Angel Eyes, Wel of niet?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Steffos
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2015, 22:56

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Steffos » 18 feb 2015, 07:39

Ben recent ook trotse eigenaar van een e46 van 2000, nu zou ik er ook angel eyes op willen zetten. Maar zou ik best een hele nieuwe lamp kopen want het licht is niet in zo een gerichte lens, dan denk ik dat de angel eyes niet veel effect zouden hebben (bij het zelf installeren van led ringen in de originele koplampen)
Heeft er iemand ervaring met depo/carfantasy/dectane?

Gebruikersavatar
e46touringedition
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 dec 2014, 11:25
Locatie: Moordrecht

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door e46touringedition » 26 feb 2015, 14:02

Goedemiddag Forumleden!

Ik ben al een tijdje op zoek naar originele e46 sedan/touring facelift xenon koplampen, gebruikt, maar ben meer en meer aan het twijfelen of de retrofit niet een goedkopere/betere oplossing is.
De koplampen die ik zoek zijn namelijk redelijk schaars en evengoed nog steeds akelig prijzig.

Ik ben dan nu eigenlijk op zoek naar leden die het inmiddels (al een tijdje) gebruiken en dus benieuwd naar de ervaringen. Ik heb onlangs mijn koplampen vervangen (alleen lampjes) voor philips extreme vision, is absoluut een vooruitgang geweest t.o.v de originele, maar als ik de film en afbeeldingen bekijk, lijkt het wel op af fabriek xenon :ja:

Dus, mocht je retrofits hebben geïnstalleerd en wil je je ervaring delen, hoor/lees ik en misschien andere met mij dit graag.
mag uiteraard eventueel met een PB'tje...

Bedankt alvast!
Share driving pleasure.

Gebruikersavatar
Gidi
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 nov 2014, 22:39
Locatie: Maastricht

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Gidi » 14 mei 2015, 09:54

Aangezien ik hier nog vragen over krijg, zal ik maar even mijn ervaring uitgebreid delen.
Ik had geen zin om veel geld neer te leggen voor de koplampen. Dus ben ik gaan zoeken, wat de beste oplossing is. Ik heb toen 4 losse ringen besteld.

Je hebt 2 soorten ringen die je zelf kunt inbouwen:
- CCFL: dit is een soort gas, net als in een tl-buis of met neon.
- LED: Dit zijn gewoon losse SMD-ledjes, in een cirkel verwerkt.

Dit is CCFL (mijn e46)

Afbeelding

Dit is LED

Afbeelding


Mijn voorkeur gaat uit naar CCFL, omdat ik vind dat de ringen er mooi uitzien wanneer ze uitgeschakeld zijn.
Bij LED ringen, zie je alle kleine ledjes zitten wanneer ze uitstaan.

Men zegt wel dat LED, feller is dan CCFL, en de levensduur van LED is uiteraard langer.

Het installeren van de ringen is vrij gemakkelijk, vooral omdat er zat DIY's online staan.
Ik was in totaal iets van 35 euro kwijt, met relais voor de automatische fade aan en uit functie bij ver/ontgrendelen.

Kepel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mei 2015, 19:52

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Kepel » 20 jun 2015, 08:19

Ik heb net nieuwe koplampglazen besteld voor mijn E46 (bj 2004). Deze zitten vol met aanslag en krassen. Schijnbaar heeft de vorige eigenaar ze op een verkeerde manier proberen te polijsten.
Omdat ik toch de boel open heb liggen ben ik mij aan het bedenken om angel eyes te monteren.

Ik heb de standaard halogeen koplampen erin zitten.
Afbeelding

Felle witte angel eyes vind ik niet bij de leeftijd en kleur van de halogeen lampen passen. Ik ben al een tijdje op zoek naar 'amber' kleur angel eyes. Maar eerlijk gezegd zijn er zoveel aanbieders.Van heel goedkoop tot prijzige in Nederland. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heet iemand ervaringen en een linkje naar kwalitatief goede (amber kleurige) angel eyes?

Alvast bedankt..

Steffos
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2015, 22:56

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Steffos » 22 jun 2015, 18:48

Ik heb een week geleden een LED kitje geinstalleerd om mijn e46 van 2000 met standaard koplampen. Het was een lastige procedure om ze te installeren, maar het resultaat is best oke voor die prijs. Als extra kan ik ze ook van kleur veranderen :D Enkel is men wit niet echt wit, dit is meer het koude blauwe LED licht. Ik heb ook ongeveer een 'amber' stand maar nog niet helemaal wat ik zocht. Mijn tip: doe genoeg research en bespaar niet op een paar tientallen euros.

Gebruikersavatar
Gidi
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 nov 2014, 22:39
Locatie: Maastricht

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Gidi » 25 jun 2015, 14:46

@steffos

Ligt er maar puur aan wat je wensen zijn? Wil je een OEM look, ga dan inderdaad voor amber kleurige;
Wil je een kermis? Koop dan de 'van kleur verpsringende' led ringen.

Ik ben gewoon voor de ccfl ringen gegaan, omdat ik vind dat die mooi licht geven (niet te fel). En het geeft de wagen een verfrissend uiterlijk, ookal is het geen oem.

Kepel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mei 2015, 19:52

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Kepel » 28 jul 2015, 21:07

Een vraagje.
De meeste angel eyes zijn zo dat de kabels door de opening van de stadslichten buiten de koplamp worden gevoerd.
Hoe maken jullie e.a. waterdicht ter plaatsen van de kabeldoorvoer ?

WeekendWarriorDjo
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:50
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door WeekendWarriorDjo » 30 jul 2015, 12:11

Gidi schreef:Ik was in totaal iets van 35 euro kwijt, met relais voor de automatische fade aan en uit functie bij ver/ontgrendelen.
Waar heb je deze aangeschaft? Ik kom ze namelijk alleen maar voor 50,- tegen excl verzending.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
ruudje2015
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 jul 2015, 21:27

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door ruudje2015 » 30 jul 2015, 13:25

Ebay, daar staan ze uit china voor $13, weet zo niet hoeveel dat in euros is
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!

Gebruikersavatar
Gidi
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 nov 2014, 22:39
Locatie: Maastricht

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door Gidi » 31 jul 2015, 22:26

Waterdicht met silicone kit o.i.d.

en inderdaad gewoon via Ebay zoeken. Als je toch voor pauper angel eyes look gaat (zonder hele koplamp module aan te schaffen) doe het dan ook goed, hehe.

WeekendWarriorDjo
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:50
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door WeekendWarriorDjo » 03 aug 2015, 15:04

Ik zit dus wel te twijfelen om voor de complete koplamp te gaan incl angel eyes...

erwin71239
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 sep 2014, 21:27

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door erwin71239 » 13 sep 2015, 10:01

Waarom zou je een hele koplamp kopen terwijl je ze in de originelen kan zetten. Bovendien hebben deze veel meer licht als die imitatie zooi.

WeekendWarriorDjo
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:50
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door WeekendWarriorDjo » 27 sep 2015, 07:44

Klopt, had ook verder geen info op gedaan, maar bij de complete koplampunit zijn de Angel Eyes geel ipv wit...
Toevallig vorige week een mooi setje besteld via Ebay :duim:

Binnenkort (als ze binnen zijn) zal ik foto's plaatsen, na montage uiteraard.

Greetz...
Laatst gewijzigd door Bart70 op 27 sep 2015, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

reneetje BMW-tje
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2009, 20:08

Re: Angel Eyes, Wel of niet? ...maar welke maat waar?

Bericht door reneetje BMW-tje » 24 mar 2018, 19:45

ff oud topic uit de sloot trekken...

Op mijn BMW 318i touring facelift wil ik aftermarket angel eyes monteren.
Deze BMW heeft gewoon simpele halogeen dim- en grootlicht. (dus geen xenon)

Maar: hoe zit het in dit geval met de maten van de angel eyes?!
Ik zie namelijk setjes met 4 X 146 mm-ringen en setjes met 2 X 131 mm en 2 X 146 mm-ringen...

Wie kan hier meer duidelijk in aanbrengen?
Ik weet niet waarom ik het dee', maar ineens reed ik BMW in plaats van VW...

Gebruikersavatar
DJLeonardo
Berichten: 2481
Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31

Re: Angel Eyes, Wel of niet?

Bericht door DJLeonardo » 08 apr 2018, 10:04

Dit zijn Umnitza AE's. Nog steeds de beste IMHO. Zijn voor de e46 beide 130 mm voor binnen en buiten reflector. Xenon of halogeen maakt niet uit.

Overigens zijn deze te koop :roll:

Afbeelding
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”