DPF vervanger ipv leeghalen?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
AdE39

Re: DPF vervanger ipv leeghalen?

Bericht door AdE39 » 08 aug 2015, 23:46

Hallo beste Tom,

Ja dat zeker.

Maar ik vrees dat daar al veel te lang mee gewacht is.
Daar had zeker 40m jaar geleden en al langer gelden ingegrepen moeten worden, we lopen dus heel veel achter.

Maar ik moet wel zeggen, in voorgaande eeuwen, daar is eigenlijk exact hetzelfde gebeurt, en daar had de mens helemaal geen invloed op.
Dat heeft de natuur zelf zo gedaan!

Ik mag sinds 2006 niet meer werken, door een hevige medische misser.
Dit heeft dus op een haar na mijn leven gekost.

Ik heb dus jaren de tijd gehad, om vele dingen uit te zoeken, zo ook de kostbare natuur.
Ik heb vele natuur documentaires bekeken over het gaan en komen van de ijstijd en het milieu.
De wereld is al diverse keren opgestaan uit een natuurramp, waarbij een behoorlijk aantal keren van een aard opwarming, die catastrofaal kon zijn, voor de wereld.
Maar steeds herstelde dit weer wonderbaarlijk.
En, zoals ik al eerder aangaf, hier had de mens echt geen invloed op, want men had toen niet eens een motor aangedreven vehicle/voertuig.
Men had net een vuurtje weten te maken.

Dus de mens is niet helemaal schuldig aan wat er allemaal gebeurt.
De natuur gaat hier in ook niet helemaal vrij uit, deze vervuilt zichzelf ook.
Neem bijvoorbeeld het methaan gas, en dat is eigenlijk niet zover van onze landen vandaan, het begint dus met Noorwegen, en verspreid over de gehele wereld.

Bij de verandering van de warmte van de stromen van het water, dan word dat bevroren methaan ineens gas, en dat borrelt uit het water vandaan naar ver boven de aarde, en dat vervuilt enorm.
En de veeboeren krijgen hiervan de schuld!
Het vee geeft teveel methaangas af, terwijl de natuur dit zelf ook produceert, en afgeeft aan het geheel.

Maar we willen het allemaal wel, een schone natuur!

Hopelijk kijken de regering leiders ook eens naar dit soort documentaires.

Maar of dit gaat helpen, daar heb ik een erg hard hoofd in.

Kijk maar eens naar het gas winnen in de provincie Groningen, in het noorden van Nederland, hoeveel schade dit veroorzaakt aan de huizen en eigendommen van de bewoners rond om Slochteren.
De regering gaat halsstarrig door met gas winnen.

Dan het schaliegas in Noord Brabant, met vervuilende chemie wil men dit gas gaan winnen, degene die hier verantwoordelijk is, die moet men onder een Ezel binden, als derde kloot!
We hoeven dus geen gezond en schoon helde drinkwater meer te hebben!

Ik heb mijn bedenkingen er over.

Dus laat onze mede forum leden nog even aan doen, met hun leeg geklopte DPF materiaal.
IK gun hun dit plezier wel.

Dit zal lang zoveel niet vervuilen, dan al die vliegtuigen, Schepen en tractoren!
Ik ben dus radicaal tegen vliegen en vliegtuigen, ik stap dus never nooit in een vliegtuig.
Ik zou deze veel liever allemaal slopen!
Dit brengt erg veel vervuiling en heel veel sneller alle ziekten over de gehele wereld rond.

Als een mens gemaakt was voor te vliegen, waarom heeft de mens dan geen vleugels gekregen? :nee:

Als een mens geboren was om te roken, waarom heeft de mens dan geen schoorsteen op zijn kop gekregen? :nee:

Zo zijn er nog vele van dit soort uitspraken!

Maar genoeg gepraat over dit soort dingen.
Het word hoog tijd om back on topic te gaan. :on:

Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 09 aug 2015, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ruudje2015

Bericht door ruudje2015 » 09 aug 2015, 10:41

Amen!!!
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!

Knakkel

Bericht door Knakkel » 09 aug 2015, 16:30

Wat een onzin weer allemaal. Er is laatst in België aan getoond dat er meer kinderen zijn dan vroeger met autistische aandoeningen. Dit zou mogelijk komen doordat de roetfilters aan dieselwagens de roetdeeltjes met factor 10 verkleinen, en zo dus mogelijk nog veel meer schade in mensen kunnen aanrichten. Met name de ring rond brussel hebben mensen hier veel last van.
Ik ben van mening dat een beter milieu haast niet te realiseren gaat worden, omdat er dan toch echt heel drastisch ingegrepen moet worden in onze dagelijkse behoeften. De auto, electriciteit, aardgas ....
Dus roetfilter of niet is allemaal maar betrekkelijk. Punt.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

AdE39

Bericht door AdE39 » 09 aug 2015, 20:20

Goede avond,beste Knakkel,

Ja, dan had men zeker decenia eerder moeten ingrijpen.
Nu zitten we met het feit, helaas.
En dan zouden we direct moeten stoppen, met alles wat fossiele brandstoffen gebruikt.
Dan kunnen ook diverse fabrieken hun deuren ook wel sluiten, en wel wereld wijd.

Ja, en ik ben erg blij, dat ik ver van de autowegen woon, en ook van de provinciale wegen.
Daarbij wonen we in een heel rustig dorp, en zeer weinig auto's door de straat.
Het enige grote probleem, dat is Antwerpen, met zijn vieze industrie!
Ik zie het elke avond gebeuren, zodra het wat donkerder word, dan gaan al die smerige en vervuilende fakkels aan. Dat de vlam oranje kleurt, dat is geen goed teken, en soms een zwarte pluim er achter aan.
Elke lasser weet wat dat betekend, een sterk carburerende en onvolledige verbranding.
Een teveel aan brandbare stof, ten opzichte van het percentage zuurstof.

Dan kan men ook wel de volgende groep vergeten, de Hybride auto en de electrische auto.

Dan zou er nog de waterstof auto over blijven!
Maar helaas, hier gebruikt men dus ook elektriciteit voor.

Maar die heeft dan als uitstoot, puur drinkbaar water.

WE zitten nu eenmaal met dit probleem, en we moeten nu goed gaan nadenken, wat de vervolg stappen gaan worden.
We zijn dus met zijn allen, veel te laat met de ingreep.

Het is echt geen excuus van mij, maar ik rijd dus jaarlijks nog geen 4.000 km.
Ik denk zelfs dat het de laatste 4 jaar nog niet eens 2.000 km zal zijn.
De BMW zou haast wortel kunnen gaan schieten, deze staat soms wel 6 weken op dezelfde plaats stil.

Als ik geen caravan had, dan had ik dus al een heel veel kleinere auto op de weg gehad.
Niet dat deze nu zo extreem zuinig zijn.

Met vriendelijke groet,
Ad

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 aug 2015, 19:22

:on:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”