
De regering gaat halsstarrig door met gas winnen.
Dan het schaliegas in Noord Brabant, met vervuilende chemie wil men dit gas gaan winnen, degene die hier verantwoordelijk is, die moet men onder een Ezel binden, als derde kloot!
We hoeven dus geen gezond en schoon helde drinkwater meer te hebben!
Ik heb mijn bedenkingen er over.
Dus laat onze mede forum leden nog even aan doen, met hun leeg geklopte DPF materiaal.
IK gun hun dit plezier wel.
Dit zal lang zoveel niet vervuilen, dan al die vliegtuigen, Schepen en tractoren!
Ik ben dus radicaal tegen vliegen en vliegtuigen, ik stap dus never nooit in een vliegtuig.
Ik zou deze veel liever allemaal slopen!
Dit brengt erg veel vervuiling en heel veel sneller alle ziekten over de gehele wereld rond.
Als een mens gemaakt was voor te vliegen, waarom heeft de mens dan geen vleugels gekregen?
Als een mens geboren was om te roken, waarom heeft de mens dan geen schoorsteen op zijn kop gekregen?
Zo zijn er nog vele van dit soort uitspraken!
Maar genoeg gepraat over dit soort dingen.
Het word hoog tijd om back on topic te gaan.
Met vriendelijke groet,
Ad